spajk | 14.10.2020 17:39 |
A co třeba WARRANT? Těm všechny kytarové party na debutu nahrával Mike Slammer. Zrovna u Ratt bych věřil jejim schopnostem, vždyť Pearcy vydává dodnes poslouchatelná alba a DeMartini se stal uznávaným hudebníkem. |
jirka7200 | 14.10.2020 17:05 |
Stray : nemám pocit, že bych ti něco rozporoval. Ve všem s tebou souhlasím a přicházím se svou troškou do mlýna KrejzyDajmond. Někdy prostě ten tlak od managementu byl na kapelu větší, někdy meněí. Někdo to ustál, někdo ne. Jsou ale případy, kdy producent kapely donesl svou vlastní píseň a kapela ji zařadila na album. |
Kropis | 14.10.2020 16:16 |
Nechci teď kecat, ale Stray to popisuje podle mě naprosto přesně. Viz například slušňák Bob Rock a jeho producenství Metallicy. Jako odstrašujcí příklad vidím například producenství poslední Tesly. A jako úplně nejhorší variantu vidím samoproducenství, viz Annihilator. |
Stray | 14.10.2020 15:32 |
On si prostě nepřestane mlít svou a nepřestane. Jak může být producent samostatným autorem skladby, kterou jen posunul a kterou přinesla do studia kapela? Na nic víc než spoluautorství nemůže být ve slušném pracovním vztahu nárok. Ano, jsou případy, kdy je producent i autorem skladeb, což je třeba případ projektů jako SPICE GIRLS, ale pakliže kapela přijde do studia se songy a producent na nich s nima dělá a postupně je vylepšuje, pak může být maximálně spoluautor, pokud je ještě slušnější tak autorství nechá celé kapele. Obecně producent tlačí do kapelu v průběhu studiového pobytu do dalších a dalších nápadů a nových motivů textových i instrumentálních, snaží se z nich vyždímat co nejvíc, ne jim vymyslet sám celý song. |
jirka7200 | 14.10.2020 14:05 |
Většina profi kapel má při nahrávání producenta, to je OK a je tam od toho, aby výsledné nahrávce dal nějakej ksicht. Ty jeho zásahy by však ve většině případů neměly být brány jako spoluautorství, ale jako jeho práce. Pokud to tak je, je třeba trochu zbystřit. Všichni víme, co všechno se ve studiu může stát. |
Stray | 14.10.2020 13:19 |
Jirka: V čem optimistická? Tohle je verze, kdy hudebník není úplná loutka, ale už má určitej status, pak jsou samozřejmě začátečníci u majors, kterým jsou vnucovány položky z různých skladatelských bank, ale ty by, pokud je síla, měl muzikant chtít spíš odfuckovávat. Ono to taky bylo jinak v roce 2004 a jinak je to v roce 2020. Chtěl jsem spíš říct, že producent tam není od toho, aby interpretovi vymýšlel songy, ale od toho, aby hudebníkem přinesenému nápadu dal výraznější tvar, občas je to dobrý, jindy spíš na škodu a ten tvar není výraznější, ale jen jinej.:-) |
jirka7200 | 14.10.2020 12:54 |
Stray: tvůj popis spoluautorství producenta je hodně optimistická verze :-) |
jirka7200 | 14.10.2020 12:52 |
Diskuze se zvrtla v porovnávání velikosti RATT a BADLANDS, což je dle mého mimo mísu. Druzí jmenovaní nebyli totiž typickými představiteli glam či hair metalové scény, spíše čerpali z rocku a hard rocku či jižanských vzorů ze sedmdesátek a vzhledem k mé slabosti pro kytarový styl Jake E.Lee jim jen dávám přednost. |
spajk | 14.10.2020 12:16 |
Zapomněl si na osvědčený recept: poslední refrén o půl tónu výš :-) |
Stray | 14.10.2020 11:55 |
A za druhé, víte jak to nejčastěji chodí, když je producent spoluautorem skladby? Převážně takhle:
|
Stray | 14.10.2020 11:47 |
Využívat vlastních skladeb je přístup, který mi je také bližší, ale zároveň jsem obhlédl songy v diskografii RATT a Desmond Child s nima dělal jen páté album Detonator, u předešlých čtyř je autorství výhradně věcí členů kapely, vzhledem k tomu, že nejslavnější alba jsou v jejich případě první tři, bych Childovu účast na skladatelském procesu RATT nedramatizoval.
|
spajk | 14.10.2020 11:45 |
Konečně nějaký konstruktivní příspěvek. Jsem včera schválně prošel par kreditů jeho hitovek a samostatné autorství neni nikde. Možná dělá jen hudbu a text si píše kapela nebo existuje dohoda ve stylu - my od tebe vezmeme song, ale pripíšeš nás do kreditů, co kdyby se z toho stal hit. To se asi nikdy nedozvíme. |
jirka7200 | 14.10.2020 11:41 |
Stray: neporovnával jsem muzikantské dovednosti muzikantů z obou kapel, jen jsem poukazoval na fakt, že RATT pro větší popularitu a finanční výnosy využívali služeb hitmakerů. Mě osobně je bližší přístup Badlands, kteří šli na trh s vlastní kůží. |
Prowler80 | 14.10.2020 11:26 |
A co na to vše Desmond Tutu?... Jinak je téměř jistým faktem, že níže uvedená bukvice je ve skutečnosti stoprocentní autorkou hitovek jmenovaných kapel, u nichž je uvedena toliko jako spoluautorka. |
Stray | 14.10.2020 11:24 |
Ustup do mlhavého lesa černých písmen na šedém podkladě, samozvaný fajnšmekře. Zrovna o RATT bych řekl, že neměli potřebu si brát skladby z nějaký banky. Zas tak sračkoví ti hudebníci nebyli, kytaristé asi nebyli na úrovni Jake E.Leeho, ale jejich songy působily určitě nápadněji. |
jirka7200 | 14.10.2020 11:16 |
Já osobně nejsem zastánce toho, aby si kapely vybíraly písně z nějaké hudební banky, či využívaly služeb hitmejkrů, nebo vylepšovaly svá alba různými cover songy. Chápu firmy, které chtějí co nejvyšší prodeje, ale mě ten konečnej výsledek příjde mírně řečeno neautentický. Zrovna pro RATT psal Desmond Child těch písní celou řadu. |
Stray | 14.10.2020 07:12 |
Tak já mám třeba výše RATT než BADLANDS. |
jirka7200 | 13.10.2020 22:29 |
Samozřejmě záleží na úhlu pohledu. Já si zcela jistě vystačím s tím, co Badlands sami složili a nahráli. Vydávajicí firma by asi měla jiný názor, ale narozdíl od mnohých jiných souborů, co se tehdy vydaly naproti líbivějším melodiím, desky Badlands obstály ve zkoušce času. |
Stray | 13.10.2020 22:07 |
A myslíš že udělali dobře, když touhle cestou nešli? Já si to třeba vůbec nemyslím. I když je pravda, že na kariéru BON JOVI, KISS a COOPERA v podstatě neměli, teď nemyslím na instrumentální zručnost. |
jirka7200 | 13.10.2020 21:53 |
¨Nejsem znalec Desmond Childa ale internetové zdroje ho uvádí jako skladatele stovek hitů, např. „I Was Made For Loving You“ (Kiss), „You Give Love A bad Name“ (Bon Jovi), „Poison“ (Alice Cooper), „Crazy“ (Aerosmith), ale i třeba „The Cup Of Life“ (Ricky Martin). |