Boomer Space

ORIGIN OF INFINITY - O tvrdosti, příběhu a lidském faktoru (rozhovor)

Když se kapela dokáže posouvat, žije. Nemusí jít o žánrové skoky, někdy stačí nuance. Progresivnější výraz na svém novém EP „Ocvltism“ předvedli i ORIGIN OF INFINITY. Vtělili ho do kvalitní tvrdé muziky a dopřáli mu velmi dobrý sound i krásnou fyzickou podobu. Krátká a pravděpodobně uzavřená kapitolka jako věrohodný příslib dalšího růstu. Rázem je tudíž o čem mluvit. Peripetie, které přivedly koncept věnovaný smrti k životu, a ještě mnoho dalšího nám vylíčil kytarista Vládin s bubeníkem Levim.



Jak „Ocvltism“ vlastně vzniklo, společně s materiálem z debutu "The Last Day On Earth", nebo až po jeho natočení, resp. vydání?


V: EP bylo v podstatě hotové již při nahrávání prvního alba. Skladby byly ale koncepčně jinde, proto jsme se je rozhodli vydat samostatně.


L: Koncept debutu byl jasně daný, tedy i počet skladeb. Když jsme se připravovali na nahrávání první desky, už jsme tudíž měli rozdělané i EP „Ocvltism“.


Jak se zpětně díváte na debut? Už máte asi odstup…


V: Já osobně bych změnil spoustu věcí, ale jak říká Levi – album bylo odrazem aktuální doby a našich dovedností. Nakonec jsem s ním spokojený, vlastně se dá říct, že jsem až takový úspěch nečekal.


L: Jasně, každý by s odstupem času něco změnil asi na většině svých nahrávek. Člověk získá nové zkušenosti a třeba se i hudebně posune a to, co nahrál před pár lety, by dnes už nerealizoval. Ale je to prostě obraz doby, ve které se daný materiál nahrával.


Počítáte s tím, že materiál „Ocvltism“ ještě využijete, nebo se jedná o uzavřenou kapitolu a zároveň i exkluzivní vydání ve formě vychytaného vinylu?


V: Ve hře je nápad, že skladby EP vydáme jako bonus na příštím full albu. Zatím to ale vypadá, že EP zůstane tam, kde je – tedy jednostranně vydaný vinyl v nákladu 100 ks.


L: Ještě doplním že prioritou je pro nás opět vydat nový materiál na vinylu a pokud by se realizovalo i CD, tak tam by se opravdu mohlo EP „Ocvltism“ vyskytnout ve formě bonusu.


Pokud se „Ocvltism“ koncepčně vymyká, znamená to, že se bude podstatně lišit i materiál budoucí, nebo už posluchač novou – atmosféričtější – polohu „ochutnává“. Chystáte nějaké nové skladby?


V: Momentálně dokončujeme materiál na nové full album. Co se charakteru skladeb týče, určitě to bude něco nového. Nové skladby jsou rychlejší, agresivnější a techničtější.


L: Myslím že se posouváme technicky i rychlostně, ale nakolik to bude odlišné od přechozích nahrávek, necháme na hudebních kriticích.:-)



Předpokládám, že heavy metalem asi nepřekvapíte, co třeba post rock, nebo shoegaze?


V: Myslím, že toto si necháme jako překvápko.:-) Nicméně, pokud v minulosti někoho dráždila naše škatulka „progressive“ a nebyli jsme pro něj dost progresivní, tak by se to určitě mělo změnit.


L: Na albu se určitě objeví i klidnější pasáže a různá intermezza, podobně jako na naší prvotině. Ale zase tam nebude chybět dostatek syrových a tvrdých pasáží!


Mohli byste decentně rozvést koncept „Ocvltism“ a dát ho třeba i do kontextu s výtvarným pojetím vinylu?


