Danzigovo poslední velké album a spolu s tím předchozím i naprostý vrchol jeho tvorby.
Deska bývá často uváděna pod označením „4“ nebo „IV“, ale její skutečný název je „4p“ a byl inspirován jakýmsi satanistickým kultem „Four P Movement“, který v roce 1967 údajně vznikl odštěpením od kontroverzní Procesuální církve Posledního soudu.
I když CD verze alba obsahuje pouze třináct skutečných skladeb, na displejích přehrávačů, které zobrazují číslo přehrávané skladby a celkovou délku skladeb předchozích, se na začátku Invocation objeví číslice 66 61:38, přičemž ty poslední tři odkazují na skladbu We Are 138 od Misfits.
Původní verze vyšla v tenkém papírovém obalu a kvůli svému netypickému formátu prý ve své době patřila k nejkradenějším titulům (vytáhnout ji z plastového ochranného boxu údajně nebyl moc velký problém).
Píseň Cantspeak je víceméně pozpátku nahraná Let It Be Captured a podobným způsobem vznikla i závěrečná Invocation, která byla inspirována skutečnou černou mší, které byl prý Glenn svědkem, a její text podle jeho slov pojednává o „démonovi, který někoho mrdá“. :-)
Kapela ve studiu natočila ještě další tři skladby (Satan´s Crucifiction, White Devil Rise a The Mandrake´s Cry), které se ovšem objevily až v roce 2007 na kompilaci The Lost Tracks Of Danzig.
Název skladby Son Of The Morning Star (Syn jitřní hvězdy) bývá v různých náboženských textech používán jako výraz pro označení Lucifera (např. „Jak jsi spadl z nebe, třpytivá hvězdo, jitřenky synu! Jak jsi sražen k zemi, zotročovateli pronárodů! - Kniha Izajáš 14,12).
Některé texty jsou dost abstraktní a je možné je chápat různými způsoby. U některých kapela v rozhovorech jejich význam kapela blíže specifikovala (Going Down To Die je o člověku, který cítí, že se blíží jeho smrt a Cantspeak zase popisuje pocity bezmoci a zoufalství). Rozhodně si ale nemyslím, že by měly něco společného s filozofií Manowar, a pokud něco oslavují, tak to asi nebude nějaké „hrdinství, kuráž či válečnická nezdolnost“, ale spíše „zlo, temnota a zvrácený chtíč“. :-) Pokud by si snad někdo chtěl ověřit tu poslední položku, doporučuji prozkoumání různých dvojsmyslů v textech písní Little Whip, Sadistikal, Stalker Song a případně některých dalších skladeb z předchozích alb. O Mistrových „libůstkách“ ostatně celkem dobře vypovídá i následující videoklip:
https://www.youtube.com/watch?v=InNQsQ668JQ |