Boomer Space


CENTRÁLNÍ DISKUSE :
Vložit příspěvek
Jméno


Text příspěvku



 

 

Pekárek
31.05.2020 11:37

gotta: Discogs je v poho, doporučuji nakupovat v rámci Západu a od stoprocentních prodávajících. Vyhneš se pirátům apod.

 

Pekárek
31.05.2020 11:26

V popu, co u nás a na Slovensku vyprodává haly, se nicméně fakt neorientuju.

 

Stray
31.05.2020 11:24

Je to zdejší Jiří Černohorský! :-)))

 

Pekárek
31.05.2020 11:19

Stray: ad Darth, to si při porovnání její muziky s tím negativním hodnocením snad každý domyslel.;)
Slováci nemaj Polákovou, Ille, Lanugo ani Margo, Vytisková taky slušný.
Teď jsem si ze Slovenska dopřál NinuRosu, zaujala:)
Když tak nahoďte nějaký tip na artovější pop, bratia.

 

Stray
31.05.2020 11:11

natias: Já odhaduji, že se Darthovi Poláková znelíbila takovýma těma proti-zemanovskýma aktivitama a provokacema: Jsme sami a Kráva. On tohle exhibování a brojení od arbitrů kulturního života fakt hodně moc nemá rád. :-))) Je dobré znát vnitřní nastavení členů svého týmu, neb každý je originál a s každým je to zacházení diametrálně odlišné.

 

gotta
31.05.2020 10:59

OVERKILL - From the Underground And Below.

Můj první nákup na Discogs. V pondělí zakoupeno a v pátek z Německa doma ve schránce. Šlo to jako obyčejný nedoporučený balíček, tak jsem byl zvědavý jak se to bude dlouho někde toulat, ale pohoda:)

 

natias
31.05.2020 10:07

DarthArt: Divím se, že z popu za odpad považuješ zrovna Polákovou. To podle mě nebyl dobrý příklad.

 

horyna
31.05.2020 09:08

Mauglí: tak jak Ratt nesnáším, tak desku Infestation miluji. Hodně dospělácká věc s pořádným tahem na bránu (úvodní dvě pecky jsou nenapodobitelné) a pořádně dravým zvukem. Dobrá volba :-)

 

Mauglí
31.05.2020 08:50

RONDINELLI - Our Cross-Our Sins (2002)
RATT - Infestation (2010)

 

Stray
31.05.2020 08:01

DarthArt: Ježišmarjá a já se v diskusi spíš snažím u podobných témat moc nekonkretizovat, příliš nejmenovat, spíš jen tak naťuknout to nejnutnější, a ty tam máš jmen, že by to vydalo na olympijsou výpravu. :-)

 

DarthArt
31.05.2020 00:49

Stray: Ale já ty NO DOUBT !Rock Steady" nevidím jako sliz proto, že je to pop music, ale proto, že je to prostě sliz. "Hey baby" a podobně, to nejsem vůbec schopnej doposlouchat. Dobrej pop samozřejmě ano, před pár dny jsem třeba poslouchal "Confessions" od MADONNY a je to skvělá deska, stejně jako "Ray Of Light".

spajk: S tím, že v popu Slováci byli vždycky napřed, s tím s Tebou souhlasím. V době, kdy u nás kraloval František Janeček, tam byli ten Müller, Elán, Žbirka a další. Co tomu mohlo tehdy v českém éteru konkurovat? "Dávej, ber"? Fuj.

Mimochodem i dneska mají Slováci vynikající popové zpěvačky - třeba východniarka Kristýna (teď už asi z Blavy, ale ten Východ je v těch písničkách jednoznačný), ta má spoustu krásných písniček ... když to srovnám třeba s tuzemským hitem "Nafrněná", je mi z toho trochu ouzko. Nebo Marek Ztracený? Neznám ... mám to zkoušet? To, co jsem zaslechl, nemělo hlavu ani patu.

