Boomer Space


Diskuse ke článku : UNLEASHED - Dawn Of The Nine
Vložit příspěvek
Jméno


Text příspěvku



 

1 2

 

DarthArt
23.08.2020 19:43

To by možná stálo za to, PAŘÁT je kvalitní záležitost a určitě to bude do hloubky. Akorát mi v tom magazínu nějak nesedí šéfredaktor - často někomu nadává, že není dost true, že kdo chce časopis u stánku je blbec neschopnej převodu přes účet a podobně (samozřejmě to trochu parafrázuju). Tyhle projevy mě vždycky dost odpuzujou.

 

Hivris
23.08.2020 16:02

Dovolím si malou reklamu na tištěnou konkurenci, hlavní článek se má věnovat právě švédskému old school deathu. Těžko tam asi bude něco novýho pro zdější znalce, ale může to bejt zajímavej souhrn:
https://paratmagazine.com/aktualni-cislo/parat-magazine-cislo-95-vychazi-27-srpna-2020/

 

Lord VILE
23.08.2020 12:06

Ještě bych připomněl ohledně toho švedského "true old school death metalu kapelu EPITAPH a jejich debut "Seemimg Salvation" z roku 1992.Kapela je opět aktivní... stejně jako další spolky SORCERY, UNANIMATED, UNCANN, YWOMBBATH...

 

DarthArt
21.08.2020 15:25

Protože se na ně Satan rozzlobil, tak kdekoli se objeví jejich jméno, nastane bordel. Kolečka zapadají, je to prostě jasné !!!

 

Valič
21.08.2020 14:42

Ty Nifelheim tady raději nezmiňuj. Stray mi kvůli nim minule smazal můj příspěvek s čičolínou a buldozerem. :-(

 

DarthArt
21.08.2020 14:27

Valič: No a právě Satan tím zapálením mix pultu ukázal, že SOLEFALD jsou tím "true norwegian" zbožím. Blbci typu NIFELHEIM byli nasraní, že se neukázal jim, a proto pak chrastili řetězama. Mám v tom jasno a moje teorie je neprorazitelná !!!

 

Valič
21.08.2020 13:48

S těmi Solefald je to přesně obráceně. Kapelu tvoří dvojice výstředních intelektuálů, kterým po vydání Neonism nějací ti norští čertovi pacholci dokonce vyhrožovali smrtí. Nevím, jestli jim víc vadilo, že ta hudba nebyla dostatečně raw, lo-fi, grim, necro a kvlt, nebo měli spíš problémy s absurdními texty ve stylu:

Coco Chanel, welcome to hell,
let me out of my prison cell.
Survival of the fittest suits me fine,
the truth as it was told to me by Calvin Klein.

 

DarthArt
21.08.2020 11:35

Valič: Hořící mixážní pult má velmi jednoduché vysvětlení - přítomnost Satana! Nevím, co se na tom zrovna SOLEFALD nelíbilo ...

 

Valič
21.08.2020 11:09

Dnes už se posunutím myši dá vyřešit skoro všechno, ale před třiceti lety to nahrávání samozřejmě probíhalo úplně jinak, nemluvě o tom, že Sunlight Studio mělo dokonce ještě v roce 1999, kdy tam Solefald točili své druhé album, dost mizerné a zastaralé vybavení (údajně tam dokonce během něj zničehonic začal hořet mixážní pult). Vzhledem k tomu, jaký má původní verze Neonism příšerný zvuk, bych tomu i věřil. Původně se studio skládalo pouze ze dvou menších místností, když tam později pracoval Fred Estby (Carnage, Dismember, Death Breath) se rozšířilo ještě o prostory bývalého protileteckého krytu.

