Boomer Space


Diskuse ke článku : MEMORIAM - To The End
Vložit příspěvek
Jméno


Text příspěvku



 


 

Stray
13.09.2021 20:00

Widl: Jo, máš pravdu, asi jsem to v případě Franka, zmínkou hozenýho jen do devadesátek, podcenil. Z DM si občasně vyzobnu jen něco, co mne zrovna zaujme, jinak nemám čas se tomu stylu detailně věnovat, baví mě spousta hudby a snažím se k sobě vyfiltrovat jen to opravdu zajímavé. Jinak věřím, že je toho stále dost dobrého, to ne že ne.

 

Widl
13.09.2021 12:04

Napsat o Frankovi, že hrál v Benediction v 90. letech je takový nedoceněný, když tam tvoril pevný základ přes 25 let :)

Je škoda DM žánr nechávat plynout kolem. I dnes je na scéně spousta dobrých mladých a ještě mladších kapel. Skelethal, Skelethal Remains, Gatecreeper, Tomb Mold, Necrot, Fetid, anebo třeba česká Sněť. DM přelomu 80. a 90. let jak když střelí.

 

Stray
01.09.2021 15:04

Očekávat, že k tomu přistoupím jako na webech zabývajících se výhradně extrémním metalem a pohybujících se v mantinelem death, black, thrash, kde je zcela běžná filosofie, že posluchač nikam jinam neodbíhá a jede si buď tyto tři, nebo dva, a nebo dokonce jen jeden z těchto subžánrů, je mylný závěr.:-)
U mne deathmetalová deska na 100% je třeba DEATH - Spiritual Healing...ale třeba i Leprosy nebo Symbolic, a ještě určitě několik dalších od DEATH dle výsledných hodnocení ve zdejších recenzích, pak třeba CARCASS - Heartwork, PESTILENCE - Testimony Of the Ancients nebo MORBID ANGEL - Domination, tady o stovkách nepochybuji, 90% by dostaly nejlepší věci od OBITUARY Cause of Death a The End Complete, pravděpodobně i ta poslední řadovka BOLT THROWER z roku 2005, samozřejmě těch alb by ve výsedku byly desítky, 80% hodnocení tam už by bylo hodně solidních alb světové scény, od BOLT THROWER třeba The VIth Crusade nebo Victory, poslední BENEDICTION, ale třeba věci jako Cursed od MORGOTH, Slowly We Rot od OBI, dost pravděpodobně první dvě alba DEICIDE, no a ve výsledku bychom se dopracovali k hodně velkému počtu deathmetalových alb zlatého období, 70% je solidní práce v daném stylu, která však svým významem ten styl neobelstí a nezíská si fanoušky i jinde, v globálu metalu jako takového...sem by se mohli dostat třeba stěžejní desky KRABATHOR. No a solidní věc, jakých vychází zas ještě o něco víc, a ke kterým nemám potřebu se poslechově po měsících a letech od vydání vracet, tak přesně to je případ právě MEMORIAM. Jde zkrátka o desku, kterej by typ posluchače, který poslouchá jen death metal a nic jinýho v klidu dal těch 80%, možná i 90%, podle toho jak by byl v tom svém zatvrzelej a jak dalece by mu dělalo problém si pustit třeba IRON MAIDEN.:-)))

 

Valič
01.09.2021 12:42

Stray: Je pravda, že jsem v těch starých komentářích některá alba silně nadhodnotil (většinou z toho důvodu, že jsem danou novinku neměl v době zveřejnění recenze ještě pořádně naposlouchanou). Nejvíce jsem to asi přehnal u poslední desky Suffocation, kterou s odstupem času považuji za jednu ze dvou nejslabších položek jejich diskografie. U těch druhých Memoriam bych to opravdu na těch 60% snížil. Rozhodně se jedná o jejich nejslabší album, a to nejen kvůli špatnému zvuku a slabým vokálům. To ostatní, co jsem tenkrát napsal, ale pořád platí. Podle mě jsou ty dvě nejlepší desky Memoriam zhruba na úrovni těch nejslabších alb Bolt Thrower.

Pokud jsem napsal, že fanoušci death metalu by zde recenzovaným deskám dali vyšší hodnocení, tak tím rozhodně nebylo míněno, že tomu žánru nerozumíš. Chtěl jsem tím říct jen to, že na stránkách věnovaných extrémnímu metalu je to procentuální hodnocení prostě většinou o deset až dvacet procent posunuté, i když samotný obsah a vyznění recenze nebo diskusního příspěvku zhruba odpovídá. Tady se těch 60% u death metalové desky považuje za relativně vysoké hodnocení, ale jinde často označuje průměrné a nudné desky nebo dokonce vyložený odpad.

