spajk | 04.08.2017 18:26 |
Dorazilo In Heat. Prvni dvě fošny mám už déle. Ještě Nasty Nasty a tím uzavírám tuhle kapelu. Bohužel reedice od Majestic Rock, ale zase za kilo. Tuhle kapelu bych tu ani nečekal, moc známá není, o to víc dobře, že tu je její profil. Do uší to leze samo, tak nejsou třeba ovace od odborné veřejnosti. Ve sbírce rozhodně ostudu neudělá. Diky za pěkné čtení. |
Bluejamie65 | 22.01.2016 22:15 |
Vzepřel ses lživé hype marketingové verzi minulosti, kterou si objednaly a nechaly napsat major labels, aby lidi zbavily dobré hudby a samy sobě přitom naplnily kapsu. Stavíš věci na správná místa. To je přece existenční a existenciální smysl jako sviň! Kde já jsem se zmohl na kratičký článek, ty máš celý bohatě strukturovaný blog! miluj pravdu, prav pravdu, drž pravdu, braň pravdy až do smrti: nebť pravda tě vysvobodí... |
Stray | 22.01.2016 21:09 |
Takové věci asi plánovat moc neumím, samozřejmě by to bylo skvělé, čas ukáže. Spíš jsem to myslel tak, že k tomu, abych se cítil spokojeně, si nepotřebuju jezdit čistit karmu do Indie, nečekám od svojí existence žádnej vyšší smysl, tak jak to maj mnozí jiní. |
Meresz | 22.01.2016 20:30 |
A oženiť sa neplánuješ? Lebo byť len zavretý doma a počúvať hudbu nie je veľmi lákavá predstava strávenia života :) |
Stray | 22.01.2016 12:10 |
Imothep: Díky, no všechno je to pouze o žebříčku hodnot, funguje to tady z jednoho prostýho důvodu, být zavřenej doma, pouštět si ty nahrávky a něco k nim napsat, je pro mne smysluplněji strávenej čas, než se o víkendech účastnit nějakých přiblblých grilovaček uvnitř chatařských oblastí. :-) To je celé. Že jiné weby rezignovaly, mě vůbec nevadí, z mého pohledu se jim naopak spíše divím než nedivím, ale asi je to fakt hlavně tím, co kdo kde hledá a nebo zdali vůbec hledá :-), nebo naopak má ten stav ve kterým je, jako tu nejvyšší míru extáze. Po pravdě: I´m lucky bastard, ale nikomu o tom neříkej, tak bych se totiž sám dovolil charakterizovat a nemusím k tomu jezdit někam do prdele. :-) |
Imothep | 22.01.2016 11:25 |
Ano, diky za tyhle clanky a pravidelnost. Aspon nekde to jeste zije, kdyz ostatni uz temer rezignovali(ale ani se jim mozna nedivim). |
Stray | 21.01.2016 19:48 |
Je pravda, že se musím šetřit. Tohle tempo při udržení dalších obyč.aktivit jako je chození do práce, to je prostě záhul jako píča:-), ale jedna z mých hlavních zásad tady toho fungování je, nic nepouštět pokud s tou úrovní nebudu spokojen, tím myslím hlavně na dramaturgii každého jednotlivého textu. Když si to po sobě zběžně čtu, musí mě to zaujmout, párkrát s nějakou větou projít bytem, vyjít na balkón, vrátit se zpátky a říct si: "Tohle je dobré, to se mi líbí." :-) Nemá cenu něco zveřejňovat mechanicky, je pravda, že ideální tempo je dle mého nižší než to, co zde mám. |
Bluejamie65 | 21.01.2016 19:38 |
jinak moc děkuju za všechny články, které píšeš, protože už jsem myslel, že se k takovému velkoryse pojatému literárně-novinářskému hudebnímu blogu nikdy nedostanu. Nemusíš spěchat a stresovat:-), piš svým tempem, aby ti to spíš přinášelo radost:-) |
Stray | 21.01.2016 19:38 |
Něco tak odporného, čeho jsem byl svědkem po nástupu grunge (zejména 1993, 1994...a 1995, jo a taky ještě 1996), se už nikdy nesmí opakovat. ten Azzerad musel být totální kokot. Já třeba dokážu pochopit a ocenit změny, které způsobí výjmeční umělci jako třeba David Bowie, kterej vysloveně od-bluesoval rock ještě v dobách, kdy se bez tohoto stavebního materiálu nedalo s rockem jakkoliv stavět. On a s ním Brian Eno nebo tony Vinsconti, si prostě řekli, "doprdele, proč tam furt srát ty bluesový motivy, vždyť je to furt dokonale, nuda, NUDA" a rázem už to tam tepal, ten chlad, existenciální krize, post-modernismus:-) nebo jak bych to nazval,roky před New Wave, před post-punkem, to byl u mě převratnej muzikant, ne ty hovna od SubPop. |
Bluejamie65 | 21.01.2016 19:23 |