S těmi rozlícenými fanoušky to byl samozřejmě vtip. To by pak ty členy Dismember po zjištění, že místo klasických bubnů při nahrávání debutu používali převážně elektronickou bicí soupravu (stejně jako Entombed a Grave), v souladu s názvem jednoho z jejich největších hitů museli asi stáhnout z kůže zaživa. Mimochodem, producent Scott Burns z Morrisound Studios to v nedávném rozhovoru komentoval slovy: „Jo, to kdybych já tenkrát navrhl třeba Stevu Asheimovi z Deicide, tak by mi nejspíš rozbil hubu". :-)

Je ale pravda, že u jiných bubeníků různá „šméčka“ používal (jako pravý gentleman samozřejmě nikoho nejmenoval) a to zejména při nahrávání kopáků. Důvodem byla buď nezkušenost a tréma některých z nich, nedostatek času a často taky snaha o co nejlepší vyznění celé nahrávky. Death metal byl v té době ještě relativně nový žánr a producenti teprve hledali způsob, jak desku smíchat, aby z ní nebyla pouze neposlouchatelná zvuková koule (přirozený zvuk kopáků často nebyl dostatečně průrazný na to, aby v tom kraválu nezanikl). Podle jiných zdrojů různé studiové triky občas používal i božský Pete "Commando" Sandoval. Na Blessed Are The Sick byl k živým bicím dodatečně přimíchán nasamplovaný rytmičák a při nahrávání Domination asi nějaké podobné čachry taky probíhaly (bicí na něm opravdu zní dost nepřirozeně) a členové kapely se kvůli výslednému zvuku nahrávky prý dost pohádali. To ale nemění nic na tom, že obě zmíněná alba pořád patří k tomu nejlepšímu, co v žánru vzniklo.

 

Hivris
21.08.2020 07:53

DarthArt: Amy Macdonald taky můžu, už by mohla máknout a vydat konečně nový album.
Díky za věrnej popis Castle Party, přesně takhle jsem si to vždycky představoval!:-)

 

DarthArt
20.08.2020 23:53

Jo a taky jsem tam při jednou průjmovém ataku ztratil mobil, ale proč si tak krásný den kazit bezvýznamnou historkou?

 

DarthArt
20.08.2020 23:51

Valič: A nedá se to náhodou vyřešit posunutím myši? Dneska jsem si hrál se svým MP3 přehrávačem za 400 Kč a omylem zapnul cosi co je tam nazvané eqalizér. Najednou to všechno běželo dvakrát rychlejc, aniž by zpěváci nasadili šmoulí efekt. Ale bylo to vskutku poučné - nikdy předtím by mě třeba nenapadlo, že by Amy Macdonald mohla zfleku účnikovat v nějakém dobrém SLAYER-revivalu. Takže se mi nechce věřit, že podobné zařízení třeba za 500 by se nenašlo někde v Sunlight Studios, bústry by se zesílily, ocel by se zakalila a DISMEMBER by to mohli vydat jako nějaký "ultra rare total underground mix", ne? A kupci by se určitě našli, minimálně ten majitel muzea death metalu a skupovači polských "originálek" z USA by jistě investovali...

Jinak dneska jsem byl v polském městečku Bolków, kde se na hradě koná slavná Castle Party, kde často vystupují ještě slavnější XIII. STOLETí, ale taky DEATHCAMP PROJECT, CLAN OF XYMOX a podobná zvučná jména. Město je plné podivínů bez vkusu, jenž si čínskými pastelkami kreslí pochybné obrazce po těle a na oblečení si připevňují trubice z vysavačů. To tam letos logicky vůbec nebylo a já si vychnutnával ten klid - nahoře na hradě jen příroda a gotika, pár lidí, paráda. Obávám se, že kdyby to nádvoří bylo jako jindy zaplněno umělohmotnými rakvemi, netopýřími křídly z drogerie a zaručeně pravou upírskou krví (100 % natural bez sladidel, konzervantů a s XXL-dávkou vitamínu C), byl by ten výlet za historií poněkud znehodnocen. Ale zato by tam mohl klidně přednášet univerzitní profesor Sarcofago Antichrist a nemusel by se maskovat nějakým falešným civilním nickem jako to dělá za katedrou v Brazílii.

Polsko je prostě mojí věčnou inspirací.

