Boomer Space

KERRY KING - From Hell I Rise

Na své albové prvotině „From Hell I Rise“ v podstatě Kerry King nabízí to typické, co byste (při letité znalosti vývoje) mohli od legendárního kytaristy SLAYER očekávat. Natolik je jeho projev zavedený a jeho antipatie k stylovým odbočkám předpokládaná. Kerry tedy velí hlavně se nevzdalovat z probádaných mantinelů agresivního metalového nářezu a dostat do alba všechen natlakovaný feeling. Jakékoliv nápadné vzdálení se od parametrů hudby SLAYER tak opravdu nebylo na programu dne. Zvlášť když se dotyčný obklopil sestavou zručných, loajálních a zkušených žánrových muzikantů.


Jde o explozivní verzi pozdní tvorby SLAYER, která se však kloní na stranu moderněji pojatého thrashingu, do kterého probleskují prvky hardcore-punku a nějaké ty grooveovější momenty, tak jak byly tyto prvky spojovány s Kingem od poloviny devadesátých let. Vedle Kerryho sestavu projektu tvoří samá zvučná jména - jeho dlouholetý bubenický kumpán Paul Bostaph (ex-SLAYER, TESTAMENTFORBIDDEN), kytarista Phil Demmel (VIO-LENCE, ex-MACHINE HEAD), ve kterém získal mlčenlivý šéf velmi schopného parťáka do tandemu, basákem je zde Kyle Sanders (HELLYEAH), bratr vousáče Troye z MASTODON, a konečně vokalistou a frontmanem projektu je pak Mark Osegueda (DEATH ANGEL), jehož řvavější a emočně výbušný hlas jakoby šel naproti výrazu Toma Arayi. Právě Mark již v minulosti dokázal, kterak je všestranným a schopným pěvcem (či zde spíše křiklounem), protože nyní dostávají prostor především agresivnější rejstříky.



Jistě uznáte, že tahle sestava má prostě patřičný zvuk a mě těší potvrdit, že deska ve své podstatě není žádným závratným zklamáním a představuje moderní verzi toho, pod čím si jen takový fanoušek SLAYER může představit hudbu Kerryho Kinga. Phil Demmel se navíc ukazuje jako obohacení kytarového zápřahu a jeho souhra s Kingem působí osvěžujícím dojmem, ať už se to týká riffových motivů či svěže působícího sólování. Deska však rozhodně není žádným úkrokem do neprobádaných oblastí. Pro mne je potěšující, a vlastně jde o jedno z nejpozitivnějších zjištění okolo této nahrávky, že materiál slyším jako skladbově silnější desku, než byla poslední řadovka SLAYER „Repentless“. Naopak horší je sledovat, že zde neexistuje ani minimální snaha se od Kingova někdejšího slavného působiště odpoutat a ještě o něco výrazněji diferenciovat dramaturgii skladeb. Deska tak ve výsledku působí jako další materiál pozdních SLAYER, který však nebyl nahrán kapelou SLAYER.


Postupně se rozjíždějící instrumentální úvod „Diablo“ rozehrává partii, kde je vše svou formou dané a pro Kerryho až naturálně přirozené. Majestátní marš tak po dvou minutách přejde ve svižnou jízdu „Where I Reign“, kdy je zřejmé každému, co asi tak bude v následujících čtyřiceti minutách z nahrávky znít. Stylově se zvuk alba pohybuje někde mezi alby „God Hates Us All“, „World Painted Blood“ a právě výše zmíněnou poslední řadovkou „Repentless“, tudíž rytmika burácí, riffy poctivě řežou terén, k mé radosti navíc dochází na ona chaotická sólíčka, a Mark Osegueda, tak ten opravdu nekompromisně dráždí vlastní hlasivky. 


Nahromaděná energie a chuť po ostrém thrashi je poznat jak na rozmáchlé grooveovější „Residue“, tak na rubanici „Idle Hands“. Při poslechu těchto skladeb identifikujete hněvivé ingredience, jakými SLAYER oplývaly zhruba v časech teroristických útoků na newyorské WTC zkraje 21.století. Lze říct, že hvězdná sestava maká naplno a využívá svůj hráčský potenciál, škoda jen že nebylo v plánu dodat něco originálnějšího a využít větší potenciál skladatelské fantazie. Dvě výše zmíněné skladby byly zveřejněny již s předstihem coby singly a musím dodat, že patří k tomu nejlepšímu, co deska nakonec obsahuje.


