Valič | 31.07.2017 09:47 |
Pokud má někdo v plánu obstarat si klasické desky Celtic Frost na vinylu a nechce kupovat zajíce v pytli, má možnost si ty nové verze prohlédnout v následujícím videu: https://www.youtube.com/watch?v=AZh1U88aPw8 Co se týče grafické stránky obalů, nedošlo tentokrát (na rozdíl od Kreator) k nějakým drastickým změnám. Jak bylo už předem ohlášeno, Cold Lake znovu vydáno nebylo (ani na CD), což asi kromě Straye nikomu vadit nebude. ;-) |
DarthArt | 10.01.2015 15:34 |
Našel jsem zdroj - článek na Abyssu: http://www.abysszine.com/profily/2004081501-bathory/ ----- Pravda, trochu jsem to pomotal, ale jen málo:) ----- "Motiv obalu byl ve spěchu pořízen fotografem Gunnarem Silinsem ve Stockholmské opeře mezi dvěma akty "Carmen". Pózuje na něm švédský šampión v kulturistice. Zbytek obrázku původně představoval oheň a kouř a také jednu nahou ženu, ale polovina obrázku byla ustřižena a nakonec byla použita pro obal jen vrchní polovina fotografie. Každopádně, bylo to zrovna v době, kdy Quorthon začal uvažovat o gigantickém BATHORY živém videu, které však bohužel nikdy nepřešlo do reality, ale plány byly skutečně velkolepé - pronajmout velké vojenské pole a postavit enormně velké venkovní pódium, které mělo být tak velké, že přechod z jedné strany na druhou by trval několik minut. Měla být použitá bicí souprava s 18 (!) basovými bubny a také tuny ohně, pyrotechniky a kouře." |
DarthArt | 10.01.2015 15:21 |
Aha, tak takhle je to z wiki:The painting on the cover was by Gunnar Silins, from a painting in the Royal Swedish Opera in Stockholm. The model used was Leif Ehrnborg, a then-top class Swedish bodybuilder.Tak jestli to třeba nevyfotili jako předlohu a podle ní pak Gunnar nakreslil obal... to by bylo tak nejlogičtější... |
Stray | 09.01.2015 18:30 |
Škoda, že to nevyšlo, zvláštní, že mne obal Under The Sign ... nepřijde jako fotka, ale jako kresba. |
DarthArt | 09.01.2015 17:56 |
Mimochodem, k obalu Under the Sign of the Black Mark se Quorthon vyjádřil nějak takhle (parafrázováno): Vyfotili jsme to na kulisách ve švédské opeře, když byla přestávka představení a opona byla na čtvrt hodiny dole. Ještě jsem tam chtěl nahý ženský, ale to už nevyšlo..." |
DarthArt | 09.01.2015 17:53 |
Demonick: Tak jestli obaly Welcome to Hell a Black Metal nakreslil Cronos sám, tak docela všechny převezl! Jo jo, kultovní artefakty se většinou rodí jen tak mimochodem... |
Demonick | 09.01.2015 15:43 |
Vyjadrenie priamo od CRONOSA z VENOM ohľadom "SATAN I" na "At War With Satan": "je to pravda, ale nejednalo se o malbu Satan I, ale nejaky dalsi z jeho počinu, tušim, že Satan II nebo Necronomicon. Bohužel častka, kterou mistr požadoval, byla opravdu astronomická. Nevim jestli to tenkrat myslel vazne, nebo jenom skoušel a chtel se pobavit. Za tu sumu byste si koupili dum, mozna dva. My jsme samozrejme takove penize k dispozici nemeli a nemelo je ani vydavatelstvi. Nejsem sice takovy genius, ale prvni dva obaly VENOM jsem nakreslil sam a stalo mě to pouze papir a tušku" (zdroj: SPARK) |
Valič | 08.01.2015 11:59 |
DarthArt: Předpokládám, že to opravdu má znázorňovat prak. Právě ten nápad mě na tom obraze zaujal jako první. Celkové zpracování je samozřejmě taky hodně působivé. Pro tento styl hudby se ten obal skvěle hodí. Výborné jsou taky obaly obou řadovek Triptykon. |
DarthArt | 08.01.2015 11:32 |
Valič: Ten obal je skvělej, jen mě zajímalo, jestli to je fakt prak s tvarem Krista. Pokud jo, je to ještě o stupeň infernálnější, protože takhle vyjádřit rouhání je tisíckrát silnější než jakkoli jinak... |
Valič | 07.01.2015 19:40 |
DarthArt: Ten obal je podle mě naprosto geniální. Jedná se o obraz H. R. Gigera "Satan I" z roku 1977, který byl předtím údajně nabídnut kapele Venom pro jejich album At War With Satan. Opravdu nechápu, jak mohli tenkrát tenhle skvost odmítnout. Že by se jim zdál až moc extrémní? |
DarthArt | 07.01.2015 18:02 |
Na tom obalu, jak drží ten satan toho Krista, to je jako prak? Se mi aspoň zdá... |
Valič | 07.01.2015 13:17 |
Tu recenzi Altars Of Madness jsem si pořádně přečetl až teď a ty ostatní kapely jsem zmiňoval v podstatě pouze proto, že jsem chtěl zdůraznit, jak převratnou a inovativní hudbu tvořili Celtic Frost, Bathory a Possessed ve srovnání s tehdejší konkurencí. Já mám kapely jako Bulldozer, Carnivore nebo Razor celkem rád, ale rozhodně je nestavím na stejnou úroveň jako třeba Slayer, Death nebo Voivod. |
Stray | 07.01.2015 12:15 |
Zmínka o Seven Churches je v recenzi na Altars of Madness, nebudu furt jednou a tou samou zmínkou plácat dokola do všech historických recenzí. Samostatnou recenzi POSSESSED Seven Churches si dovedu představit, stejně tak BATHORY od Return přes Under the Sign po Blood, Fire, Death, ostatně dvě mám na MP. VOIVOD je tu historický profil a u toho zůstane, ostatní co zmiňuješ je droboť a tu psát nechci. Kompletní diskografie tvrdších kapel osmdesátých let tu bude u SLAYER, SEPULTURA, DEATH nebo TESTAMENT, ale rozhodně ne BULLDOZER a ARTILLERY či ONSLAUGHT. |
Valič | 07.01.2015 09:30 |
Opět skvělá recenze, jen mi tam chybí alespoň letmá zmínka o albu Seven Churches od Possessed, které vyšlo ve stejném roce a pro vývoj extrémního metalu mělo stejně zásadní význam jako recenzované album. V roce 1985 vyšly mimo jiné ještě debutní desky od Carnivore, Bulldozer, Onslaught, Whiplash, Artillery, Razor, Hallows Eve, Sacrifice nebo S.O.D., a o rok dříve Bathory a Voivod, ale ty samozřejmě neměly (s výjimkou těch posledních tří) ani zdaleka tak velký vliv na další směřování thrash, death a black metalu jako právě Celtic Frost a Possessed. |