Boomer Space


CENTRÁLNÍ DISKUSE :
Vložit příspěvek
Jméno


Text příspěvku



 

 

Stray
31.08.2020 22:13

PAIN OF SALVATION - Panther 2020 ... deska roku! Už jsem nedoufal, že ta kapela ještě někdy přijde s deskou na vyšším levelu než soudobá tvorba LEPROUS, stalo se. Nej song? Jednoznačně číslo dva "Unfuture", tzv. odbudoucnění.:-) Skvělý matro, skvělý!

 

DarthArt
31.08.2020 19:59

DARK FUNERAL - Diabolis Interium

Fuck, yeah !!!

 

Stray
31.08.2020 16:31

spajk: Díky, koukal jsem, zajímavý pořad dělá. S tím hradem nepřeháněj, bránit se však nebudu.:-)

 

spajk
31.08.2020 14:25

Odkaz na moc pěkný video s Honzou Homolou, kde popisuje komplet celý proces okolo vzniku a nahrávání písničky. Zmiňovaná sekvence začíná cca na čase 20:40.
https://youtu.be/o5SpExmdUqY

A tady je špičkové video v podání Ricka Beato, kde přímo demonstruje, jak digitalizace zabila rockovou hudbu. Dejte si automatické české titulky, pokud nerozumíte.
https://www.youtube.com/watch?v=AFaRIW-wZlw

Jinak dnes opět balíček cédéček od nejlepšího prodejce z Aukra:
AC/DC - Flick the switch
AC/DC - Fly On The Wall
Alan Parsons Project - Original album classics 5 v 1
Mick Jagger - Wandering spirit
Phil Collins - ...but seriously
SEA HABS - Sea hags
David Bowie - Lodger
David Bowie - Heroes
David Bowie - Low

Tím jsem uzavřel diskografii AC/DC do kompletu krom Blow Up Your Video. Tu vezmu někde za levno časem. Z MR ještě přijdou Backtracks.
Tyhle seriály jsou úžasné právě v doplňování chybějícím desek.
Jen houšť. CR jede. Vedle sice začali docela povedené rozhovory s kdysi známými hudebníky, ale pořádná recenze usazená v kontextu celé diskografie, to je svatý grál hudební novinařiny. Stray na hrad!!!

 

Stray
31.08.2020 11:31

Je pravda, že ne každý hudebník ze zavedené kapely je schopen nahrávat ve studiu, v každé se najde jeden dva, který to prostě nedaj a hraje za ně studiový technik, jiný hráč, producent, jejich spoluhráč...to je normál. Po roce 2000 je v určitém typu popové hudby (spíš té masivnější - nemluvím o komornějších věcech) všeobecnou praxí, jet většinu na koncertech z pásu - není to za účelem že by to nezahráli, ale ty koncerty musí být spíš o show a to hraní vyžaduje soustředění na něco trochu jiného než si žádá návštěvník tohoto druhu akcí.:-) Přeci nemůžeš chtít na kytaristovi, aby hrál, když by měl poskakovat a mávat vlajkou, ne?:-)

spajk: Máš odkaz na ten rozhovor s Honzou?

 

DarthArt
31.08.2020 11:16

sicky: Já jsem někde četl, už nevím kde, že kdysi se kapely ve studiu prostě nesměly splést a museli to zahrát bez opravení. Možná o tom mluvil Petr Janda ve Slušným kanálu. A navíc, že se s tebou zvukař ve studiu moc nesral, protože nahrávací pás měl svůj limit a tys to nemohl zkoušet padesátkrát.

A pak si ještě vzpomínám - to už je z devadesátek - že říkal někdo z Krabathor, že když točili svůj debut, tak kytaristi si chybu mohli opravit, ale bubeník že to musel zvládnout bez chyby na jeden zátah. A bubeník Kopec že byl šíleně nasranej, protože mu někdo omylem smazal dobře nahranou skladbu :)

 

Hivris
31.08.2020 10:49

S digitalizací se bohužel pojí ještě jeden takový ošklivý a skoro bych řekl zlý, zlý, nepěkná věc. A to že u některých "profi" kapel mizí to, že spolu tvoří ve zkušebně, ale namísto toho si posílaj data a nahrávají do toho svoje party. Úplně z toho pak mizí ta lidská chemie. Chápu to pro nějakej mezinárodní projekt, co vydá jedno album, ale když jsem četl, že takhle nazkoušeli jedno z posledních alb i Paradise Lost, tak se nedivím, že jejich aktuální tvorba je úplně o ničem.

