Stray | 30.05.2020 19:08 |
A víš že možná v takto extrémní situaci, která tam nastala a byla všemožně zakrývána téměř dekádu, i měl? Ale neměl to nejpodstatnější - rozhodovací pravomoce, nastoupil tam skoro jako poslední a jeho úkolem bylo psát písně, ne rozhodovat o personálních otázkách. Fungovala tam demokracie, ale co vím, tak by se určitě nebránil pokračování s novým zpěvákem, rozhodně jeho hlas byl pro další fungování (stejně jako basák). Nicméně byli přehlasováni.:-) |
spajk | 30.05.2020 18:38 |
To bylo myšleno lidsky. Založit kapelu s kamarády a nejdřív vyštvat jednoho a potom celou kapelu, to jsou praktiky Sharon Osbourne :-) Jak se ten Novotný může ráno podívat do zrcadla? |
Stray | 30.05.2020 18:27 |
Ještě ve zkratce. Jsem přesvědčen, že v tom mainstreamu to chtěj dělat co nejlíp, ale zároveň jsou zde ty mantinely v podobě většinového vkusu, tedy lidí, kteří se o hudbu nějak do hloubky nezajímaj a pro ty se vlastně hraje. |
Stray | 30.05.2020 18:01 |
Já bych do toho tématu nějak víc nezabrušoval, víš asi proč? Je jasný, že ty nejznámější kapely berou za koncert solidní peníze (možná statisíce), to se nedá srovnat s těma středně velkýma (možná desetitisíce), ale o tom tu nechci mluvit, ta aktivita těch nejvíc slyšených je podle mne spojením obojího, udělat ty písničky co nejlíp, ale vydělávat, budovat to. Hlavní je dostat song do komerčních rádií, to je nejjistější výtah, ale dlouhodobě to je bez koncertů neudržitelný. Myslím, že lepší cesta jsou nejdřív trpělivě budovaný koncerty a osahávání si toho prostředí, pravidelný koncerty a nepovolit ani když dvě alba neuspějí, pak když přijde rádiovej flák a chytne se, ten výtah se rozjede rychle a ty lidi na koncerty pomalu chodit začnou, jsou kapely, na který lidi začali chodit prakticky hned po roce (NIGHTWORK) a pak jsou muzikanti, který to pozvolna budovali a objezdili kde co než se chytli (FIXA třeba, i když tu řadím spíš do kategorie kapela středně velká). Ty čísla, já obecně poslední dekádu sleduju sledovanost českých popových singlů na youtube. Vím u dosti věcí, jakej singl má kolik milionů.:-) Směšný? Je to tak, zajímalo mě to. Slováci. Víš co, já nemám rád, když se říká, že byli napřed. Oni napřed nebyli, oni maj totiž Bratislavu a pak všechny ostatní pastevce,. Bratislava na pastevce sere a jede si svou pro-západní ligu nezdržována nějakým jakože venkovským vkusem, to u nás se do toho bigbítu sere kdejakej výčepák ze sokolovny. Chápeš ne? Slováci maj mnohem užší výběr a ty jejich špičky prostě musej být dobrý, jinak tam už nikdo moc není. Myslím že tam se víc pomáhá té alternativě a ta scéna je menší, takže ty spodně proudý kapely maj větší šanci být vidět, u nás je konkurence o dost větší a pomoc kapelám možná i díky tomu menší. Zas na druhou stranu neberu jako klad, když kapelu zakládá kdejakej jouza, v tom jsem k době internetové poměrně kritický. Dost často to nejsou muzikanti ale programátoři. :-) Takže pokud androš v současnosti nemá moc velkou podporu, pak jsem ten poslední koho to sere. To ne že bych kdy poslouchal ten českej pop, na to fakt nemám čas. Ještě u něčeho se ale zastavím, tvrdíš, jakože "dopadnout jako CHINASKI", jak jako dopadnout, ta kapela narostla do pozice, že ten kšeft maj na doživotí, prakticky budou už navždy zabezpečeni, já si opreavdu nemyslím, že by nějakej abstraktní prog-rock nebo rytmicky narvanej math-deathcore uspěl při nasazení do rádií, tak jaký dopadnout. Do toho mainstreamu se chodí vědomě a podmínky za jakých tam lze obstát jsou těm hudebníkům známé. |
spajk | 30.05.2020 17:14 |
Ale já o žádné světovosti nic neuváděl, naopak si myslím, že snaha o světovost u českých kapel a zpěváků je cesta do pekla. Lid si žádá jednoduché, zpěvné písničky s dobrou melodií a textem. Tak to vždycky bylo a bude. |
Stray | 30.05.2020 14:00 |
