ANNIHILATOR - For The Demented
V posledních letech rozjel Kanaďan Jeff Waters své aktivity do
pořádných obrátek, neboť „For The Demented“ je již třetím albem od jeho
ANNIHILATOR za velmi krátkou dobu, konkrétně za poslední čtyři roky. Určitě se tak neřídí moudrem ohledně kvality, jenž jde nahoru pouze za předpokladu snížení kvantity a sází nová alba v co nejkratším termínu mezi koncertními tour, tedy zjevně jak sám uzná za vhodné. Ačkoliv jde bezesporu o
fenomenálního kytaristu, který si už na počátku své dráhy vytvořil specifický
styl hry a jeho bleskurychlé vyhrávky a kejkle vešly do metalových dějin, právě
určitá neschopnost odstupu a sebereflexe mu neumožňuje se jen tak snadno dostat se svými
ANNIHILATOR mezi spolky, které by pro posluchače působily tak trochu vzácným
dojmem. Je mi jasné, že se Jeff Waters potřebuje prostřednictvím své kapely
také nějak živit a tak není divu, že alba nyní vydává docela často, všechna
mají docela krátkou stopáž a jejich obsah se od sebe zas až tolik neliší, dost možná lze i říct, že většina z těchto počinů je šita horkou jehlou a ani
jeden neplatí za bůhvíjak nepostradatelnou věc. Nahrávky u ANNIHILATOR už jsou dnes jen povinným dokladem o
činnosti mezi dlouhými koncertními štacemi a muzikanti
prostřednictvím nich pouze vysílají doklad o svém dalším skladatelském
fungování. Podstatné pro příjmy kapely, tedy mládeže angažované a po pár sezónách Jeffem vždy povyhazované, jsou však zejména koncerty a ty Waters a jeho parta zvládá bravurně.
Ačkoliv se ANNIHILATOR po dobu několika dekád zásadně
nehnuli z místa, a to mohl být v sestavě s Jeffem doslova kdokoliv (střídalo se dost často i na postu zpěváka, který si dnes Waters hlídá sám) určitě o nich lze říci, že v průběhu své hodinové show předvedou klasikami
nabušený set, ten samozřejmě jen velmi sporadicky mění, což je vlastní odpovědí
i ohledně otázky důležitosti jejich nových nahrávek. Ano, tato novodobější alba
nemají význam prakticky žádný, mimo tedy to, že platí jenom jako taková watersovská
cvičení, kde se pro kytaristu tolik typické výrazivo poskládá do dalších, i
když vzájemně stále tak nějak podobných skladeb a postupů, kterým dominuje jeho
nástroj, mistrný v riffech, precizní v sólech a celé se to snaží tvářit jako podstatná věc. Ne není a ani novinka na tom není
jinak, naopak, ve srovnání s dvěma předchozími alby je její zajímavost
určitě ještě nižší, a tak je možné akorát konstatovat, že ANNIHILATOR mají prostě
další album. Otázkou je, zdali tahle informace ještě někoho nějak zásadně
zajímá?
Jsou zde typické riffovačky jako „Twisted Lobotomy“ a „One For Kill“, ale i dvě skladby poněkud odlehčenějšího ražení koketující s hitovější nebo chcete-li akustičtější formou. Především „Piece Of You“ odhaluje zajímavou polohu, ne tolik typickou pro skladatelský rukopis kytaristy. Když už nic jiného, pak tenhle song platí za velké osvěžení díky své melodice a nesvázanosti. povedla se i „The Way“, další z řady těch méně ortodoxních, vyhýbajících se strojovému riffingu, tolik typickému pro zvuk Kanaďanů. Celkově však v případě novinky nejde o nic mimořádného a deska tak zjevně zaujme pouze lidi, kteří systematicky ANNIHILATOR sledují jako jednu ze svých nejoblíbenějších kapel. Jsem přesvědčen, že podobní fanoušci Kanaďanů ještě stále existují, takže zde vlastně nevidím žádný podstatný problém, tedy mimo to, že album má naprosto dementní a dětinsky animovaný cover, který směle konkuruje coveru desky „Blind Rage“ od německých ACCEPT. Co vám mám vyprávět, na malůvky rohatých si zkrátka přijdu tak trochu starej, natož jak mě přijde Jeff Waters.
16.11.2017 | Diskuse (49) | Stray janpibal@crazydiamond.cz |
Valič | 24.11.2017 09:11 |
Ještě bych se jednou vrátil k těm nepovedeným obalům. Minule jsem zapomněl zmínit kuriózní případ druhého alba Artillery, u kterého firma bez vědomí kapely použila jakýsi hrubý náčrtek, který měl původně sloužit pouze jako předloha pro autora skutečného obalu. Stalo se to v rámci úsporných opatření, která byla údajně následkem nečekaného komerčního neúspěchu alba Possessed od Venom. |
Valič | 21.11.2017 10:31 |
DarthArt: Já s těmi obaly prvních alb Risk žádný větší problém nemám. Kapela se prostě tenkrát nebrala moc vážně, a pokud vím, tak ta zvířátka považovala za své maskoty. Autorem obalů je Sebastian Krüger, který spolupracoval i s Running Wild, Destruction, Tankard, Hobbs´ Angel Of Death a je podepsaný i pod původní cenzurovanou verzí obalu živáku Mortal Way Of Live od Sodom: |
DarthArt | 18.11.2017 23:53 |
No jo, ale to není ani zdaleka tak hrozný jako to níže... nad Killing se dá klidně mávnout rukou, ale nad Riskem ne :) |
Kropis | 18.11.2017 20:43 |
To bych s jistotou netvrdil, viz Megadeth a Killing is my business, kde měla kapela naprosto odlišnou představu. |
DarthArt | 18.11.2017 20:25 |
Zajímavý je, u všech těchhle malůvek, že když to těm kapelám přistálo na stole, že prostě neřekly "Tohle ne!". Vždyť to přece ti muzikanti museli vidět, proboha... |
DarthArt | 18.11.2017 20:24 |
gotta: Wolf :):):) Jo, to už jsem taky někde viděl! Perfektní :) |
gotta | 18.11.2017 13:25 |
Chlape, nebudu. Chystám se až na Overkill do Zlína. Dneska večer možná Celestial Help Fest v Bánovcích nad Bebravou, ale to se ještě řeší. To pivko ale jistě někdy někde klapne;-) |
Stray | 18.11.2017 13:13 |
gotta: Budeš zítra v Brně? :-) Testament, Annihilator, Death Angel. |
gotta | 18.11.2017 13:06 |
Taky dám jeden tip do soutěže o nejhorší metalový obal... |
DarthArt | 18.11.2017 09:09 |
"Stray prestaň s touto parodiou na recenzie..." - tak tenhle komentář se moc nepovedl... |