A teď jsme u jádra ... Slováci maj nějak víc v genech melodické písničky, a bez melodií nejsou výsledky.

A když vemu třeba ty MANDRAGE, tak ty jsou dobrý, ale ty už řadím do kategorie rockový hudby, klasickej pop slyším někde jinde.

 

Stray
30.05.2020 23:03

THIN LIZZY - Vagabonds Of The Western World 73´
THIN LIZZY - Nightlife 74´
THIN LIZZY - Fightning 75´
THIN LIZZY - Jailbreak 76´
FLEETWOOD MAC - Rumours 77´
SUPERTRAMP - Crisis? What Crisis? 75´

 

Stray
30.05.2020 19:08

A víš že možná v takto extrémní situaci, která tam nastala a byla všemožně zakrývána téměř dekádu, i měl? Ale neměl to nejpodstatnější - rozhodovací pravomoce, nastoupil tam skoro jako poslední a jeho úkolem bylo psát písně, ne rozhodovat o personálních otázkách. Fungovala tam demokracie, ale co vím, tak by se určitě nebránil pokračování s novým zpěvákem, rozhodně jeho hlas byl pro další fungování (stejně jako basák). Nicméně byli přehlasováni.:-)

 

spajk
30.05.2020 18:38

To bylo myšleno lidsky. Založit kapelu s kamarády a nejdřív vyštvat jednoho a potom celou kapelu, to jsou praktiky Sharon Osbourne :-) Jak se ten Novotný může ráno podívat do zrcadla?
Brácha by taky mohl vykopat všechny do prdele a jako autor většiny hitů najmout dvacetiletý cápky za pakatel a mohl objíždět pódia do konce života. Ale měl by na to žaludek?

 

Stray
30.05.2020 18:27

Ještě ve zkratce. Jsem přesvědčen, že v tom mainstreamu to chtěj dělat co nejlíp, ale zároveň jsou zde ty mantinely v podobě většinového vkusu, tedy lidí, kteří se o hudbu nějak do hloubky nezajímaj a pro ty se vlastně hraje.

 

Stray
30.05.2020 18:01

Já bych do toho tématu nějak víc nezabrušoval, víš asi proč? Je jasný, že ty nejznámější kapely berou za koncert solidní peníze (možná statisíce), to se nedá srovnat s těma středně velkýma (možná desetitisíce), ale o tom tu nechci mluvit, ta aktivita těch nejvíc slyšených je podle mne spojením obojího, udělat ty písničky co nejlíp, ale vydělávat, budovat to. Hlavní je dostat song do komerčních rádií, to je nejjistější výtah, ale dlouhodobě to je bez koncertů neudržitelný. Myslím, že lepší cesta jsou nejdřív trpělivě budovaný koncerty a osahávání si toho prostředí, pravidelný koncerty a nepovolit ani když dvě alba neuspějí, pak když přijde rádiovej flák a chytne se, ten výtah se rozjede rychle a ty lidi na koncerty pomalu chodit začnou, jsou kapely, na který lidi začali chodit prakticky hned po roce (NIGHTWORK) a pak jsou muzikanti, který to pozvolna budovali a objezdili kde co než se chytli (FIXA třeba, i když tu řadím spíš do kategorie kapela středně velká). Ty čísla, já obecně poslední dekádu sleduju sledovanost českých popových singlů na youtube. Vím u dosti věcí, jakej singl má kolik milionů.:-) Směšný? Je to tak, zajímalo mě to. Slováci. Víš co, já nemám rád, když se říká, že byli napřed. Oni napřed nebyli, oni maj totiž Bratislavu a pak všechny ostatní pastevce,. Bratislava na pastevce sere a jede si svou pro-západní ligu nezdržována nějakým jakože venkovským vkusem, to u nás se do toho bigbítu sere kdejakej výčepák ze sokolovny. Chápeš ne? Slováci maj mnohem užší výběr a ty jejich špičky prostě musej být dobrý, jinak tam už nikdo moc není. Myslím že tam se víc pomáhá té alternativě a ta scéna je menší, takže ty spodně proudý kapely maj větší šanci být vidět, u nás je konkurence o dost větší a pomoc kapelám možná i díky tomu menší. Zas na druhou stranu neberu jako klad, když kapelu zakládá kdejakej jouza, v tom jsem k době internetové poměrně kritický. Dost často to nejsou muzikanti ale programátoři. :-) Takže pokud androš v současnosti nemá moc velkou podporu, pak jsem ten poslední koho to sere. To ne že bych kdy poslouchal ten českej pop, na to fakt nemám čas. Ještě u něčeho se ale zastavím, tvrdíš, jakože "dopadnout jako CHINASKI", jak jako dopadnout, ta kapela narostla do pozice, že ten kšeft maj na doživotí, prakticky budou už navždy zabezpečeni, já si opreavdu nemyslím, že by nějakej abstraktní prog-rock nebo rytmicky narvanej math-deathcore uspěl při nasazení do rádií, tak jaký dopadnout. Do toho mainstreamu se chodí vědomě a podmínky za jakých tam lze obstát jsou těm hudebníkům známé.

