Stray | 25.02.2025 09:16 |
Tomáš: To je samozřejmé. Dokážu docela v pohodě určit, co je pro mne vůči čemu horší/lepší. Mám přehled, jsem vytrvalec, ne sprinter, v rámci života sám procházím naprosto diametrálně odlišnými obdobími, nikde není psáno, že se věci pouze zhoršují. |
Tomáš | 25.02.2025 08:06 |
Srovnání lepší-horší se vždy musí k něčemu vztahovat. Takže souhlasím, že 2024 v porovnání s rokem 2023 byl slabší ročník. Naopak s prvním dvěma měsíci roku 2025 je to zatím výrazně lepší ročník, letos se to ne a ne nastartovat... |
Stray | 25.02.2025 05:56 |
O tom nepochybuj, že jsem starej, dokonce jsem na to i hrdej! :-) Popoběhnout kolem mne na chodníku desetiletý neposedný dítě, tak mám skaženou náladu na půl dne. :-))) Potřebuji pravidla - práce, posilka, domov (hudba-web-jídlo-spánek), a tak pořád dokola, nebo si snad myslíš, že vezmu notebook a pojedu jako nějakej nomád na Filipíny? Praha se všemi šméčky a nejistotami by mne zabila! Kdybys byl starší, tak bych ti řekl, vzpomeň si na takový ty sovětský generály, který jsme vídali ještě v první polovině osmdesátých let ve zprávách v televizi, jak se jim třpytily na hrudi ty plochy plné medailí, řádů a vyznamenání, tak takovej Inčučúna to jsem vnitřní já. :-))) A nebo ne? Nevím, něco na tom pravdy bude. V životě nepotřebuji vzruchy. Ohledně hudby si vem, že takový to pravidelný sledování realizace nových nahrávek prakticky sleduji od zimy 1989/1990, od té doby ti u většiny alb určím z hlavy měsíc vydání (s tolerancí chybovosti +/- měsíc). jak říkám, Jenerál! :-) Rok 2024 byl nahrávkově slabší ročník! |
Gazďa | 24.02.2025 22:58 |
Byl to fakt dobrý rok. Pletete se. Nebo už jste starý :) |
Stray | 14.01.2025 09:44 |
Máš pravdu stran důchodců jako nejčastějších obětí dezinformací a etablovanější mládeže jako těch, kteří v tom umí obstojně chodit a vytvářej si svoje bubliny. Myslel jsem spíš na cílení různých dnešních sociálních inženýrů, kteří pomocí AI míří na ty nejmenší, to mi přijde jako děs. Každej vůl se snaží zastávat nějakej postoj, natáčet influenecerská videa, příšerný. Má tendence je zcela opačná, zdekovat se ze světa sociálních sítí a netového prostoru. Až tedy na tohle místo. Měním se na The Ghost of Web. |
sicky | 14.01.2025 08:55 |
Stray: Myslím, že děti(puberťáci) filtrují internetový balast líp než padesátiletý boomer:) Sám mám dva kluky 16 a 20 a ani jeden z nich nepoužívá fb. Píšou si s kamarády přes skupinové chaty a občas instagram jinak nic. Že by si četli články na seznamu nebo obecně na internetu nebo poslouchali nějaký podcasty či youtubery, tak to vůbec. Najdou si na netu, co je zajímá, ale by do toho nějak čuměli, tak to ne a myslím, že tak to má obecně mladá generace. To spíš naši rodiče (důchodci) podléhají všem těm nesmyslům, co se na z internetu valí. Občas když k nim přijdu na návštěvu, tak žasnu, jaký všemožný kospirace čujou:) |
Stray | 13.01.2025 18:26 |
Stran nekoordinovaného tlaku neustále nových dat, videí, spotů, filmů, hudby musí mít současný děti v hlavě totální maglajz. Musí dát zabrat je z toho vysvětlováním dostávat, aby uměli držet hlavu nad hladinou té stoky všemožných sociálních sítí a aplikací. Opravdu bych nechtěl tohle řešit. Obdivuji rodiče, kteří tohle dokážou ukočírovat. Asi si ani nedokážu představit jak velkej je na ty děti vyvíjenej tlak skrz tenhle netovej svět. Sám si dokonce pohrávám s myšlenkou na úplné odstřižení od facebooku, i když to možná pořeším vyházením přepjatější části "přátel" a přejmenováním na nějaké hodně zakódované jméno, něco jako DEZOLÁT FRANTA ŠÍDA. :-))) Stejně mě tam začaly padat především fotografie vytvořené AI. |
