DANKO JONES - Garage Rock! A Collection Of Lost Songs From 1996-1998
Dokud bude ve svých rukou pevně držet otěže rock’n’rollu tento kanadský šílenec, tak se o budoucnost žánru nebojím. Samozřejmě mám na mysli ten neurvalý rock’n’roll, za který se rády schovávají takové veličiny jako AC/DC, MOTÖRHEAD a nebo třeba THE ROLLING STONES. DANKO JONES je vlastně jednoduchá tříčlenná úderka, která v sobě, očividně, zahrnuje zpěváka a kytaristu Danka Jonese a baskytaristu Johna Calabrese, bubenický post se však u nich s jistou pravidelností mění, takže je to spíš silné duo. Už z debutového EP, které vyšlo v roce 1998, bylo jasné, že se v hudební branži objevilo něco výjimečného, což vlastně pokračuje až dodnes a to s nebývalou aktivitou. Vždyť skupina má za „pouhých“ 16 let poměrně bohatou diskografii, která čítá šest studiovek, tři EP a kompilační album „B-Sides“, které je doslova nabušené B-stranami singlů a raritami. Člověk by řekl, že vydáním takové desky, která čítá neuvěřitelných 27 písní, umělec vyčistí šuplíky a cokoliv poslouchatelného už nemá nabídnout a v té chvíli přijde naprosto neohlášeně kolekce ztracených songů z období 1996 až 1998, což je období mezi založením kapely a vydáním debutového EP.
Začátek kariéry symbolizuje především brutální syrovost a garážovost, která je ostatně zachycena i obhroublým zvukem na prvních studiových počinech. A přesně takhle zní i „nová“ deska, která má snad jedinou chybu, jsou to zbytky označované za ztracené písně a někdy tak trochu nudí. Jenže těch pár černých ovcí smete svou agresivitou zbytek zářivě bílých oveček. První dvojice písní se nese v tom nejlepším duchu. Zatímco úvodní „Who’s Got It“ je klasická Dankova hitovka, druhá „Make You Mine“ vám odpálí mozek z hlavy. Pak se trochu poleví, ale pořád je to solidní jízda. Občas se objeví další svižné kousky jako je třeba „I’m Drinking Alcohol?“. Rozhodně nečekejte žádné kudrlinky, tady se jde až k jádru věci, drtivá část alba má kratší stopáž než dvě minuty. Škoda jen proměnné kvality zvuku, kdy prakticky každá píseň zní jinak a zvláštní je, že singlová „Who’s Got It“ je hlasitější a zvuk je o třídu lepší než zbytek nosiče. Je to trochu rušivé, když hned u druhé písně musí člověk zesílit, aby se dostal zpět na původní hladinu. Vypadá to, jakoby tato hitovka měla skončit někde jinde než v šuplíku, nebo byla alespoň nahraná v pozdějším stádiu kapely.
Závěrečná „Move On“ zní jako živá nahrávka ze studia po značně vyčerpávajícím večírku, když už člověk mele nad ránem z posledního, čemuž také odpovídá tempo, ale i přesto je to taková třešinka, která uzavírá tento garážový rock’n’roll. Zanedlouho se dočkáme sedmé studiovky, a tak je tato kolekce určená především ke zkrácení čekání, ale je to také příjemný návrat do začátků této kanadské party, která ušla za šestnáct let velký kus cesty.
26.08.2014 | Diskuse (0) | Kropis kropacekmichal@gmail.com |