Zatímco svižný hardcore nátěr „Everything I Hate About You“ prosvištěl během osmdesáti sekund ve stylu dvě sloky a dva refrény a to bez nějaké vyšší přidané hodnoty a jakéhokoliv náznaku kytarového sóla, nejsilnější momenty díla paradoxně objevuji uvnitř rozmáchlejších čísel, kterými je tento výpad obložený. Valivá a temná „Tension“ může leckomu připomenout období „Diabolus In Musica“, kde s časomírou řádně stoupá tlak a zadržované napětí, naopak povznášejícím způsobem působí riffově vytříbená „Toxic“, jejíž ústřední party dokonce evokují to skvělé, čím kapela proslula v časech třeba takové albové bomby jako „Seasons In The Abyss“


Je zde rovněž i jadrně houpavý song „Two Fists“, který jakoby vypadl ze strohého alba hardcore předělávek „Undisputed Attitude“, nejrozmáchlejší song - surový „Shrapnel“ - také vychází z výrazu přelomu milénia, a konečně vcelku zdařilá závěrečná titulka „From Hell I Rise“ má všechny parametry Kingova přístupu k metalu. Jak to tedy shrnout? Nečekal jsem žádné úkroky stranou, přes nesporně dobře odvedené řemeslo a vše zcela typické pro Kerryho Kinga jsem však přeci jen čekal o něco více nového. Máme zde takřka SLAYER, a přesto jakoby si projekt na SLAYER jenom zálibně hrál. Kerryho Kinga si zkrátka s nikým nespletete. Přestože jeho spoluhráči do věci jdou s plným nasazením, nic u mne nezaplaší dojem, že by věci slušela o dost vyšší míra překvapivosti a neotřelého přístupu. Logo, obal díla a vlastně celková grafická stránka alba pak svědčí spíše o umělecké vyčpělosti.


Nejlepší skladby: Toxic, Idle Hands, Residue.


21.05.2024Diskuse (18)Stray
janpibal@crazydiamond.cz

 

Flamm
15.06.2024 12:59

A již tradičně také super recenze na https://musicheck.cz/kerry-king-from-hell-i-rise/

Fakt mě překvapilo, jak je to vystižené. Souhlasím ale i s tou sedmičkou.

 

 

prasezlesa
29.05.2024 20:57

Zase ale nova Metallica tam ma 6.5 a pro me je to jasnych 8+. :)

 

prasezlesa
29.05.2024 20:51

Jinak na Metal Stormu se zatim hodnoceni pohybuje kolem 7-7.1 z 10. Takze tech 70% sedi s obecnym prijetim tehle desky metalovou komunitou. Repentless tam ma cca stejne.

 

prasezlesa
29.05.2024 14:25

Poslední příspěvek je ode mě, omylem jsem napsal kus ověřovacího kódu do jména...

 

dujio
29.05.2024 14:25

To neustálé srovnávání kapel a kdo má zrovna lepší desku mi přijde zbytečné. Mnohem zdravější mi přijde dívat se na to tak, jak ta deska funguje v rámci vesmíru té dané kapely/interpreta, zvlášť pokud je to kapela, která tvoří už 30+ let a něco revolučního už se ani nedá očekávat.

 

Kropis
29.05.2024 13:25

Bohužel, nemohu se naladit. Já jsem velký fanoušek Repentless, ale tohle je slabý odvárek. Možná při správné náladě, takže tomu dám nějaký odstup už kvůli zpěvákovi, protože Marka Oseguedu mám rád, ale zatím prostých 50%. Novinka Accept je lepší než toto. :) Navíc všichni oceňují zvuk a mně přijde, že to nemá takový ten thrash metalový říz.
Duše, dříč kapely na to bych se vysral, to tak vůbec nejde brát. Nikdo neví, co by dnes Hannemann skládal a jestli by to bylo lepší. Lemmy taky nevydával zásadní a vysoce ceněné desky na sklonku kariéry a těžko by ho někdo mohl nařknout z toho jestli byl spíše kreativní síla nebo tahoun kapely :)

 

prasezlesa
28.05.2024 21:05

Na me Slayer pusobili dojmem, ze Jeff Hanneman byl kreativni sila a duse kapely, zatimco Kerry King dric a hlava kapely drzici tu masinu v chodu. Bez kohokoliv z tech dvou by podle me Slayer nebyl Slayer.

 

Stray
27.05.2024 22:07

Kerry King je v hitovkách mnohem méně produktivní než Hanemann, jeho skladbou je Black Magic, což je asi jeho největší hitovka, s Hanemannem dal dohromady Hell Awaits, Chemical Warfare, Altar Of Sacrifice, Jesus Saves, Criminally Insane a hlavně Raining Blood, ale jeho podíl na těch věcech byl asi spíš ten menší. Jeho skladbami, kde má jasnou většinu naopak jsou Ghost Of War, Expendable Youth a Skeleton Of Society, ale to asi nejsou hitovky.

 

Gazďa
27.05.2024 21:49

Já jsem rád, že po divném konci Slayer Kerry pokračuje. Obecně všechny největší hity Slayer složil Hanneman. Teď mě nenapadá jediná hitovka Slayer (ale opravte mě pls), kterou složil Kerry. Tohle je prostě realita. Za mě je super, že Kerr jede dál a ta kapela je skvělá a Mark Osegueda super zpěvák (lepší než Araya? LOL). Doufám, že přijedou k nám.