Boomer Space


Vložit příspěvek
Jméno


Text příspěvku



 

1 2 3

 

spajk
14.10.2020 17:39

A co třeba WARRANT? Těm všechny kytarové party na debutu nahrával Mike Slammer. Zrovna u Ratt bych věřil jejim schopnostem, vždyť Pearcy vydává dodnes poslouchatelná alba a DeMartini se stal uznávaným hudebníkem.
Prostě Ratt to věřím od A do Z. A jestli na Detonator firma najala externiho hitmakera, asi měla s kapelou větší úmysly a věřila v budoucí úspěch. Co na to kouknout optikou, že spolupráce s takovou veličinou může být pro kapelu nejen pocta, ale i životní a profesní zkušenost, která je posune o velký kus dále. Nikdy jsem to nebral jako něco špatného. Takhle to dřív prostě chodilo u velkych firem.
Badlands prodávala jména, už tehdy to byla super group, ty nepotřebovali hitmakera.

 

jirka7200
14.10.2020 17:05

Stray : nemám pocit, že bych ti něco rozporoval. Ve všem s tebou souhlasím a přicházím se svou troškou do mlýna KrejzyDajmond. Někdy prostě ten tlak od managementu byl na kapelu větší, někdy meněí. Někdo to ustál, někdo ne. Jsou ale případy, kdy producent kapely donesl svou vlastní píseň a kapela ji zařadila na album.

Viz třeba Ratt ‎a jejich producent Beau Hill. O tom, jak kapelu vytáhnul nahoru bylo popsáno hodně stránek. Ve velké většině případů je producent muzikant a skladatel a všichni víme, co se ve studiích děje. Když není někdo schopen zahrát svůj part, studiový technik to nahraje za něj. Beau Hill zasahoval do skladeb dost důrazně, kapela ho za to později vláčela tiskem. A to mám právě na mysli - nikdo nevíme, co vlastně kdo složil. Pro jiné umělce písně Hill napsal......

 

Kropis
14.10.2020 16:16

Nechci teď kecat, ale Stray to popisuje podle mě naprosto přesně. Viz například slušňák Bob Rock a jeho producenství Metallicy. Jako odstrašujcí příklad vidím například producenství poslední Tesly. A jako úplně nejhorší variantu vidím samoproducenství, viz Annihilator.

 

Stray
14.10.2020 15:32

On si prostě nepřestane mlít svou a nepřestane. Jak může být producent samostatným autorem skladby, kterou jen posunul a kterou přinesla do studia kapela? Na nic víc než spoluautorství nemůže být ve slušném pracovním vztahu nárok. Ano, jsou případy, kdy je producent i autorem skladeb, což je třeba případ projektů jako SPICE GIRLS, ale pakliže kapela přijde do studia se songy a producent na nich s nima dělá a postupně je vylepšuje, pak může být maximálně spoluautor, pokud je ještě slušnější tak autorství nechá celé kapele. Obecně producent tlačí do kapelu v průběhu studiového pobytu do dalších a dalších nápadů a nových motivů textových i instrumentálních, snaží se z nich vyždímat co nejvíc, ne jim vymyslet sám celý song.

 

jirka7200
14.10.2020 14:05

Většina profi kapel má při nahrávání producenta, to je OK a je tam od toho, aby výsledné nahrávce dal nějakej ksicht. Ty jeho zásahy by však ve většině případů neměly být brány jako spoluautorství, ale jako jeho práce. Pokud to tak je, je třeba trochu zbystřit. Všichni víme, co všechno se ve studiu může stát.

 

Stray
14.10.2020 13:19

Jirka: V čem optimistická? Tohle je verze, kdy hudebník není úplná loutka, ale už má určitej status, pak jsou samozřejmě začátečníci u majors, kterým jsou vnucovány položky z různých skladatelských bank, ale ty by, pokud je síla, měl muzikant chtít spíš odfuckovávat. Ono to taky bylo jinak v roce 2004 a jinak je to v roce 2020. Chtěl jsem spíš říct, že producent tam není od toho, aby interpretovi vymýšlel songy, ale od toho, aby hudebníkem přinesenému nápadu dal výraznější tvar, občas je to dobrý, jindy spíš na škodu a ten tvar není výraznější, ale jen jinej.:-)

 

jirka7200
14.10.2020 12:54

Stray: tvůj popis spoluautorství producenta je hodně optimistická verze :-)

 

jirka7200
14.10.2020 12:52

Diskuze se zvrtla v porovnávání velikosti RATT a BADLANDS, což je dle mého mimo mísu. Druzí jmenovaní nebyli totiž typickými představiteli glam či hair metalové scény, spíše čerpali z rocku a hard rocku či jižanských vzorů ze sedmdesátek a vzhledem k mé slabosti pro kytarový styl Jake E.Lee jim jen dávám přednost.

Hodnocení vůči ostatním kapelám by však mělo být nestranné, vůbec bych do hodnocení nezahrnoval fakt, kolik se jaké desky prodalo, protoře to zpravidla o ničem nevypovídá. BADLANDS prostě přišli se svými deskami jen v nesprávnou dobu.