V: Koncept „Ocvltism“ se ve zkratce týká smrti, života, vnímání toho, co se děje po něm. Pojednává o víře v boha a naději na posmrtný život. Na druhou stranu i o rouhání a zlosti nad promarněným životem. Na obalu je dominantní slunce a měsíc jako symbol protikladu života a smrti, dále obloha/mraky jako symbol nebe. Černý vír, nasávající tmu jako bránu do říše mrtvých.


Citelný posun vnímám ve zvuku, připsal bys ho čistě novému studiu, nebo i vašim zkušenostem?


V: Zkušenosti jsou určitě důležitá věc. Tomáš Bouda ale přesně věděl, po jakém zvuku jdeme, a tím jsme našli finální podobu zvuku, se kterou jsme spokojeni.


L: I přesto, že Tomáš moc kapely našeho ražení nenahrával, výsledek je pro nás velmi dobrý, a to hlavně díky jeho zkušenostem.


Tomáši Boudovi musím vyseknout poklonu, orientovaný jazzman …:-) Jak jste na něj kápli a jak jste mohli vědět, že bude tím pravým i pro váš relativně extrémní projev?


V: Tomáš stejně jako my pochází z Děčína a tak se známe už nějaký čas. Krom toho moje první osmistrunná kytara byla od něj a otázky ohledně zvuku, kytar a aparátů s ním často referuju.



Zajímalo by mě, zda i zadání znělo na mohutný tvrdý zvuk, jemuž ovšem nebude chybět lidskost, resp. živočišnost. Přeci jen sterilita bývá ve vašem ranku problém.


V: Co se nahrávání týče, toto by bylo téma na jeden celý rozhovor, ale pokud to shrnu – v moderním metalu bývá dost podobný scénář zvuku, tedy se pak stává, že těch 100 kapel zní naprosto stejně. My se rozhodli, že touto cestou nepůjdeme. V našem zvuku bude vždy velké procento „lidského“ faktoru.


L: Přesně tak, je potřeba v nahrávce zachovat trochu té lidskosti. Nejsem zastáncem kompletního trigrování bicích nebo dokonce naklikání bicích přes PC, jak to bývá častým jevem u moderních kapel. Chci se pod danou nahrávku podepsat s vědomím, že jsem jí nahrál a zároveň z ní cítil lidský faktor a ne stroj.


Nahrávali jste přímo u něj v Hamburku, nebo jste mu doma nahraný záznam poslali? Plánujete s ním spolupracovat i na příštím albu?


V: Většina materiálu byla nahraná v Hamburku, zbytek – např. zpěv nahrál Hospi ve svém domácím studiu a já k tomu dodělal pár kytarových a elektro linek u sebe doma.


L: Další spolupráci nemůžeme vyloučit. Nahrávání nové desky bychom rádi realizovali tento rok, ale ještě není jasné kde. Možností jsou spousty.


Pokud Hospi zpívá, dostává velký prostor. Podílel se nějak i na tvorbě svých početných linek?


V: Hospi dostal texty ke všem skladbám na albu. Nějaké z nich bylo potřeba upravit, předělat a nebo zkrátit. Zbytek, tj. vrstvení a aranže jsme nechali v jeho režii.


Byli byste rádi, kdyby byl pevnou součástí kapely? Jaký je teď jeho status?


L: Chtěli jsme, aby se stal součástí ORIGIN OF INFINITY, ovšem jeho vytíženost, spojená s působením v dalších dvou kapelách (WICTIMS a WHEN GOODBYE MEANS END) je příliš velká, proto je to nereálné a proto je jeho status stále „host“.


V: Jeho stálé angažmá by kapele určitě prospělo, ostatně fanoušci si na jeho projev spojený s naší tvorbou zvykli. Bohužel, jak už řekl Levi, jeho zápřah ve dvou kapelách to neumožňuje.



V čem spatřujete přidanou hodnotu ORIGIN OF INFINITY oproti jiným, žánrově spřízněným kapelám?


V: Já stále doufám, že fanoušky zaujme koncept našich nahrávek. Víceméně je to vždy hudba s příběhem, což mě osobně moc baví.


