wuxia | 18.05.2018 20:13 |
Jestli mám k nějaké desce silně ambivalentní vztah, pak je to právě Anděl na útěku. Měl jsem ho na kazetě, měl jsem ho na vinylu, který jsem vyměnil se spolužákem na střední za knížku od Foglara, vážou se mi k němu hrozně silný vzpomínky, nostalgie jako řemen. V té době jsem poslouchal mnohem tvrdší metal, ale Kreysonu nešlo uniknout a samozřejmě jsem mu neunikl, Vždycky, když slyším byť jen pár tónů, háže mě to zpátky a vybaví se mi strašně moc věcí a vjemů. Ale! Té desce s odstupem času nevěřím ani nos mezi očima. Je to podle mě totální a naprostý kalkul. Křížek je kšeftař, kýčař, tady se sice dokopal asi k životnímu výkonu, ale podle mě není jen tak, že po Andělovi to všechno šlo tak strašně do prdele. Není to upřímná muzika, je to pozlátko. Hezké, načančané, skvěle zahrané, ale uvnitř totálně prázdné a studené. Dneska bych si to sám od sebe nepustil ani náhodou. Ne, to není můj svět. |
Imothep | 18.05.2018 13:04 |
Anděl je samozřejmě klenot nad klenoty. Pro me osobně je to v podstatě tuzemský ekvivalent k Whitesnake 1987 a to vubec neprehanim. Jak kvalitou a silou skladeb, tak provedením. |
Danny7th | 11.05.2018 20:55 |
Ano, kytary nahral pouze Barton, coz se neni co divit, Krob mu nesaha ani po kotniky. Vondrovic desku nahral, udajne s vyjimkou Vzdalene, kde je pouzit automat. Ale mel s nahravanim velke problemy, proto ho producent Nemec Krizkovi rychle rozmluvil a kratce pote nastoupil do Kreyson Dan Hafstein. O to vic mi pripada smesny soucasny Kreyson Memorial, kde si Krob a Vondrovic pribrali nezname ksichty a hraji si na jedini TRUE Kreyson. |
DarthArt | 11.05.2018 18:45 |
Za mě je recenze hlavně od toho, aby přiblížila atmosféru díla, aby její přečtení potěšilo (je to přece druh literárního díla) a v nejlepším případě motivovala čtenáře, aby si dílo přečetl/poslechl/prohlédl. Když si třeba někdo přečte moji recenzi a ta ho dovede k tomu, aby si desku šel pustit, nemůžu si přát víc. |
Stray | 11.05.2018 17:49 |
Meres: Recenze nejsou od toho, aby za každou cenu postihly veškeré okolnosti tvorby díla. Jde o velmi volný textový útvar, který může mít potřebnou "kvalitu", ať je udělán na tisíc způsobů. Neexistuje žádný seznam nutně zmíněných okolností, nikdy a za žádných okolností.:) |
DarthArt | 11.05.2018 16:43 |
Protože to recenzent netušil :) A kdo to za ně nahrál? Šestistrunka je logická, ale kdo dělal bicí? Nikde jsem o tom nic nečetl... |
Meres | 11.05.2018 13:41 |
Ja som sa k tomuto albumu dostal len pár rokov dozadu, ale určite ide o jedno z najlepších diel, ktoré sa urodili na českej metalovej scéne. Kvalitné melódie a refrény a výkon Ladislava Křížka dosiahol asi svojho maxima. |
Avram | 11.05.2018 08:13 |
Teď by se mohli ozvat ti helovíni, když už spolu na jednom turné zpívali Kiske s Derisem :-) |
DarthArt | 09.05.2018 22:35 |
Stray: Ale zase je to metalová událost století, to musíš uznat ;) Všude to psali... |
Stray | 09.05.2018 15:30 |
Avram: On L.Křížek je prostě vděčné téma, to snad všichni uznáme, ne? Že bude ohledně diskuse větší zájem o články týkající se tuzemské produkce je normální. S tím se dá smířit.
|
sagi | 09.05.2018 15:15 |
To Awram:každopádně Křížek každou kozu podojí do maxima. Vždy, když se mu podaří probudit o jeho projekty zájem, chrlí desku za deskou, turné za turném, až trh absolutně přesytí a ten potřebuje pár let pauzu od další Křížkománie:-) |
Avram | 09.05.2018 13:57 |
Jen takový poznatek. O tom, jestli se Křížek umí nebo neumí prodat, svědčí počet příspěvků v diskusi ve srovnání s jinými články. Nejen tady, ale i u kolegů na metalopolis nebo metalforever... Jen na facebooku už lidé příspěvky Pragokoncertu o Citronu ignorují, už je ani neironizují :-D |
sagi | 09.05.2018 12:45 |
To Dave78: Tak tady musím oponovat, i v tomto ranku vydávaj letité kapely hodně solidní alba. A kdyby Křížek stvořil Tebou jmenované skladby se současným zvukem a s tím, že by nevykrádal předcházející vlastní tvorbu, byl bych spokojen. Protože, buď tam nápad a silná melodie je, nebo není.Doba ani aranžmá nejsou až tak rozhodující. |
Dave78 | 09.05.2018 12:20 |
Tak úplně špatný to není, ale... Problém je, že v tomto hudebním ranku už bylo dávno všechno řečeno, těžko dnes vydat něco, co ostatní posadí na zadek a způsobí všeobecné pozdvižení. Mám ale za to, že kdyby Rebelie rebelů nebo klidně i Návrat krále vyšlo v letech 89-91, tak by ty desky většina z nás dodnes považovala za nepřekonatelnou klasiku. A nad novinkovou písní, třeba s názvem "Čarovná noc" nebo "Kráska a radegast", kterou by vadal nový Kreyson nebo nový Citron by ohrnovala nos. Holt nostalgie a duch doby jsou svině :-)... |
sagi | 09.05.2018 09:36 |
Tak Kreyson právě zveřejnil novej song, jsou to takový unylejší Křižáci, textově vykrádaj sami sebe, refrén začíná hodně podobně jako u jednoho songu z posledního Citronu, kdepak tady už pšenka nikdy nepokvete... |
sagi | 09.05.2018 09:13 |
Já byl v 91 ve sportovce v Praze, ale bylo mi 15, byl to můj první koncert, narváno, takže jestli to Křížek dával, či měl playback už vám nepovím. Hodně slušnej koncert byl comeback na festu v Třinci, sice si tam Laco některé vokální linky upravil, aby to dal, ale jinak tam energie jiskřila. Myslím, že je škoda, že studiově nevyužil potenciál tehdejší sestavy (kytary Bartoň, Běhounek, Kroc). Navrát krále už byl takovej Arakain bez nápadu s příšernejma textama, zabaleej do excelentního zvuku Andy La Rocqua. Uvidíme, co teď vymáčkne z Kreyson Grapow.... |
Stray | 08.05.2018 23:03 |
Tak to přeci jen byl Ruttner, zajímavé, tehdy jsem ho osobně neznal, tak jsem to ani nepostřehl. :-) Ten kudrnatej bicman chodil na strojárně do vedlejší třídy. |
DarthArt | 08.05.2018 22:52 |
A tady i s fotkou: |
DarthArt | 08.05.2018 22:50 |
Ale jo, asi byl: |
Stray | 08.05.2018 22:48 |
Martin Ruttner!? :-) Známá figurínka zdejší bigbítové scény. Ten mě vez před rokem z Gánů z Letňan. Ale ten to asi nebyl. |