Azerad je hlas reklamní kampaně pro Nirvanu a grunge, který obojí propagoval jako naprostý převrat v hudbě, který PRÝ navždy změnil veškeré hudební poměry a smetl všechny tradiční žánry, to především rockové a tradicionalisticky metalové do propadliště dějin, do naprostého zapomnění, ze kterého se už nikdy nevyhrabou - tolik moje parafráze, která je ale asi stokrát mírnější než to, co Azzerad psal, protože já vůči tradičním rockovým a metalovým žánrům nejsem schopen sepisovat takové sprostťárny jako to psal on...Dnes už je jasné, že jeho publikační činnost byla součástí marketingu grunge a především Nirvany. Vyjádřím to obrazně - každý normální člověk už tehdy viděl, že grunge je jedna ne úplně nová větvička na rockovém stromě, rostoucí někde tam, kde rostou (ne tak tenoučké) větve punku a punkrocku, takže ať by byla mediálně propagována jakkoliv a zanechala jakkoliv velikou prodejní stopu, tak po pár měsících vyšumí a bude viditelná jen tak, že v nějakém trvanlivějším a delšího života schopnějším žánru budou nějaké její ohlasy a dozvuky. Tzn. Azzerad tuhle celkem normální a v rocku se opakující situaci ale popisoval tak, jako by rock´n´roll, hardrock a metal přestaly existovat a byly smeteny do naprosté prdele odkud se nemohou už nikdy vyhrabat, což po něm sice řada novinářů hloupě opakovala v různých obmněnách (nejobvyklejší je že grunge zabil rock´n´roll), což ale současně byla naprostá lež šířená a opakovaná cíleně a záměrně... |
Stray | 21.01.2016 19:16 |
Dneska jsem mírně zauvažoval o japonských LOUDNESS, ale tam bych potřeboval více času na připomenutí či doplnění diskografie. :-) Brzy přijdou STRYPER, RATT, LITA FORD, MOTLEY CRUE, WHITE LION, W.A.S.P., pak KEEL, KING KOBRA, LIZZY BORDEM, BON JOVI, BRITNY FOX, CINDERELLA, POISON a další a další, celkově jsem napočítal okolo 55 kapel scény, dneska jsem v ruce zamyšleně potřepával cedlo DANGER DANGER.:-) |
Bluejamie65 | 21.01.2016 19:05 |
Za ten článek tě doslova a do písmene žeru. Vybráním a hodnocením ve své podstatě místní skupiny, ukazuješ hloubku toho, nakolik byl hardrock a z nové vlny britského metalu se odvíjející (či v USA souběžně vznikající) metal usilující o pozornost mainstreamu sám o sobě kvalitou, neboť místní skupina se léty koncertování propracovává k uznání na světové scéně - tzn. kvalitní a úžasné skupiny se nacházely i na místní úrovni a byly za nimi celé roky neřkuli desetiletí obětavé "práce" - nešlo tedy jen o několik médii vypíchnutých a k obchodnímu záměru vyrobených. Americká hardrocková scéna osmdesátých let byla něco tak úžasného a obsáhlého a širokého, že nebýt ataku major labels, vznikla by dnes obdobná situace jako je u country nebo blues - tzn. jde o nesmrtelné žánry, se svou vlastní scénou, vlastními festivaly, rádii i specializovanými vydavatelsvími, a přitom vše bez ohledu na to, co se děje v mainstreamu. |
Stray | 21.01.2016 18:37 |
1.) Asi nevím kdo je to Michael Azzerad, 2.) Jednoznačně vnímám nástup Nirvany jako z dost velké části umělou proměnu scény, ne úplně - vkus hudebních fans se tehdy měnil, na druhou stranu vydavatelství alternativcům dost napomohla v prosazení se, 3.) Ale článek o BLACK N BLUE je jinak vcelku dobrej, ne? :-) |
Bluejamie65 | 21.01.2016 17:59 |
Tady je potřeba nezapomenout na to (a dnes je to již dostatečně ověřeno) Michael Azerrad jedndoznačně ve svém hodnocení významu grunge a Nirvany lhal. |
Bluejamie65 | 21.01.2016 17:54 |
"Podobnou hudbu totiž v roce 1989 hráli snad desítky a stovky dalších (mnohdy umělých) kapel a kapelek. Šlo o dobu, kdy se trend definitivně začal požírat sám zevnitř a už se jen čekalo, kdo tomu všemu dá ránu z milosti." Tady je třeba rozlišovat. Vedle kapel, které plnily nějaké komerční zadání, je v osmdesátých letech mnoho takových, jejichž podstatou je nezpochybnitelná hudební kvalita(až nesmrtelnost). Tzn. klasickou krizi z nadprodukce a odliv zájmu o žánr by tyhle kapely v pohodě přežily. Problém je v tom, že 7 nejmohutnějších major labelů přistoupilo ke změně obchodních strategií a pokusilo se napříč celým mainstreamem (se kterým se částečně prolínal hardrock a metal osmdesátých let) prosadit postupy realizace zisku obvyklé v popové hudbě = postup, kdy ˇživotnost interpreta je zhruba tři roky, po kterých následuje zahození a nahrazení. Pro následující tři roky tou změnou měl být grunge s Nirvanou v čele. Právě z toho důvodu najdeš v životopise nejedné skupiny tu divnou situaci, kdy skupina je nejen vyhozena od firmy, ale několik následujících let vydávat nic nesmí, ba dokonce se nedostane ani k tomu, co už nahrané a připravené k vydání je, což se v Americe stalo téměř tehdejším koloritem odchodu rockových skupin od velkých firem, |