 

sicky
31.08.2020 10:47

Spajk: dříve se vše rovnalo taky, jen to byl mnohem větší voser. Představ si kolik muselo být práce vystřihnout z pásku nějaký bubenický kopanec a nahrát ho tam znova dobře. Dnes je to copy/paste a zabere to pár vteřin. Tím ale samozřejmě nechci omlouvat instantní muziku. Je to jak píše Imothep, technologie jsou, záleží jen na tom, jak je kdo používá.
A s tím neživým podkresem při koncertech, to je taky na delší debatu, bychom se asi divili, kolik toho některá kapela hraje na koncertech neživě :)
Darth: ano, s těma demáčema to máš pravdu

 

spajk
31.08.2020 10:34

Jinak digitalizace krom pohodlnější práce ve studiu, má i svoje stinné stránky. Třeba nahrávání do mřížky, kdy se vsechno rovná, aby to sedělo rytmicky. Si vemte, že dřív měl song třeba 3 různá tempa. Dnes je vše sterilní a stejné. Úplně se z toho odfiltroval lidský faktor. Plus tyhle vymoženosti nahrávají tomu, že udělat desku může v podstatě každý. Nahrává se po taktech a pak jen copy/paste. Čest vyjímkám. Dřiv ve studiu se všechno ukázalo, když si měl hrát celej song v kuse anebo delší fragmenty. Pak dochází k takovým paradoxum, že třeba Mandrage naživo hrajou 10% a zbytek jedou z pc. Tuhle to říkal Honza Homola z Wohnoutů. Nic proti nim, jen se mi to vybavilo a nedělám si iluze, že je to běžná praxe.

 

DarthArt
31.08.2020 10:27

A zase - může ho vyrobit na 3D tiskárně, pokud to bude s invencí a nápadem, může top být výborná umělecká záležitost. Ale ne něco naskenovat a pak to vytisknout.

 

DarthArt
31.08.2020 10:25

Sicky: No on se vlastně setřel rozdíl mezi deskama a demáčema. Dřív si to amatérský kapely točily na kazety, což dneska nemusej, protože se díky technologiím a cenám dostanou ke stejnejm formátům jako dřív nejlepší kapely. Rozdíl tak je už jen v kvalitě - distribuce po obchodech už neexistuje, takže k tomu je firma na hovno, prachy jsou k nahrávání potřebný řádově menší (pokud nehledíš na kvalitu), takže je to fakt už jen na posluchači, co si vybere a k čemu se propátrá. Vlastně zůstal spíš ten UG-systém - malá firmička vydá malý album a propaguje ho pomocí dřív flyerů, dnes e-mailů. Zjednodušeně řečeno.

Imothep: Však jasně, že existujou dobrý digitální umělci všeho druhu, já mluvím o takovejch těch fotoshopech a malování v PC a o lidech, kteří si myslí, že nazdařbůh mačkat tlačítko je to stejný, jako se celej život zdokonalovat v uměleckým řemeslu. Za chvíli bude umělec i ten, kdo si vyrobí nějakýho panáčka na 3D tiskárně.