Tomáš | 13.01.2025 14:53 |
Já si vedu statistiky i pro sebe, ale jinak jsem normální.... |
sicky | 13.01.2025 14:13 |
* Chaos A.D. samozřejmě, sorry :) |
sicky | 13.01.2025 14:09 |
zajímavá debata :) je pravda, že na jednu stranu gramofirmy, resp. producenti v minulosti hudbu často jak zvukově, tak skladatelsky vytunili, dotáhli do podoby, jaké by kapely samotné nebyly schopny. Alba jako Refuse/Resist, Vulgar Display Of Power nebo Astro Creep 2000 by bez peněz gramofirem a vlivu renomovamých producentů a studiových inženýrů v dané podobě nejspíš nikdy nevznikla. Na druhou stranu dnes vychází spousta kvalitní muziky, která by v minulosti nevyšla, protože by tehdy nebyla z business pohledu zajímavá. |
Stray | 13.01.2025 14:00 |
Kropis: Neurazil. Vím jak si to myslel. Horší by bylo, kdyby mě tu někdo nadával, jakej jsem blbec, když si sestavuji žebříčky.:-) Máme návštěvnost okolo nebo nad 700, tak proč bych je nesestavoval? Třeba to lidi zajímá.:-) V podstatě ale na žebříčky moc nejsem, sám pro sebe bych si ho dělat nemusel.
|
Kropis | 13.01.2025 13:14 |
Tak já jsem v tomto jednoznačně na straně Straye a ano současný systém kvalitu devalvuje. Samozřejmě to není jen v oblasti hudby, ale jde napříč vším, ale když se budeme bavit o hudbě, tak opravdu není normální to, co se aktuálně v hudebním průmyslu děje. Dříve (a tím myslím asi tak přelom milénia a starší), tak když si člověk koupil novou studiovku, tak dostal zvukově skvěle ošetřenou desku v kvalitním balení a byly v tom vidět ty investované peníze. Dnes se všechno přesunulo na digitál, technicky jsou možnosti prakticky neomezené a přitom máme novou muziku s totálně zpraseným zvukem v nepkraktických papírových obalech s nulovou životností. O vinylech se raději ani nebavím, to je totálně posraný byznys sám o sobě, kdy lidi platí za pochybnou kvalitu, aby o dva roky později vyšla další zaručeně limitovaná edice s lepším zvukem, který je horší než ten předchozí. Nové desky lupou, praskají, přitom jsou přeci na "kvalitní desce" s gramáží 180. Výsledek je ten, že původní deska z 80. let hraje lépe. Video záznamy jsou z valné většiny bezpohlavní, předabované, ochuzené o veškeré interakce s publikem a přenesením emocí divákům. A takto bych mohl pokračovat dále a dále a to se bavíme jen o fyzické skořápce. Samozřejmě to celé začíná a končí na tom, že masy jsou ochotné za toto platit a podporovat to. Moje poslední zkušenost je například s takovou minoritní kapelou a bezvýznamnou deskou AC/DC - Back in Black a její vinylovou verzí. Ale to je na samostatný příběh, ale je to přesně ta ukázka totálně zkurveného prostředí a to i u kapely těch největších rozměrů s obrovským labelem. Hodnocení samotné hudby je samozřejmě striktně individuální. |
Tomáš | 13.01.2025 12:12 |
Ano, je to všechno relativní. Bůhví, jestli by Nirvana byla NIRVANOU, kdyby nešla pod Geffen. Velká vydavatelství dokázala udělat z komára slona, ale někdy ani smlouva s velkým majorem skvělou kapelu neproslavila. RADIOHEAD měli taky namále. Je to všechno jedna velká magie, kdy nikdy nevíš, co kouzelník vytáhne z klobouku. |
Stray | 13.01.2025 11:15 |
Máš pravdu v tom, že ne vše co bylo nabízeno major labely, bylo zároveň i kvalitní. O zastávání se vyvolených mne však vůbec nešlo. Velké vydavatelství vždy bude prosazovat toho, kdo jim vklady do něho vložené minimálně zdvojnásobené navrátí. Zkrátka někoho, koho prodaj. Existuje spousta suprových fajnšmekrovských kapel, které bychom v minulosti objevovali více ztěžka nebo bychom je snad ani neobjevili. S tím souhlas.
