REKAPITULACE 2024 - Nejlepší hudební nahrávky a koncertní události - Stray
ALBA - TOP 50:
Zde je má padesátka. Pořadí není až tak rozhodující. Je tam, i když dost možná jen symbolické.:-) Sypal jsem to tam hala bala. Svou kvalitu má i řada věcí, které se do žebříčku nevešly. Jen věci z vrcholu a horní poloviny tabulky o něco převyšují spodek, jinak by šlo klidně alba kolem třicátého místa zaměnit s alby okolo padesátého. Vlastně vyšlo dost alb, i když v kategorii hodnocení - 80% a výše - jich bylo o nějakých dvacet méně než vloni nebo předloni. Tehdy známka 80% sahala skoro až k padesáté příčce, nyní se zastavila někde mezi dvacítkou a třicítkou a dál převažovaly známky 70%.
2.BRUCE DICKINSON – The Mandrake Project
3.CATHEDRAL IN FLAMES - Count To Nine
4.JUDAS PRIEST – Invincible Shield
6.ANCIIENTS – Beyond The Reach Of The Sun
7.JERRY CANTRELL – I Want Blood
9.NECROPHOBIC – In The Twilight Grey
12.CHELSEA WOLFE – She Reaches Out To She Reaches Out To She...
14.OPETH – The Last Will And Testament
16.WITHERFALL – Sounds Of the Forgotten
17.FLOTSAM AND JETSAM – I Am the Weapon
20.THE END MACHINE – The Quantum Phase
21.AMYL AND THE SNIFFERS – Cartoon Darkness
22.SAXON – Hell, Fire And Damnation
23.KERRY KING – From Hell I Rise
24.MEAN MESSIAH – In Infinite Illusion
25.JULIE CHRISTMAS - Ridicious And Full Of Blood
26.MYSTERINES – Afraid Of Tomorrows
27.MALLEPHYR – Ruins Of Inner Composure
28.REFORE – Illusions Of Existence
33.THE CURE - Songs From The Lost World
34.TRIBULATION - Sub Rosa in Aeternum
35.VOLA - Friend Of The Phantom
36.MY DYING BRIDE - A Mortal Binding
37.WHOM GODS DESTROY - Insanium
39.MARILYN MANSON - One Assassination Under God
44.THE BLACK CROWES - Happiness Bastards
46.HIGH ON FIRE - Cometh The Storm
47.ROTTING CHRIST - Pro-Xristou
50.UNTO OTHERS - Never Neverland
KONCERTY
Brutal Assault vládne všem, Brutal jim všem káže, Brutal všechny přivede, do temnoty sváže...! Dramaturgicky znovu jasnej top tuzemských nejen vícedenních metalových akcí. Člověk už se tam po těch třinácti účastech chodí rozloučit s tím, že už všechno viděl, že za rok už ve svém věku přeci jen NE. Ale organizátoři to vždy tak dokonale namíchaj, že už kolem vánoc je jasné, že je třeba jet znovu...a za rok ZNOVU a pak možná zase!:-) V roce 2024 stály však za to i běžné halové a klubové koncerty a bylo jich dost (u mne přes 20 akcí). Zde je z mého pohledu top desítka.
1.BRUTAL ASSAULT 2024 - Josefov, 7.-10.srpna 2024
2.KREATOR, ANTHRAX, TESTAMENT - Mnichov, Zenith, 1.prosince 2024
3.OVERKILL - Praha, Meet Factory, 8.září 2024
4.JUDAS PRIEST, SAXON, URIAH HEEP - Praha, O2 Aréna, 29.března 2024
5.THE CULT - Praha, Archa+, 23.července 2024
6.HEAVY METAL THUNDER FEST - Písek, Divadlo Pod Čarou, 8.-9.března 2024
7.GLENN HUGHES - Brno, Sono, 28.dubna 2024
8.THRASH NIGHTMARE FEST - Písek, Divadlo Pod Čarou, 11.-12.října 2024
9.BASINFIREFEST 2024 - čtvrtý den - Spálené Poříčí, 29.června 2024
10.ABBATH, TOXIC HOLOCAUST, HELLRIPPER - Praha, Palác Akropolis, 3.února 2024
27.12.2024 | Diskuse (20) | Stray janpibal@crazydiamond.cz |
![]() |
Stray | 14.01.2025 09:44 |
Máš pravdu stran důchodců jako nejčastějších obětí dezinformací a etablovanější mládeže jako těch, kteří v tom umí obstojně chodit a vytvářej si svoje bubliny. Myslel jsem spíš na cílení různých dnešních sociálních inženýrů, kteří pomocí AI míří na ty nejmenší, to mi přijde jako děs. Každej vůl se snaží zastávat nějakej postoj, natáčet influenecerská videa, příšerný. Má tendence je zcela opačná, zdekovat se ze světa sociálních sítí a netového prostoru. Až tedy na tohle místo. Měním se na The Ghost of Web. |
sicky | 14.01.2025 08:55 |
Stray: Myslím, že děti(puberťáci) filtrují internetový balast líp než padesátiletý boomer:) Sám mám dva kluky 16 a 20 a ani jeden z nich nepoužívá fb. Píšou si s kamarády přes skupinové chaty a občas instagram jinak nic. Že by si četli články na seznamu nebo obecně na internetu nebo poslouchali nějaký podcasty či youtubery, tak to vůbec. Najdou si na netu, co je zajímá, ale by do toho nějak čuměli, tak to ne a myslím, že tak to má obecně mladá generace. To spíš naši rodiče (důchodci) podléhají všem těm nesmyslům, co se na z internetu valí. Občas když k nim přijdu na návštěvu, tak žasnu, jaký všemožný kospirace čujou:) |