 

spajk
14.10.2020 12:16

Zapomněl si na osvědčený recept: poslední refrén o půl tónu výš :-)

 

Stray
14.10.2020 11:55

A za druhé, víte jak to nejčastěji chodí, když je producent spoluautorem skladby? Převážně takhle:

Kapela přinese v demáči rozpracovaný song, producent řekne, že je to docela dobrý, ale něco tomu chybí, vyhodí tak třetí sloku, poslední refrén prodlouží a tu sólo pasáž uprostřed navrhne udělat jinak, kapela se řídí pokyny, a pak se tomu třeba lehce pozmění rytmus a přidá smyčcová aranže v podobě podkresu slok číslo jedna a dva, je to čím dál tím lepší, tak se ještě zvýrazní refrén nějakým tím vícehlasem a jde to na pás, autorství si dělí muzikant a producent, byť song je v zásadě stejný jak jej měl načrtnutý hudebník, jeho forma je podaná s kypřidly. Pokud má muzikant v sobě pokoru, je spokojený.:)

 

Stray
14.10.2020 11:47

Využívat vlastních skladeb je přístup, který mi je také bližší, ale zároveň jsem obhlédl songy v diskografii RATT a Desmond Child s nima dělal jen páté album Detonator, u předešlých čtyř je autorství výhradně věcí členů kapely, vzhledem k tomu, že nejslavnější alba jsou v jejich případě první tři, bych Childovu účast na skladatelském procesu RATT nedramatizoval.
Já kdybych tu a tam kosmeticky nepinkl do textu někoho spolupracujícího, tak ten web jde taky mírně dolu.

 

spajk
14.10.2020 11:45

Konečně nějaký konstruktivní příspěvek. Jsem včera schválně prošel par kreditů jeho hitovek a samostatné autorství neni nikde. Možná dělá jen hudbu a text si píše kapela nebo existuje dohoda ve stylu - my od tebe vezmeme song, ale pripíšeš nás do kreditů, co kdyby se z toho stal hit. To se asi nikdy nedozvíme.
Přeci jen ve světě se z tantiémů nechá asi slušně žít, při počtu všech rockových rádií.

K měření oháněk.
Badlands maji jednu silnou desku vydanou koncem hair metalové éry. Ratt se s tím perou od začátku osmdesátých a můžeme je směle označit jako stylo tvůrce a kvalitních alb mají více.
Pak už záleží jak to kdo chce brát. Já mám u Ratt nejradši tu napoplou tvář okolo desky Reach for the sky, ale oceňuji i svižnější Detonator nebo bezejmenou desku z 99.
Co se týče kytary, Robin Crosby a Warren DeMartini strčejí Jake E Leeho do kapsy. Aspon do mojí :-)

 

jirka7200
14.10.2020 11:41

Stray: neporovnával jsem muzikantské dovednosti muzikantů z obou kapel, jen jsem poukazoval na fakt, že RATT pro větší popularitu a finanční výnosy využívali služeb hitmakerů. Mě osobně je bližší přístup Badlands, kteří šli na trh s vlastní kůží.

 

Prowler80
14.10.2020 11:26

A co na to vše Desmond Tutu?... Jinak je téměř jistým faktem, že níže uvedená bukvice je ve skutečnosti stoprocentní autorkou hitovek jmenovaných kapel, u nichž je uvedena toliko jako spoluautorka.

 

Stray
14.10.2020 11:24

Ustup do mlhavého lesa černých písmen na šedém podkladě, samozvaný fajnšmekře. Zrovna o RATT bych řekl, že neměli potřebu si brát skladby z nějaký banky. Zas tak sračkoví ti hudebníci nebyli, kytaristé asi nebyli na úrovni Jake E.Leeho, ale jejich songy působily určitě nápadněji.

 

jirka7200
14.10.2020 11:16

Já osobně nejsem zastánce toho, aby si kapely vybíraly písně z nějaké hudební banky, či využívaly služeb hitmejkrů, nebo vylepšovaly svá alba různými cover songy. Chápu firmy, které chtějí co nejvyšší prodeje, ale mě ten konečnej výsledek příjde mírně řečeno neautentický. Zrovna pro RATT psal Desmond Child těch písní celou řadu.

 

Stray
14.10.2020 07:12

Tak já mám třeba výše RATT než BADLANDS.

 

jirka7200
13.10.2020 22:29

Samozřejmě záleží na úhlu pohledu. Já si zcela jistě vystačím s tím, co Badlands sami složili a nahráli. Vydávajicí firma by asi měla jiný názor, ale narozdíl od mnohých jiných souborů, co se tehdy vydaly naproti líbivějším melodiím, desky Badlands obstály ve zkoušce času.

 

Stray
13.10.2020 22:07

A myslíš že udělali dobře, když touhle cestou nešli? Já si to třeba vůbec nemyslím. I když je pravda, že na kariéru BON JOVI, KISS a COOPERA v podstatě neměli, teď nemyslím na instrumentální zručnost.

 

jirka7200
13.10.2020 21:53

¨Nejsem znalec Desmond Childa ale internetové zdroje ho uvádí jako skladatele stovek hitů, např. „I Was Made For Loving You“ (Kiss), „You Give Love A bad Name“ (Bon Jovi), „Poison“ (Alice Cooper), „Crazy“ (Aerosmith), ale i třeba „The Cup Of Life“ (Ricky Martin).

Touto cestou Badlands nešli.

 

1 2 3

 

 

 

 

TOPlist