Alda | 15.05.2020 09:52 |
DEMILICH - Nespithe 1993 |
gin | 15.05.2020 09:06 |
PARADISE LOST-Obsidian: překvapivě velmi dobré. Poslední dvě desky mě moc neberou, ale letos si to tak nějak sedlo. Netlačí se tolik na pilu a poměr ghotic a doom je tak akorát. A Greg opět čaruje. Jen trochu nechápu, proč song Defiler je jen jako bonusový na limitce, neboť je silně povedený. Odpoledne už si to poslechnu z origo digipacku. |
Walram | 15.05.2020 08:12 |
Dnešní plán: |
Valič | 15.05.2020 00:10 |
Já mám výhodu v tom, že se mi líbí kapely z asi deseti různých žánrů, takže když zrovna jeden nebo více z nich prochází nějakou delší krizí, tak prostě poslouchám buď nové věci z těch ostatních, nebo se vrátím k časem prověřeným klasikám. Za těch třicet let, co se o hudbu zajímám, se mi opravdu ještě nestalo, že bych neměl co poslouchat. Momentálně mám spíš opačný problém. Věcí, které bych si chtěl poslechnout, jsou stovky (většinou desky, které už znám, ale dlouho jsem je neslyšel) a čas nemám skoro na nic. :-( |
Pekárek | 14.05.2020 23:51 |
Lord: 96-97 už to podle mě kulminovalo, teda v rámci první fázi:). Ale jak říkáš vždycky něco bylo. ORTHODOX!!:) |
Pekárek | 14.05.2020 23:46 |
Valič: ad progrese jako překážka poslechu. Jasně, death metal nicméně dospěl do určité fáze, kam už se dřív dostal thrash, takže lidi to měli zvládat a také hned zvládali, jako třeba Lord a já:), ale bylo nás míň než svého času posluchačů techno thrashe, protože míň lidí s otevřenou palicí žralo tenkrát metal. Šli jinam. Jen úvaha.... |
Valič | 14.05.2020 23:28 |
Pekárek, Lord VILE: Těch faktorů, které ovlivňují to, jestli se nějaká kapela výrazně prosadí, zůstane celou kariéru v hlubokém undergroundu, nebo se po pár albech rozpadne, je samozřejmě plno (kvalita a originalita hudby a textů, podpora vydavatelství, turné se známějšími skupinami, recenze a rozhovory ve velkých časopisech, image, ale také obaly alb, viz. třeba Cannibal Corpse). Dost velkou roli hraje i stravitelnost hudby pro běžné posluchače. Atheist, Cynic, Disharmonic Orchestra, Gorguts a Pestilence tenkrát doplatili hlavně na to, že dost výrazně předběhli dobu a většina ortodoxních death metalistů na jejich novou tvorbu nebyla vůbec připravena. Ta nejprogresivnější alba zmíněných kapel vlastně docenila až další generace posluchačů. Atheist v nějakém rozhovoru uváděli, že na koncertech k Elements lidé u nových skladeb většinou jen nechápavě zírali a nevěděli, jak mají reagovat. Cynic zase tvrdili, že když hrávali společné koncerty s ortodoxními death metalovými spolky, tak po nich lidi po pár skladbách začali házet věci a pokřikovat: „Jděte už do hajzlu, buzeranti!“ (podotýkám, že v té době o sexuální orientaci některých členů kapely ještě nikdo nevěděl). To, že se ty progresivnější formy death metalu tenkrát setkávali s nezájmem velké části posluchačů (neříkám, že všech), asi nejlépe potvrzuje fakt, že se v podstatě všechny výše zmíněné skupiny po vydání svých nejvíce experimentálních alb na hodně dlouhou dobu rozpadly. :-( |
Lord VILE | 14.05.2020 23:20 |
To Alda: Já osobně jsem s těma ne-ortodoxníma albam neměl problé ani v době vydání.Třeba "Spheres" od PESTILECE jsem prvně slyšel v rádiu u Hanzlíka, to už nebylo ale v GUNG-HO.Nevím jak se ta stanice tenkrát už jmenovala.Hned se mi to líbilo a už jsem objednával MC "Spheres" u M.A.BONA. |
Valič | 14.05.2020 23:03 |
DarthArt: U těch Holocausto nešlo ani tak o název kapely, jako spíš o obal a texty jejich debutu Campo de Extermínio z roku 1987, které obsahovaly naturalistický popis zvěrstev páchaných v německých vyhlazovacích táborech. Skupina se tenkrát obvinění z nacismu a antisemitismu bránila tvrzením, že svými texty chtěla pouze vyjádřit své hluboké znechucení všemi popisovanými událostmi, ale vzhledem k tomu, že její členové používali přezdívky typu Rodrigo Führer nebo Valério Exterminator, na promo fotkách na sobě měli trička a pásky se svastikami a jednotlivé strany vinylové verze jejich alba byly místo klasického „A“ a „B“ označeny jedním, respektive dvěma „háknkrojclíky“, jim to samozřejmě nikdo nevěřil. |
Lord VILE | 14.05.2020 22:51 |
To Doctor: Nemyslím si, že zrovna o roce 1992 by se dalo mluvit jako o nějakém všeobecném úpadku metalu, potažmo DEATH METALu vůbec, protože DEATH METAL je přece nesmrtelný!!! Stay ORTHODOX :-). |
Alda | 14.05.2020 22:14 |
no třeba PESTILENCE-Spheres 1993 nebo MORGOTH-Odium 1993 jsem v roce vydání moc nepobral... s odstupem času/dnes si to moc rád poslechnu a je to dobré!!! |
Pekárek | 14.05.2020 22:02 |
*vykašlaly |
Pekárek | 14.05.2020 21:41 |
Těch aspektů je tam po zhruba 1992 podle mého víc, zejména celkový úpadek zájmu o metal. Atheist, Pestilence i Cynic by mohli vyprávět, a to byli u velkých firem. Ty se na ně ovšem vykašlali, hlavně tedy Roadrunner, kteří, ehm ladili novou koncepci:). |
Lord VILE | 14.05.2020 21:23 |
Valič: Ale to je přesně ono.Tebou uvedené kapely vydávaly TY velké firmy - EARACHE, NUCLEAR BLAST, které si mohly už tenkrát dovolit zaplatit si reklamu ( mediální podpora - ROCK HARD, METAL HAMMER, velká koncertní turné v Evropě, USA). |
Meres | 14.05.2020 21:11 |
MEGADETH - Killing is My Business...and Business is Good! (1985) |
DarthArt | 14.05.2020 20:39 |
A co se týká těch kapel, s SS - tam se to používá jako provokace zcela běžně, viz třeba německá punková kapela "SS-KALIERT", což by se správně psal "Es eskaliert" (překlad by byl "Ono to eskaluje") - ti maj metrový číra a miliony pyramid na bundách, to náckové nejsou zcela jistě. |
DarthArt | 14.05.2020 20:33 |
Valič: |
Mauglí | 14.05.2020 20:24 |
Venom Inc. - Avé (2017), i tahle s naprogramovanýma bicíma, ale jede to sakramentsky :-) |
spajk | 14.05.2020 19:35 |
FLIES ARE SPIES FROM HELL - Final Quiet (20) |
zdenos | 14.05.2020 18:58 |
SAMAEL - Hegemony (2017), no - fakt jedna z jejich nejlepších desek. A pro mě i jedna z nej desek toho roku |