 

Stray
31.08.2020 10:22

Sicky: Za návrat do starých dob a předvýběr vyvolených vydavatelstvími, kteří v nich slyšely ty nejlepší, bych byl vděčný. To smetí kolem ignoruju. Smůla je v tom, že dnes vydavatelství již nevyzdvihují to nejlepší, tak jako tomu bylo v sedmdesátých a osmdesátých letech (od konce osmdesátek už to bylo víc o trendech), ale prostě to, co si žádá nejvíc návštěvníků Wackenu.:-)

 

sicky
31.08.2020 10:13

Stray: ono jde spíš o to, že ten ug hudebník má dnes vůbec možnost tu desku natočit a vydat. Dříve toto měly v rukou velká vydavatelství, z koho udělají globální hvězdu, a tys pak musel poslouchat pouze ty jména, který ti skrze ty Metal Hammery a Rock Hardy (Sparky) nadiktovali. Dnes toto neplatí, dnes má každý možnost se projevit :)

 

spajk
31.08.2020 10:12

Sicky, vždyť to zmiňuju, že dnes to má s analogem společny jen ten černý nosič

 

Imothep
31.08.2020 10:05

DarthArt: stran minidisku - mám kamaráda, co býval celkem fanda toho formátu a tuším měl i par originalu, ale bylo to zlomové/zanedbatelné množství. Jak jsem psal, minidisk podle me ani nedostal šanci se nadechnout a byl nahrazen praktictejsim formátem pro masy.
Trochu mi to připomíná situaci s Laser Disc ve filmovém průmyslu, který sice fungoval docela dlouho, ale dovolit si ho nemohlo tolik lidi a tak dal frceli na VHS až do nástupu DVD(můj případ, stejne jako asi většiny ze zde přítomných).

Stray/Darth: ad digitalizace vs umění - haha, ale to se přesně už minimálně 15 let děje :D .... viz tuny a hektolitry instantní muziky napříč skoro všemi žánry :D
Přesto bych třeba uměleckou fotografii(klidně i digitální) neodsuzoval, najdou se tam nádherné a inspirativní kousky .... stejně jako v muzice? Technologie je jedna věc, zalezi, jak se s ni naloží.

 

DarthArt
31.08.2020 09:55

To souhlasím - je to jak když někdo vyfotí digitálem krajinku, pak to převede v počítači do jakože kresby, pověsí si to do obejváku a tváří se, že je velkej umělec. Leda hovno.

 

Stray
31.08.2020 09:50

Pokud digitalizace přispěje k tomu, aby zezprdelní podprůměrnej ug hudebník dosáhl srovnatelného výsledku nahrávky jako kdysi špičkové vyvolené kapely, a to aniž by to v prstech měl, pak mluvím spíš o devastaci a ne o zlepšení.

 

DarthArt
31.08.2020 09:22

Takové celkem elegantní řešení s formáty udělala INSANIA - prodávala za nějakou rozumnou cenu MP3-přehrávač, na kterým byly všechny jejich alba. Možná byl i ten přehrávač nastříkanej logem INSANIE, ale tím si nejsem jist. Pak to bylo celkem jasně daný a navíc člověk nekoupil jenom jedničky a nuly, nýbrž originál artefakt do sbírky. Akorát se musel smířit s tím, že když to zapne, polezou ven pořád stejný písničky.

 

sicky
31.08.2020 09:20

Imothep: právě proto bych kvalitu vinylu nepřeceňoval, pokud je kvalitní analogová nahrávka ze starých časů, třeba Led Zeppelin, tak samozřejmě ano, tam je to znát a má to smysl. Jenže takových je zejména v metalu málo, většina starých metalů má prdelní zvuk i v analogu, viz třeba první desky Anthrax. Podle mě ta nenáviděná digitalizace metalu obecně spíš pomohla, protože je tak snazší udělat pořádný zvuk i za relativně málo peněz a času, což hodně metalovým ug kapelám, které by nikdy na kvalitní analogové studio nedosáhly, pomohlo..

 

DarthArt
31.08.2020 09:19

Pravda, když u nás v klubu nějaká kapela chtěla nahrát od zvukaře svoje vystoupení, dával jim to na minidisku. Akorát přemýšlím, jestli vůbec vyšly nějaký oficiální nahrávky na minidisku, jestli došlo aspoň k pokusu to takhle dělat. Koneckonců, i formáty si dnes lze pořídit oficiální cestou, i když by mě opravdu zajímalo, jestli to takhle někdo kupuje ... milovník hudby chce mít originál a kdyžtak si to převede sám. A kdo sosá MP3, nemá důvod za to někde platit.

 

 




 

 

 

TOPlist