Jinak mě většina těch novějších death metalových kapel taky moc nebere. Pokud teď mám chuť si z tohoto žánru něco pustit, ve čtyřech z pěti případů sáhnu po nějaké prověřené klasice z osmdesátých a devadesátých let. :-)

 

Hivris
01.09.2021 10:17

Souhlasím se Strayem, ta recenze je dokonale výstižná. To The End je čistá old school žánrovka, která se příjemně valí skrz reproduktory, potěší proplešatělé vrstevníky, ale žádný větší dojem nezanechá. MEMORIAM navíc chrlí desky jak na běžícím páse, trocha seberegulace a střihu by jim neškodila.
ASPHYX i BENEDICTION jsou přeci jenom jiná liga. Ono hrát tradiční death metal a znít přitom současně není až taková legrace.

 

Stray
01.09.2021 09:43

afro: radši než na kombo ASPHYX, BENEDICTION, MEMORIAM bych zašel prostě na BOLT THROWER.:-)

Valič: V diskusi u Silent Vigil jsi před lety tvrdil, jak by tomu na rozdíl od mých 60% dal pravej deathovej posluchač lepších 80% a někdo se přidal, že je zklamáním, že tu recenzi nepsal někdo jiný z redakce, než člověk, kterej death metal moc nemusí. Nechtěl jsem být arogantní, už ani nevím, kdo tu tehdy se mnou psal články, ale jasně že mě to ponoukalo k tomu napsat, že v redakci toho o death metalu neví nikdo víc.:-) U mne je death metal v nejlepších rukou.

Jinak ten new-school, různé brutal deathy, tech-deathy, deathcory apod., na to bych si vůbec netrouf psát článek, ani by mne to nenapadlo, tam fakt nemám co bych řekl...neznám, nesleduju, nebaví...ale old-school přelom 80/90let, první půle devadesátek, v rámci zeměpisného rozestavení zhruba - 20 kapel USA, 9 kapel Švédsko, 3 kapely Holandsko, 2 kapely Francie, 2 kapely Německo, 2 kapely Rakousko, 8 kapel Angie apod. - tam ta znalost je.

 

afro
01.09.2021 08:41

Poslechl jsem si před časem a je to taková ta deska, kdy se srdíčko čtyřicátníka zrychlí (nebo u Memoriam i zpomalí:-)) a mrští ho to o čtvrtstoletí zpět. Takže pár spokojených poslechů a tím to asi skončí. Scriptures od Benediction má IMO trochu větší trvanlivost. Ale je to dobrá deska, o tom žádná. 6/10

Mickej> Na kombo Benediction, Asphyx, Memoriam bych zašel hned. :-)

 

Valič
01.09.2021 08:33

Ta recenze mi přijde v pořádku a nízké procentuální hodnocení od člověka, kterého daný žánr už víc než dvacet let moc nezajímá, se dá taky pochopit. Stejně jako u předchozí Requiem For Mankind se jedná o hodně zdařilé album „pro pamětníky“ (oběma bych dal hodně silných 80%, přičemž moje hodnocení většiny desek Bolt Thrower by se pohybovalo kolem 90%). Rozhodně se jedná o velké zlepšení oproti celkem nevýraznému a nedotaženému debutu For The Fallen (70%) a hlavně nepovedené dvojce The Silent Vigil (slabých 60%).

 

Stray
01.09.2021 05:51

Mickej: Hodnocení není mimo, ale úplně v pořádku. PODLE SEBE, SOUDÍM TEBE tady vůbec nefunguje.:-) Má perspektiva je úplně jinde než perspektiva člověka co death metal poslouchá v prvé řadě. Mám death metal rád a fakt si myslím, že v té old-school části, tedy mezi 1987-1995, se orientuju velmi dobře, odhadem mám naposloucháno tak 400 alb z těch let v tom stylu a doma mám tak 150 originálů, což sice oproti jiným stylům (ehm...jako třeba hair metal, US power metal, nebo old school thrash) není vůbec nic, ale prostě základní přehled tam pořád je. Jiná věc je to, co se v DM děje zhruba od přelomu milénia, to už fakt moc nesleduju, nerozumím tomu a nelíbí se mi to.
PS: Namátkou tebou zmiňovaní vidlo-hejvíkáři POWERWOLF jsou u mne kapela tak na 50%, když se jim album podaří, to samé hodnocení bych sotva dal třeba poslednímu albu NERVOSY. Spoustě věcí, co zde píše někdo jinej, bych dal 50%.

 

Mickej
01.09.2021 00:13

Urcite uzijes. Skvela doska. Hodnotenie mimo. Spolu s poslednymi Asphyx zatial oldskullovy topik za tento rok. 80-90% a pokial si schopny dat umastenemu vidlometalu z ulepenej nadrazky v podani Poverwolf 70%, tak tu kľudne kilo😃

 

Pekárek
31.08.2021 22:00

Podle slovního hodnocení bych si je mohl dost užít.:) Minulá alba jsem zatím nezkoušel, mám někde digipack staršího alba z akce.:)

 


 

 

 

 

TOPlist