|
Tomáš | 13.01.2025 09:34 |
Zase si nenalhávejme, že všechno co nám hudebním průmyslem bylo servírováno bylo automaticky kvalitní. Ani to, že kvalita se vždy prosadí. Vždy existovala spousta suprových kapel, které ale znají a poslouchají v podstatě jen fanoušci co muziky a mainstream o ně ani nezavadil. |
Stray | 13.01.2025 09:12 |
A právě ta doba, kdy se šlechtila alba pověřených, investovalo se do nich, a zároveň se držet underground v kravatce, mne přišla zajímavější. Rozhodně z pohledu posluchačského nováčka, který vstoupil. Vem si, jakej musí mít současní nováčci v hlavě maglajz a čím se musí při hledání zdržovat. Tehdy bylo určeno, kdo bude mezi nasazenými, dnešní systém kvalitu spíš devalvuje. Taky jsem si prošel všechny možný topy roku 2024, a z věcí, které jsem sám v průběhu roku nezachytil, jsem si po několikadenním prodírání vybral jen DVNE a IOTUNN, možná ještě POPPY, nic víc, všechno ostatní je smetí. Když začnu muškařit, stejně si nakonec vyberu kapelu, která se do horních pater v budoucnu dostane (před lety IDLE HANDS dnes přejmenovaní na UNTO OTHERS, o nich jsem to věděl po prvním songu), z loňského roku půjdou vzhůru IOTUNN, říct, že na to mám čuch bych si však netroufnul, na to je vkus hybných osob a různých želviček značně deformován érou nadbytku a stylem, streamuj/poslechni/zapomeň.:-) GHOST jsem třeba po první desce vůbec nepovažoval za kapelu, která bude růst. Brodit se v muškách mě moc nebaví, potřebuji předvýběr. |
Tomáš | 13.01.2025 08:37 |
Oba jsme dinosauři, jen to vidíme trochu jinak. |
DreDe | 13.01.2025 08:37 |
v roku 2024 ma zaujalo viac albumov, ale vysoko prečnieva nad všetkými len jedna pesnička, a to SONATA(IMMORTAL BELOVAD) BRUCE DICKINSON ... a zdá sa, že aj skladba uplynulého desaťročia, pre mňa PEKLO |
Stray | 13.01.2025 07:12 |
Vezmi si rok 1990. Painkiller, Cowboys From Hell, Empire, Seasons In the Abyss, Coma Of Souls, Hammerheart, Spiritual Healing, Pornograffitti, Never, Neverland, Rust In Peace, Lights, Camera, Revolution, Detobator, Cherry Pie, Facelift, Violator, Goo, The Razor´s Edge, No Prayer For The Dying, Cracked Brain, Better Off Dead, Twisted Into Form, Vanity/Nemesis, Stick It To Ya, Tattooed Millionaire, a to z hlavy asi minutu vyjmenovávám. Když si řeknu, že Bruce Dickinson vydal vloni nejlepší metalovou desku roku, zároveň říkám, v roce 1990 tenhle jeho materiál by měl co dělat dostat se do dvacítky. Poslední deska JUDAS PRIEST by v první dvacítce roku 1990 ani nebyla.
|
Tomáš | 12.01.2025 21:53 |
Ten poslední odstavec je interesantní téma k zamyšlení - byl skutečně v minulosti větší konsenzus ohledně nahrávek? Spíš možná bylo méně zdrojů a míst, kde ty seznamy dělaly. |