Nikolas Krofta | 20.03.2020 17:25 |
Nikolas Krofta v Belmondu na Savatage byl.Ale rozhodne nikomu "necpal" ze Michael Schenker je nejlepsi kytarista na svete. |
horyna | 20.03.2020 14:02 |
Sirens i Power of the NIght zní dost zastarale, v době vydání snad... i když uznávám, riff z Power je geniální. Proto down-ovím pocitům rozumím. |
horyna | 20.03.2020 14:00 |
Zmiňujete Nikolase Kroftu. Pamatuji si ho samozřejmě ze Sparku. Pak s tím myslím seknul a šel dělat nějakého managera Helloween (či snad i chvíli Pink Cream 69). Kde je mu dnes konec... ani v NSR, nebo NDR. |
down | 20.03.2020 13:21 |
První deska Savatage - Power Of The Night ...výměna na burze za "ležák" Manilla Road - Open The Gates ...za prase jsem se toho nemohl zbavit a pak se na mě usmálo štěstí :) Vůbec jsem je neznal, tak jsem to bral spíš jako nouzovku a pamatuju si to docela přesně, protože jsem myslím nikdy tak dobrou výměnu LP neudělal. Příští týden už jsme sháněli Sirens. Chápu, že pro někoho, kdo se k Sava dostal později nemají jejich staré desky takové kule, ale když jsem poprvé slyšel Scream Murder ze Sirens, nebo Power Of The Night(ten riff!!!) ze stejnojmenné desky málem jsem zdechl štěstím! Savatage, pro mě naprostý kult. |
Pekárek | 19.03.2020 22:16 |
Stray: Rád bych čtenářům vyhověl, ale znáš to (mě):). Navíc téma Sarajeva je vysilující...a do toho ta chronická absence pořádných riffů:) |
Mauglí | 19.03.2020 21:32 |
Tak v tom Belmondu jsem tenkrát taky samozřejmě nemohl chybět - koukám, že jsme se tam před těmi 23 roky docela sešli :-) Je to už hodně dlouho, ale dodnes mám v paměti, jak to byl mimořádně skvělej koncert. |
Stray | 19.03.2020 20:47 |
carcass: tak to máš dobrý s tím vyzařováním autority, mě právě permanentně brzdí, že působím (jsem tak většinou mylně odhadnut) jako týpek "mouchy snězte si mě", rozhodně by přede mnou příslušníci Policie ČR nesalutovali! To fakt rozhodně ne! :-) |
carcass | 19.03.2020 20:30 |
pěkná vzpomínka :-). Já v čase toho tehdejšího koncertu už vlastně byl čerstvým otcem, každopádně o nějaké pevné stabilitě se tehdy ještě určitě nedalo hovořit :-). Já mám zase zkušenost, že všude kam přijdu, tak si všichni myslí, že patřím do týmu, nebo tam tomu velím :-). Nejvíce absurdní mi to přišlo, když jsem jednou jel samostatně na nějaký výjezd s Opavou a byla tam u nádraží nastoupena zásahovka, tak jsem se těch chlápků v kuklách šel zeptat, kde jsou fans Opavy, abych se k nim připojil, no a oni mi málem zasalutovali a podrobně mi řekli kolik a kde zrovna jsou, bo je nenapadlo, že jsem jeden z nich :-). |
Stray | 19.03.2020 20:04 |
Mě bys nezapomněl. Bylo mi dvaadvacet, metal jsem poslouchal asi osmym rokem a furt jsem byl takovej kudrnatej jouda bez starostí a povědomí o životě :-), jak jsem se tam dostal před akcí vlivem těch pivek do lehký náladičky, tak jsem tam kouřil před vratama Belmonda doutník a všechny jsem tím smradem sral, to si pamatuju, a vůbec mě ani nenapadlo, že zrovna na tohle ta holka není úplně zvědavá, dneska nechápu, jak jsem mohl něco podobnýho vytvářet. :-) Takové strhávání pozornosti mě není vůbec vlastní.:-) První album, které jsem slyšel od SAVA bylo Gutter Ballet v létě 1990, brácha přivezl z tábora v Polsku tu jejich šuntskou originálku, do toho alba jsme se zamilovali, až po třech letech jsem slyšel další desku (Edge Of Thorns).
|
carcass | 19.03.2020 19:55 |
Stray - to byl rok 97? Strašně to letí...:-), je jisté, že jsme se tam tehdy potkali, možná v té hospodě u Belmonda, nebo v zákulisí před koncertem :-) |
Alda | 19.03.2020 19:41 |
Pěkná recenze, ostatně jako vždy :-) |
Stray | 19.03.2020 18:00 |
Pekárek: Dík. Počítám s tím, že v závěru (cca od 1995) mě s tím krapátko píchneš. V horách okolo Sarajeva se cítím docela nesvůj. :-)
|
Pekárek | 19.03.2020 17:54 |
*byl cca v roce 1991 Gutter Ballet. Hall je každopádně super album, kultovní nejen pro americké metalisty. |
Pekárek | 19.03.2020 17:51 |
Jj, fajn počteníčko. Mým prvním albem by |
carcass | 19.03.2020 15:52 |
fajn recenze mé kdysi hodně oblíbené kapely, díky :-) |
Stray | 19.03.2020 14:15 |
horyna: Díky za slova uznání, velice potěšila. Toho Nora jsem opravil. Sice nevím jak budu schopen udržel časovou kontinuitu zveřejňování těchto recnzí, ale vím, že počínaje tímto albem tady chci SAVATAGE zkompletovat, to samé rovněž proběhne u DREAM THEATER, o čemž jsme se bavili s kolegou Pekárkem, nicméně chce to nejdřív nějak sladit s vlastní soustředěností, situací mimo a celkovou připraveností. SAVATAGE bych teď rád postupně vypouštěl. |
horyna | 19.03.2020 12:48 |
Savatage patří k mým vůbec nejoblíbenějším kapelám a tak s povděkem kvituji tuto recenzi. Pokud bude příběh pokračovat s dalšími rozbory jejich děl, nebudu se vůbec zlobit. Dá se říci, že souhlasím takřka s každou větou zde uvedenou. Pro opravu bych snad jen podtrhl, že Edvard Grieg není dánským pianistou, ale norským a především skladatelem. Osobně je můj vztah k často zapuzovanému Fight for the Rock veskrze pozitivní a i když jej rovněž hodnotím jako počin slabší, celkově ho poslouchám velice rád. Hall... to už je samozřejmě téměř ta nejvyšší liga i když, nejmilovanějším Savatage náleží léta devadesátá. Strayovi velké díky za výborně odvedenou práci a mnoho sil do dalších pokračování ať už jsou z jakéhokoliv stylového soudku. |
Stray | 19.03.2020 12:24 |
Dík, opravím. S retrem je to obtížný. Teď jsem časově limitovanej, ale kdyby náhodou v práci uznali, že jdeme natvrdo na pár týdnů do karantény, jednoznačně by to byla oslava retro psaní, nedělal bych doma téměř nic jiného. :-) |
Fenris 13 | 19.03.2020 11:54 |
A pak že retro nebude :-) Skvělé album i článek. Díky Strayi! Jenom jedna vloudička se chybila - to EP z 1984 se jmenuje The Dungeons Are Calling. |