 

Valič
20.08.2020 17:35

Já to mám přesně obráceně, melodeath mi až na pár výjimek nic neříká, ale ten klasický švédský řinčivý zvuk bych mohl poslouchat od rána do večera. :-)
Všechny knoflíky na tom pedálu Boss HM2 musí být samozřejmě otočeny na maximum (viz můj odkaz na instruktážní video o něco níž). Členové Dismember dodnes litují, že na Massive Killing Capacity (podle mě hodně nedoceněná deska) nastavili zkreslení zvuku o jeden dílek níž. Vskutku fatální selhání, které jim jejich věrní fans patrně nikdy neodpustí. :-)

 

Hivris
20.08.2020 08:52

Ale no tak, takhle poplivat Tales from the Thousand Lakes a The Jester Race!:-). Stěžejní díla svý doby. Já dřív na proměnu In Flames po r. 2000 strašně nadával a tu kapelu jsem dobře deset let ignoroval. A dneska už si ty starší alba pouštím spíš výjimečně a jedu hlavně ty novější. U At The Gates kvalita neklesá, ty dvě desky po reunionu jsou vynikající. Dark Tranquillity jsem měl asi nejradši, ale posledních pět alb si je tak strašně podobnejch, že mám pocit, že jen mění booklety a pořadí a názvy songů:-).

 

Stray
20.08.2020 08:27

Je pravda, že ten gothenburskej melo-death byl pak i úspěšnější. Ale pokud bych měl vypsat tři své nejoblíbenější švédské kapely, které aspoň nějak souvisí s nějakou odnoží death metalu, tak mám o té trojici jasno ENTOMBED, AT THE GATES a SOILWORK, až po nich mám pak DARK TRANQUILITY, rané DISMEMBER (do 1993) a naopak pozdní IN FLAMES (od 2002), no a pak všechno ostatní, určitě je těch zajímavých kapel dost, ale osobně nemám mozkovou kapacitu na to ten druh hudby detailně sledovat a dedukovat ty milimetrové nuance a rozdíly.:-) Co mám vyzkoušený a co doslova nepozřu je nejstarší tvorba IN FLAMES - první dvě tři alba prostě nedám, čtvrté a páté jen trochu - uposlouchám to, ale nedělá mi to radost. IN FLAMES roku 1995 je pro mne něco tak kýčovitýho, kolovrátkovýho a s blbým zpěvem, že to můžu přirovnat snad jen k starým AMORPHIS 1994.:-)

 

Hivris
20.08.2020 08:11

Já tomu deathu ze Stockholmu nikdy moc nepřišel na chuť. Strašně mi tam vadil ten řinčivej zvuk. Styl z Gothenburgu mi sedl o dost víc. Ale třeba Lurking Fear si nechám líbit, ty z toho starýho švédskýho deathu hodně vychází. A zároveň tam hrajou členové At the Gates:-)

 

DarthArt
20.08.2020 00:40

Jo bacha, DESULTORY. Tak jednu jo.

 

DarthArt
20.08.2020 00:39

A pohled z druhé strany - já z těch vyjmenovaných znám pouze CREMATORY, ale asi půjde o jinou kapelu, než myslím já ... pochopitelně ty symfo-tlusťochy z Dojčlandu. Takže neznám ANI JEDNU kapelu ze seznamu. Smutný.

 

Valič
20.08.2020 00:02

Já beru Nihilist a Entombed jako jednu kapelu (stejně jako třeba Hellhammer a Celtic Frost). Z toho seznamu jsem slyšel asi polovinu kapel (hodně dobří byli i God Macabre), zbytek znám většinou jen podle jména. Relativně kvalitních skupin hrajících v podobném stylu už jsem slyšel desítky, ale i tak pro mne zůstaly desky Like an Everflowing Stream, Left Hand Path a Clandestine nepřekonány a nepředpokládám, že by se to někdy ještě změnilo. :-)

 

Lord VILE
19.08.2020 23:41

Základní kámen švédského DEATH METALu jsou NIHILIST!!!
Ale znáte taky alba kapel jako :

CREMATORY - Denial 1992
DESULTORY - Into Eternity 1993
EXRUCIATE - Pasage Of Life 1993
FURBOWL - Those Shredded Dreams 1992
GOREMENT - The Ending Quest 1994
HETSHEADS - We Hail The Possessed... 1994
LOBOTOMY - Lobotomy 1995
COERCION - Forever Dead 1997
UTUMNO - Across The Horizon
UNCANNY - Splenium For Nyktophobia 1994
+ tak tuna dalších kapel a výborných desek

 

1 2

 

 

 

 

TOPlist