BLACK LABEL SOCIETY - Grimmest Hits
Na doporučení některých čtenářů jsem se tedy v uplynulých
dnech zaměřil na novou řadovku „Grimmest Hits“ od kapely Zakka Wyldea BLACK
LABEL SOCIETY. Se zmíněným souborem jsem se seznámil bezprostředně s vydáním
jejich debutové desky „Sonic Brew“ někdy v průběhu roku 1999 a vždy jsem
kvitoval s nadšením, jakou mohutný kytarista staví prostřednictvím téhle
hudby poctu BLACK SABBATH. Mimochodem debut to byl parádní, o to však horší byl
postupný (ne)vývoj vedoucí k určité ztrátě zajímavosti. Zkrátka a dobře,
každá další deska už byla slabší a BLACK LABEL SOCIETY jako by na dlouhá léta
skrze svou nemalou aktivitu skladatelsky tápali. S poslechem „Grimmest
Hits“ musím potvrdit, že určité kouzlo materiál má, ale zřejmě ne zas až
takové, abych si desku zařadil mezi ty, které bych chtěl často a pravidelně
poslouchat. Jedná se zkrátka o typický materiál vzešlý z rukou kytaristy,
již navždy spojeného hlavně se sólovou tvorbou Ozzyho Osbournea.
Úvod se jeví docela nadějně, a i přestože zastřený a grungeově
utrápený Wyldeův vokál místy leze na nervy, skladba „Trampled Down Below“ neztrácí
dravost a typickou energii, jenž prostupuje valivými riffy a přispívá ke
kýženému sabbathoidnímu výsledku. Další položky dokazují, že Zakk Wylde je dnes
především rocker, pro tentokrát vzdálen od oné panterovské fazóny, která se v jeho
skladbách objevovala kdysi dávno před lety. Dvojka „Seasons Of Falter“ a trojka
„The Betrayal“ jsou totiž pořádně klenuté vypalovačky s nápadným tahem na
branku a košatými sóly. V pomalé „All That Once Shined“ navíc Zakk hlasově
docela připomíná Ozzyho, a houpavý song, postavený na uspávací atmosféře, jakoby
představoval poctu nejen praotcům temného heavy metalu, ale také kapelám ze
Seattlu jako ALICE IN CHAINS.
Na jižanskou sedmdesátkovou strunu, naladěnou po vzoru legend z nedozírných
plání a skrz ně se táhnoucích silnic, vybízejících motorkáře k dalekým výpravám, si kapela zahraje v písni „The Only Words“,
zastřeně znějící polo-baladě, zde bytelně protkané hammondy, která, více než
cokoliv jiného, mě osobně především nudí. Kvituji však dobře zmáknutou zvukovou
stránku díla, všechny dosavadní skladby působí velmi autenticky, poctivě a mnohdy i živelně. „Room
Of Nightmares“ je zas o poznání hutnější vál, u kterého se definitivně
ujišťuji, že letos BLACK LABEL SOCIETY staví poctu nejen starověkému hard rocku
a heavy metalu ze sedmdesátých let, ale podstatná je pro ně i složka valivého
grunge. I když jen z určitého úhlu pohledu, neboť zapeklité kytarové sólo
uprostřed téhle skladby svědčí o inspiraci spíše u legend britské provenience.
Další skladby „A Love Unreal“ a „Disbelief“ příliš nevyčnívají a potvrzují, že tahle kapela vždy byla o skládání souvislých, zvukově kompaktních celků a nikdy z jejich alb skladby moc nevyčnívaly. Z mého pohledu je tohle spíš mínus, protože právě kapely, které BLACK LABEL SOCIETY považují za své vzory, tomuto pojetí předcházely svým skladatelským talentem a naopak vždy dokázaly přijít s osobitými songy. I Zakk je dle mého spíše hráč než skladatel. Jeho poslední album je zkrátka dobře odvedený standard, u kterého se pobaví dlouholetý sledovač jeho hudby, ale že by se jednalo o převratný materiál, který by vystoupal vysoko nad tvorbu minulosti, to spíš asi ne. Uvnitř akusticky poklidné „That Day That Heaven Had Gone Away“ už se zase spokojeně travkaří, takže zívám a vracím se někam mezi „docela dobré“ a „musím to přežít“. Docela dobré momenty („Bury Your Sorrow“) se střídají s unylejšími až do konce alba a nezbývá než se stále utvrzovat v tom, že složit generační vypalovačku vlastně tenhle chlápek dokázal naposledy ve službách Madmana, někdy na počátku devadesátých let, když s Ozzym Osbournem a Bobem Daisleym spolupracoval na desce „No More Tears“, pak už nikdy. V rámci dlouhé diskografie BLACK LABEL SOCIETY však nadprůměrný materiál, a to i díky povedené závěrečné baladě „Nothing Left To Say“, která se z celku vyjímá. Určitě zasloužených 70%.
12.02.2018 | Diskuse (5) | Stray janpibal@crazydiamond.cz |
Aleš Svoboda | 16.02.2018 14:31 |
Výborné album,v některých kouscích jako bych slyšel staré Black Sabbath.Doporučuji! |
Meres | 15.02.2018 15:24 |
Zakk je podľa mňa ako spevák OK. Mne do tej hudby pasuje ako nikto iný. |
Dave78 | 15.02.2018 08:29 |
Přelouskal jsem tu desku z úcty k Zakkovi asi pětkrát a nic. Hudba celkem dobrá, místy i hodně, ale chtělo by to angažovat opravdového zpěváka. BLS mě nechytli nikdy a tato deska i přes pár světlých momentů to bohužel nezmění:-(... |
Pekárek | 13.02.2018 10:40 |
Zajímá mě to. On je vážně mistr balad a má dost osobitý styl hry. Zpětně se mi líbí téměř vše a některé věci fakt hodně i minulá deska byla super. |
Meres | 12.02.2018 01:41 |
Za mňa určite minimálne 8/10. Vytkol by som nahrávke vydanie v priblblom digisleeve a trochu plochý zvuk (ten dravý zvuk z čias "Stronger than Death" či "The Blessed Hellride" tu nie je), ale inak sa mi album veľmi páči, zvlášť v skladbách A Love Unreal, Seasons of Falter či Nothing Left To Say. Takže za mňa spokojnosť. |