 

spajk
30.05.2020 17:14

Ale já o žádné světovosti nic neuváděl, naopak si myslím, že snaha o světovost u českých kapel a zpěváků je cesta do pekla. Lid si žádá jednoduché, zpěvné písničky s dobrou melodií a textem. Tak to vždycky bylo a bude.
Ty cifry jak uvádíš, to máš něčím podložený nebo je to tvoje úvaha? Protože velký labely si údajně snad dělají svoje průzkumy například o tom na jaké platformě lidi poslouchají hudbu apod.

Ohledně touhy muzikantů se svojí hudbou uživit to asi chápu, ale neměla by to být hlavní hnací síla jejich tvorby. Pak by mohli dopadnout jako tebou zmiňovaní Chinaski, kdy principál vyházel celou kapelu a najmul mladý bezprizorní kluky. Třeba jim to neklapalo, ale spíš to vypadá, že šlo o prachy. A to si prosím tahle kapela bere 400k za vystoupení. Cash. Na ruku. Mám odzdrojováno, nekecám! Možná koronáč trochu pročistí ceny, protože už to bylo vyhnáno za únosnou hranici.

Prostě jít přirozenou cestou, tvořit a soustředit se sám na sebe a pokud jsi dobrej, úspěch a popularita přijdou samy. Anebo taky ne! S tím se musí ale v umění počítat.
Pro naší generaci odrostlých čtyřicátníků na českém trhu nebude moc populárních vrstevníků. Sleduju to jen jedním okem a napadají mě snad jen Wohnouti. To je ukázkový příklad, jak se nepodbízet a dosáhnout úspěchu. Nebo Anna K - solidní rockpop z pera Varteckýho. Pak jsou tu ti štěstím nepolíbeni jako třeba poslední deska Honzy Křížka z Walk Choc Ice a Blue Effektu prošuměla éterem a nic, byť jde o skvělou hudbu. Nebo Kolářova deska co dělal s Dodem je vynikající. Tam nezabral ani duet a klip s Gottem.

Třeba Slováci byli vždy v tomto o krok napřed a mají Žbirku nebo Mullera. To jsou borci, kteří ač byli stvořeni v komunismu, tak prokazují svoje kvality i současnými alby. Z porevolučních se mi líbi Katarina Knechtová.

Hodně zajímavý bylo ted 2 měsíce sledovat sociální sítě a to jak se s tím někteří muzikanti snažili popasovat. Tři Sestry jsme tu už probrali, jak dělali jako jedni z prvních větších online koncert a vybrali okolo pěkných 280 tisíc. Wohnouti dělali třípisničkový koncerty pro destinace, kde měli hrát a nic nevybírali. Dokonce se nechal Honza slyšet, jak přemýšlí o tom se nechat zaměstnat. Narazil jsem i na XindlaX a jeho výborný online koncerty z chaty, taky bez možnosti finančních příspěvků. Ohromnej sympaťák mimochodem.