Stray | 13.01.2025 18:26 |
Stran nekoordinovaného tlaku neustále nových dat, videí, spotů, filmů, hudby musí mít současný děti v hlavě totální maglajz. Musí dát zabrat je z toho vysvětlováním dostávat, aby uměli držet hlavu nad hladinou té stoky všemožných sociálních sítí a aplikací. Opravdu bych nechtěl tohle řešit. Obdivuji rodiče, kteří tohle dokážou ukočírovat. Asi si ani nedokážu představit jak velkej je na ty děti vyvíjenej tlak skrz tenhle netovej svět. Sám si dokonce pohrávám s myšlenkou na úplné odstřižení od facebooku, i když to možná pořeším vyházením přepjatější části "přátel" a přejmenováním na nějaké hodně zakódované jméno, něco jako DEZOLÁT FRANTA ŠÍDA. :-))) Stejně mě tam začaly padat především fotografie vytvořené AI. |
Tomáš | 13.01.2025 14:53 |
Já si vedu statistiky i pro sebe, ale jinak jsem normální.... |
sicky | 13.01.2025 14:13 |
* Chaos A.D. samozřejmě, sorry :) |
sicky | 13.01.2025 14:09 |
zajímavá debata :) je pravda, že na jednu stranu gramofirmy, resp. producenti v minulosti hudbu často jak zvukově, tak skladatelsky vytunili, dotáhli do podoby, jaké by kapely samotné nebyly schopny. Alba jako Refuse/Resist, Vulgar Display Of Power nebo Astro Creep 2000 by bez peněz gramofirem a vlivu renomovamých producentů a studiových inženýrů v dané podobě nejspíš nikdy nevznikla. Na druhou stranu dnes vychází spousta kvalitní muziky, která by v minulosti nevyšla, protože by tehdy nebyla z business pohledu zajímavá. |
Stray | 13.01.2025 14:00 |
Kropis: Neurazil. Vím jak si to myslel. Horší by bylo, kdyby mě tu někdo nadával, jakej jsem blbec, když si sestavuji žebříčky.:-) Máme návštěvnost okolo nebo nad 700, tak proč bych je nesestavoval? Třeba to lidi zajímá.:-) V podstatě ale na žebříčky moc nejsem, sám pro sebe bych si ho dělat nemusel.
|
Kropis | 13.01.2025 13:14 |
Tak já jsem v tomto jednoznačně na straně Straye a ano současný systém kvalitu devalvuje. Samozřejmě to není jen v oblasti hudby, ale jde napříč vším, ale když se budeme bavit o hudbě, tak opravdu není normální to, co se aktuálně v hudebním průmyslu děje. Dříve (a tím myslím asi tak přelom milénia a starší), tak když si člověk koupil novou studiovku, tak dostal zvukově skvěle ošetřenou desku v kvalitním balení a byly v tom vidět ty investované peníze. Dnes se všechno přesunulo na digitál, technicky jsou možnosti prakticky neomezené a přitom máme novou muziku s totálně zpraseným zvukem v nepkraktických papírových obalech s nulovou životností. O vinylech se raději ani nebavím, to je totálně posraný byznys sám o sobě, kdy lidi platí za pochybnou kvalitu, aby o dva roky později vyšla další zaručeně limitovaná edice s lepším zvukem, který je horší než ten předchozí. Nové desky lupou, praskají, přitom jsou přeci na "kvalitní desce" s gramáží 180. Výsledek je ten, že původní deska z 80. let hraje lépe. Video záznamy jsou z valné většiny bezpohlavní, předabované, ochuzené o veškeré interakce s publikem a přenesením emocí divákům. A takto bych mohl pokračovat dále a dále a to se bavíme jen o fyzické skořápce. Samozřejmě to celé začíná a končí na tom, že masy jsou ochotné za toto platit a podporovat to. Moje poslední zkušenost je například s takovou minoritní kapelou a bezvýznamnou deskou AC/DC - Back in Black a její vinylovou verzí. Ale to je na samostatný příběh, ale je to přesně ta ukázka totálně zkurveného prostředí a to i u kapely těch největších rozměrů s obrovským labelem. Hodnocení samotné hudby je samozřejmě striktně individuální. |
Tomáš | 13.01.2025 12:12 |
Ano, je to všechno relativní. Bůhví, jestli by Nirvana byla NIRVANOU, kdyby nešla pod Geffen. Velká vydavatelství dokázala udělat z komára slona, ale někdy ani smlouva s velkým majorem skvělou kapelu neproslavila. RADIOHEAD měli taky namále. Je to všechno jedna velká magie, kdy nikdy nevíš, co kouzelník vytáhne z klobouku. |
Stray | 13.01.2025 11:15 |
Máš pravdu v tom, že ne vše co bylo nabízeno major labely, bylo zároveň i kvalitní. O zastávání se vyvolených mne však vůbec nešlo. Velké vydavatelství vždy bude prosazovat toho, kdo jim vklady do něho vložené minimálně zdvojnásobené navrátí. Zkrátka někoho, koho prodaj. Existuje spousta suprových fajnšmekrovských kapel, které bychom v minulosti objevovali více ztěžka nebo bychom je snad ani neobjevili. S tím souhlas.
|

