ASSASSIN - The Upcoming Terror
Polovina
osmdesátých let – Düsseldorf. Partička dvacetiletých floutků v odrbaných
džískách se rozhodla šokovat metalovou Evropu pořádným kraválem, jehož textová
náplň by se povětšinou dotýkala tehdejších politických témat, stejně jako
oblíbených sci-fi a fantasy příběhů. Světová politická situace se tehdy ještě
stále nachází ve fázi mrazivého patu. Evropa je stále ještě rozdělena na dva
„tzv.nesmiřitelné“ ideové bloky, byť na východě už se schyluje k velkým
změnám. Hromadné zbrojení probíhá s hrozivou setrvačností na obou stranách.
Hrozba atomové války stále zůstává viset jako obrovský krvavý vykřičník nad
celou naší planetou. A tak i němečtí ASSASSIN mají jedno společné téma s mnoha
jejich současníky, kterým je samozřejmě válka a její všudypřítomná hrozba. Po dvou
demo nahrávkách „Holy Terror“ (1985) a „ The Saga Of Nemesis“ (1986) dochází
konečně u metalového vydavatelství Steamhammer k realizaci jejich debutové
desky „The Upcoming Terror“ (1987), která se pro mnoho tehdejších evropských
„thrashers“ stala kultovní záležitostí.
Varovný pochod početných vojenských jednotek ve „Forbidden Reality“ pozvolna zahajuje tuto přehlídku metalové síly. Jednoduchým rytmem, jenž duní nad seřadištěm, je všem loutkám na place, dodávána odvaha k blížícímu se boji. Ve chvíli, kdy se skladba zlomí v infernální úprk, už je jasné, že je příliš pozdě na zvrat kruté reality. Produkce Kalleho Trappa byla na svou dobu velmi slušná a tak deska vlastní ohromnou dynamiku. Masožravá „Nemesis“, ve které Rob Gonella vříská svým pubertálním chraplákem jako smyslu zbavený, nás zastihuje uprostřed novodobé bitevní vřavy a tak zatímco smrtonosné pumy dopadají na své předem vyměřené cíle a kytarové salvy sviští vzduchem jako nabušené kulomety, klademe si jako pozorovatelé celé té vřavy jedinou otázku a sice – jak to všechno krvelačné zvěrstvo bez úhony přežít? Křik zmrzačených však zaniká v ohlušujícím randálu a zvukovém chaosu.
Na ASSASSIN poměrně melodická „Fight (To Stop The Tyranny)“, ve které se dají v thrash metalovém válu rozeznat zřetelné punkové zpěvové linky, je zas plná vzdoru a touhy po svobodě. Tato ne příliš dlouhá, avšak velmi chytlavá skladba, je jakousi ústřední hymnou celého alba. Za úctyhodný považuji na tomto památném thrash metalovém nosiči výkon bubeníka Psycho Dangera, jehož skutečná totožnost mi do dnešních dnů zůstává naprosto utajena. Takový výprask a slepence přechodů, jaké předvádí ve skladbách „Bullets“ nebo „The Last Man“, by rozstřílely i pancéřovaný buldozer na cár ohořelého papíru. Není se čemu divit, že i dnes tolik oblíbený bubeník norských MAYHEM – Hellhammer – má toto prastaré thrash metalové dílko zaevidováno mezi svými nejoblíbenějšími počiny, které v mladých letech formovaly jeho hudební směřování.
Částečné zklidnění přichází v panoramatické
„Assassin“, která zde působí jako rudý rozbřesk po celé té bitevní vřavě, avšak
ne nadlouho. Do ticha promlouvá mírná kytarová vybrnkávačka, protože letky
rozsévající zkázu už se na obzoru blíží k dokonání nespoutaného teroru – „Holy
Terror“. Za zmínku stojí i kytarový tandem Scholli/Dinko, který nahrávku
opatřil kromě vysokorychlostních rubaček parádními apokalyptickými sóly.
Závěrečná instrumentálka „Speed Of Light“ je už jen jakýmsi symbolickým přeletem
nad zpustošenou zemí.
Byť ASSASSIN
nepatřili nikdy mezi přední thrashmetalové soubory, s jejich nespoutaným
debutem „The Upcoming Terror“ se mnoha tehdejším fans zapsali nesmazatelně do
paměti. Bohužel však po příchodu nového kytaristy Michaela Hoffmanna, který
později stejně zdrhl ke známějším SODOM, lehce pozměnili styl a tak druhé album
„Interstellar Experience“ (1988) přes svou nesporně větší vyzrálost nikdy
nedosáhlo magie ani energie vypuštěné tímto primárně divokým atomickým počinem. Kapela ASSASSIN
se v roce 1989 po realizaci druhého alba na dlouhých patnáct let rozpadla. Dnes
však již znovu řádí na německých pódiích... a samozřejmě také občasně vydá nějakou tu desku.
04.06.2016 | Diskuse (4) | Stray janpibal@crazydiamond.cz |
Marek | 28.07.2023 23:56 |
Po plesuere to kill další neskučnej nářez od naších sousedů z Německa, pecky jako Nemesis, Assassin a Bullets se všem zařerou všem do hlavy. |
Imothep | 06.06.2016 09:08 |
Haha, tak to si pamatuju jako dnes, vsichni jsme to ve skole zrali, protoze to byl tak neskutecnej bordel, jakej snad nikdo do te doby neprodukoval . . . neslysel jsem to urcite tak 25 let . . . diky za pripomenuti, jdu to najit a zkusit se vratit v case :o) |
Zetro | 05.06.2016 19:59 |
Vo svojej dobe to bol neskutocny nářez- moc som to vtedy tu divočinu nechapal ale slušná doska 70% |
Valič | 04.06.2016 09:30 |
80% Skvělý debut, který kapela už bohužel nikdy nepřekonala. Skutečné jméno bubeníka je Andreas Süther a s největší pravděpodobností už po odchodu z Assassin nikde jinde nehrál. |