L: Myslím že taková trochu žánrová neuchopitelnost by mohla být v určitém případě přidanou hodnotou. Nebo již ten zmíněný důraz na vymezení se vůči naprosté sterilitě zvuku většiny nahrávek.


Jak se vlastně hraje metalistům v Děčíně? Můžete popsat tamější regionální scénu, resp. underground. Existuje nějaký bod (klub apod.), kolem kterého se vše do jisté míry koncentruje?


L: No, v Děčíně už to není, co bývalo. Většina klubů zavřená. Spousta kapel se rozpadla! Na druhou stranu je tu pár stálic a myslím dva kluby, které, doufejme, přežijí i tuhle špatnou dobu! A já věřím, že se v nich brzy potkáme, ať už na podiu nebo pod!


Kudy vedla vaše cesta k hudbě a proč zrovna moderní metal – progres, djent, death?


L: Naše cesta není zase tak dlouhá, ale už to nějaký pátek bude. Já jsem začal hrát celkem pozdě, a to až v roce 2005 v kapele NEKROLOG, kde jsme se později s Vládinem i potkali. V tu dobu ovšem držel v ruce baskytaru. V roce 2014 Nekrolog skončil a naše cesty se rozešli. Po letech mě Vládin kontaktoval, zda bych nešel do nové kapely. Měl pěknou vizi. Souhlasil jsem a od roku 2017 jsme opět na stejné lodi. Hudební žánr z toho vylezl tak nějak sám, i když se nám z počátku velice líbila představa hrát něco podobného jako naši oblíbení MESHUGGAH.


Jakou hudbu drtí ORIGIN OF INFINITY ve sluchátkách a bednách v éře covidu?


V: Můj hudební rozsah zahrnuje vedle metalu například klasiku nebo scénickou hudbu. Ve všech žánrech se snažím najít inspiraci. Pokud bych měl zmínit hudbu v posledních dnech, byla by to například deska „Perpetual Burn“ od Jasona Beckera. Stejně jako Levi jsem sběratelem nosičů, především LP, ta poslední je od kapely RINGS OF SATURN – „Gidim“.


L: Já mám skutečně veliký žánrový rozsah a navíc sbírám již řádku let vinyly a CD. Není den, kdyby u mě nehrála hudba. Rád podporuji CZ scénu, ať jde o grind, death, thrash, deathcore nebo i okrajově black metal. Momentálně mě hodně zaměstnávají poslední desky PSYCROPTIC, také rád pátrám „v pravěku“ a hledám staré demonahrávky CZ a SK kapel z 90. let.



Je v ORIGIN OF INFINITY místo i pro druhého kytaristu – spolutvůrce, případně basáka?


L: Rádi bychom přivítali v našich řadách druhého osmistrunného kytaristu a následně i zpěváka na stálo, s kterými bychom mohli absolvovat živá vystoupení! Stačí se ozvat na jakýkoliv z našich profilů nebo napsat na email.


Jakou sestavou budete řešit koncerty, které určitě přijdou? Máte už někoho vyhlédnutého – přinejhorším – třeba i pana Sampla?:-)


L: Máme pár přátel, kteří nám slíbili výpomoc ohledně živého vystoupení, pokud nestihneme sehnat další muzikanty.


Uniklo mi něco podstatného?


L: Jen si dovolím zmínku, že 1. dubna to bude rok od vydání našeho alba „The Last Day on Earth“ na vinylu a k této příležitosti chystáme již avizované vydání malé ilustrované knížky s příběhem a CZ překlady textů pro domácí fans. Tím uzavřeme naší první kapitolu. Další info vypustíme již brzy. Kdo má zájem nás podpořit, má stále možnost si zakoupit naší první desku na CD i vinylu a EP „Ocvltism“ je také stále k dispozici, zbývá necelá polovina nákladu. Tímto děkujeme každému, kdo nás jakkoliv podporuje!


25.03.2021Diskuse (0)Pekárek
hackl@volny.cz