Jak říkal mistr Hejma u Xavera: koronáč ukázal jednu nepříjemnou věc. Lidi zjistili, že žádný umění k životu nepotřebujou. Můžete kroutit hlavou, ale něco pravdy na tom bude.
Ať žije český pop!

K poslechu hráli SURVIVOR - Reach. Deska bez Peterika jen se Sullivanem a Jamisonem. Nic převratnýho, taková kulisovka :_)

 

Stray
30.05.2020 14:00

spajk: Předně. Jsem fakt rád, že se tady vede nějaká rozumná diskuse s delšími příspěvky. Teď nemyslím na tu dnešní, ale obecně. Když kouknu jinam, kde na sebe akorát poštěkávaj Lukášové a další příznivci Arakainu, tak si říkám, tohle bych nedal.:-)
K popu, jasně že se to pozná hlavně díky návštěvnosti koncertů. Pokud na kapelu nechodí lidi, nemůže se o ní mluvit v kontextu slova pop jako populární. Od jaké návštěvnosti je už kapela populární? Zavádějící. Dalo by se říct nad tisíc lidí na každém koncertě z turné, ale ještě bych to pojal jinak - osobně si myslím, že velmi populární interpret je ten, jehož jméno a tvář si lidi vybaví ihned jak začne hrát nějaká jeho písnička. Sledovanost na youtube je taky důležitá, tam lze v českém rybníčku najet na počty v milionech shlédnutí, řekněme, že nad 5 milionů už lze mluvit o songu jako o globálním generačním hitu (ne však o každém). Mareš dobře, hudebník to moc není, ale populární osoba ano. Pop bez popularity není pop, tam bych tedy užil spíš jinej výraz pro tu hudbu - obecně tomu dávaj nálepku alternative-pop, ale to mi přijde takový blbý. O MIRAI si třeba myslím, ačkoliv znám snad jen dvě jejich písně, že tu budou dýl než pár sezón, myslím, že ta kapela má šanci se ustálit klidně na dvacet let, proč by ne, pokud to budou mít v hlavě ujasněný. zapomeň na to, že českej mladej mainstreamovej hudebník prahne po světovosti, pokud má všech pět pohromadě, přeje si především se hudbou živit, především je to zdroj jeho obživy - koncerty, sledovanost youtube, rádiové frekvence, ale i stahovací aplikace, streamy, vyzvánění do telefonu v melodii jeho hitu a samo placené stahování. Petr Novák samozřejmě velký talent byl, ale dnes to funguje trochu jinak. Myslím že všichni ti Xindlové, Klusové, Chinaski apod. prostě ví co je prvořadé a věž mi, nějaká světovost vyznění je ta poslední věc, co je zajímá, ty lidi měli možnost uspět, šance se chopili zodpovědně mákli a zařídili si obživu, byli by blbý kdyby končili. Špinarovou bych si fakt nepustil, Zpěvačka asi byla super, ale proč si to hnát do uší, když mám doma tolik cd, které jsem slyšel jednou dvakrát? Kalandra, včara zmíněný, fakt tohle ne, ta jeho nejznámější skladba, to bylo svého času na nějakém pečbuřťáckém letním srazu mezi zaměstnanci pro mne snad největší utrpení v životě. Blues v českém podání, kde kytara jede jakoby ležérní houpavej part a do toho hektický upocenec krákoravým hlasem a hrozně rychle vyřkne vždycky nějakou větu o tom co někde někdo dělal a nakonec to vlastně bylo všem jedno, tak to je největší hudební zlo co znám, ano ZLO z velkým Z.:-)

 

Jirka Čáp
30.05.2020 13:13

Badflower - OK, I m Sick
Palaye Royale - The Bastards
The Glorious Sons - War On Everything
Highly Suspect - MCID

 

J.Rose
30.05.2020 13:05

lLady gaga - Chromatica :-)

 

 

 

 

 

TOPlist