spajk: Předně. Jsem fakt rád, že se tady vede nějaká rozumná diskuse s delšími příspěvky. Teď nemyslím na tu dnešní, ale obecně. Když kouknu jinam, kde na sebe akorát poštěkávaj Lukášové a další příznivci Arakainu, tak si říkám, tohle bych nedal.:-)
|
Jirka Čáp | 30.05.2020 13:13 |
Badflower - OK, I m Sick |
J.Rose | 30.05.2020 13:05 |
lLady gaga - Chromatica :-) |
spajk | 30.05.2020 11:52 |
FLEETWOOD MAC - The Dance |
Jirka Čáp | 30.05.2020 11:03 |
Tak v tom máš bohužel pravdu. |
Stray | 30.05.2020 10:49 |
Tím chci říct, že jsem na základě více než desetiletého zkoumání došel k závěru, že v našich zeměpisných šířkách nikdy nebude na vrcholu popularity někdo, kdo upřednostňuje světovost před indiciemi dobře známými místnímu prostému člověku. :-) Prostě to není možné. Nejde to. |
Stray | 30.05.2020 10:39 |
Jasně. Ale ten nikdy nestane na vrcholu POPularity. Je popem jen proto, že je měkký, nikoliv úspěšný. |
Jirka Čáp | 30.05.2020 10:25 |
Dobrý pop se tu dá najít. Třeba Lenny... |
Stray | 30.05.2020 10:06 |
Pardon Zigmunda Freuda jsem měl na mysli, ne Nietzscheho. |
Stray | 30.05.2020 09:27 |
U českého popu je problém v tom, že se prostě přizpůsobuje zdejšímu venkovu (za venkov považuji 70% republiky), vždycky to tam trochu probleskne, jakože aby ty písničky pochopila i paní co věší prádlo na zahradě někde v Nezamyslicích. Tvrdím, že kdyby Pagáčová z Ulice dělala pop, tak stane na čele hitparády.:) |
Stray | 30.05.2020 08:53 |
Ach jo. |
josef | 30.05.2020 08:49 |
Stray: Spíš jde o to, že každý to má jinak. Mě se líbí světový pop přijde mi naprosto profesionální. Naopak český pop je podle mě strašný a ten se mi líbit nikdy nebude. |
Stray | 30.05.2020 08:06 |
Proč někdo není schopen přijmout pop a někdo jako já se naopak nikdy nebude snažit pochopit AMON AMARTH, to je téma spíše pro Nietszcheho. :-) |
Stray | 30.05.2020 07:55 |
Zrovna já nejsem příznivcem toho, když se řekne o kapele, která zpopovatí, že je sliz. Proč by měla být? Co opravňuje koho takhle uvažovat? :-) V pološeru končícího sna, jsem si uvědomil , že existují neviditelné vkusové hranice, přes které určité povahové a sociálním podhoubím ovlivněné typy nikdy nepřejdou. Tak třeba ty máš to "brrr" u toho popu - nemáš rád Jacksona, jakmile je někde jen taková ta přímočará rytmika, ještě nedej bože navíc elektronická, je to pro Tebe utrpení, třeba mě něco podobného neuráží, já mám třeba hranici u zpěvu Blaze Bayleyho. O tomhle interpretovi si myslím, že ho poslouchaj a fandí mu jen lidi bez schopnosti vnímat nadsázku, takový co žijou ve světě "tak jak to je", kterým chybí hravost, když ho srovnáš s Dickinsonem, s hravým a tvůrčím interpretem, nuceným měnit výrazivo, pořád odbíhat, zkoušet věci, tak Bayley je prostě jenom takovej řemdich, se zaťatou pěstí, úzkými hlasovými možnostmi a nekonečnou deklamací, že ničím nezakalenej heavy metal je to nejlepší. Tenhle člověk je pro mne hluboko za hranicí toho, co ještě jde opěvovat. Můj náhled se promítá i do toho, co tu u SAVATAGE zanechal Zack Stevens, u Edge Of Thorns to byl zpěvák právě toho Dickinsonovského typu, často měnil polohy, skladby byly plné emocí nejrůznějších barev, užíval širší hlasovou škálu, někdy působil hutně, jinde ze sebe ždímal výkřiky ve vysokých rejstřících, tohle u Handful Of Rain zmizelo, tam prostě zachoval tu hlubší, důstojnou tóninu a tím pro mne ta kapela šla mírně řečeno dolu, už se stal zpěvákem typu Bayleye. To má člověk starosti hned co vstane, co? To nemáš! :-) |
DarthArt | 30.05.2020 07:07 |
Souhlasím, ta skladba je provařená z neustálýho hraní, ale je to skvělá věc. A na tom jejich albu "Tragic Kingdom" je takových pecek daleko, daleko víc. Bez hlubší znalosti může NO DOUBT působit jako bravíčkářská kravina, ale je to výborná rocková hudba se spoustou kvalitních věcí. Tedy alespoň v době "Tragic Kingdom". "Return Of Saturn" je ještě taky docela slušný, ale následující "Rock Steady" je diskotékovej sliz, to uznávám. A nebrat ani sólový věci Gwen Stefani, tam už se zbláznila z těch hitparád. |