Boomer Space


CENTRÁLNÍ DISKUSE :
Vložit příspěvek
Jméno


Text příspěvku



 

 

Pekárek
06.11.2020 19:18

Darth: většina lidí nemá fanouškovský přístup. Neřekla si dost, prostě jakmile mohla, přestala platit. A začne jen, až zas bude muset. Odkazovat na starou vinu labelů už tudíž není případné. Tedy ne že by nezdražovaly, kdyby mohly:) A oni každopádně budou, resp. zdražují, už kvůli poměrně velké inflaci. Zatím to řeší různými boxy, hadry a podobnými sračkami:)

Přes financování kravaťáků měly kapely prostě víc peněz. Dnes musej šaškovat na pódiu i lidé, které to fakt nebaví a mě už pak vůbec. Ale vždyť můžou jít do fabriky nebo jak se říká v Praze ke kase...:), já chci, aby tvořili.

Kvalitní filmy, knihy, to zas držej nad vodou jiní nadšenci:) dotace či granty. Ty do hudby moc nejdou. Jinak taky docela v prdeli.

Musicrecords jen distribuce, pamatuješ na Bonu, pár věcí i vydali.

 

DarthArt
06.11.2020 19:07

Tak se na ty cédéčka podívejme ještě úplně pragmaticky - trocha plastu asi jako kelímek od velkýho jogurtu a knížečka o velikosti čtyř stran časopisu. Má to fakt cenu čtyřech-pěti stovek?

Jasně - náklady, tantiémy, marže - jenže ty se u slavných nahrávek dávno zaplatily, tak proč by nemohly stát tu stovku? Knížku Karla Čapka taky nesráží, když stojí v Levných knihách pajdu.

 

DarthArt
06.11.2020 18:52

Pekárek: To se ale točíme v kruhu. V devadesátých letech šlo do hudby - přesněji řečeno do hudebního byznysu - hodně peněz, ale v jeden okamžik si posluchači řekli "dost" a koupili si ty vypalovačky. Zabedněným firmám trvalo deset let, než to pochopily, nakonec ale výrazně zlevnily a zase prodávaj, i když míň, než by mohly, kdyby to nepřehnaly.

Navíc dřív měly monopol, že každý kdo chce nahrát a vydat nosič, jim musí ležet u nohou. Dneska si to kapela zařídí plus mínus sama a na kravaťáky se může vybodnout. To je diametrální rozdíl. To samé reklama - dřív jsi musel zaplatit těžký prachy magazínům, výlepovým službám a podobně, abys mohl avízovat vydání alba nebo koncert. Dneska to pošleš mailem a hotovo (řečeno s přimhouřením očí). Ty firmy prostě ztratily monopol a nemaj čím držet muzikanty pod krkem.

To by ses musel stydět pokaždý, když se díváš v televizi na oblíbený film, že jsi radši nešel do kina a lístkem nepodpořil filmový průmysl. A nebo když si půjčíš knížku v knihovně, že sis ji nekoupil v obchodě, protože takhle se knížky přestanou vydávat. Takhle se na to přece nedá dívat. Navíc, jestli v hudbě, u kapel nebo ve studiích, budou peníze, o tom zas tak moc nerozhodujou prodeje - kapely často dostanou fixní částku a pak hovno. Neříkám ty největší jména, ale debutující deathová kapela, která pak prodala hodně, si z toho mercedesa určitě nekoupí.

MusicRecords a podobní si zřejmě našli tu zlatou střední cestu a evidentně to funguje, jinak by na jejich stránkách už dávno byl nápis "obchod zrušen". Totéž firmy.

 

Pekárek
06.11.2020 18:39

Jen vznešená fasáda pro dovytěžení zbytků Jinak jsou po převzetí majorem dead.:) Rád bych se mýlil. Alespoň, že to dělají v důstojném módu.

 

Valič
06.11.2020 17:55

Mám dojem, že ten projekt Noise Lebt! byl zaměřen pouze na re-edice starých titulů, o nějakých nových kapelách nikdy nebyla řeč. Nevím, jestli se jedná o uzavřenou záležitost, ale letos už vyšlo pouze minialbum Apocalyptic Raids od Hellhammer.

 

Pekárek
06.11.2020 17:20

Hivris: Přesně, prostě tohle portfolio odepsali.

 

Hivris
06.11.2020 17:19

Valič: Ty OPETH, ANATHEMA a COF za směšný ceny je čistě politika SONY. Moc to nechápu, to je mohli prodávat rovnou v Levných knihách. Ne, že bych nechtěl ušetřit, ale za kvalitu rád platím adekvátní cenu. Přijde mi to pro ty kapely až dehonestující, že se válí v obchodě za kilo.

 

Pekárek
06.11.2020 17:16

Darth: Kreator: protože to podnikání je nutně skromnější, protože šly dolů náklady za výrobu, protože se jich prodalo už dost nebo zas málo za plnou cenu, protože to byla jen reedice, protože se jich takhle prodá hodně.
Kolik mladých metalových kapel Noise/Bmg za poslední dobu vydalo?

 

Pekárek
06.11.2020 17:09

Darth: Slayer - protože jim stačí, že alespoň kape.
Mně jsou jejich marže u prdele, ale osobně bych si přál, kdyby do hudby šlo víc peněz.

 

Valič
06.11.2020 17:08

Alda: Jenže já jsem zvyklý na ty verze z roku 1990, kde ty bonusy byly, takže to pro mě nejsou "skladby navíc". Kromě toho se mi rozhodně nechce vypláznout čtyři kila za samostatné sedmnáctiminutové cédéčko.

 

DarthArt
06.11.2020 17:06

A megavypiplaná edice starších KREATOR, kde dvojcédéčko, digipack a třicetistránková knížečka stojí 180,-? Vždyť to je nová věc, vydaná před několika lety. Proč by to někdo vyráběl, kdyby se to celému řetězci nevyplatilo?

Aby ale nedošlo k omylu, já jsem třeba za cédéčko ASMODEUS ochoten dát třeba ty tři stovky, v pohodě. Ale tam vím, že jde o nulový náklad a spoustu peněz, které tomu fanouškovi, co to vydává, visí ve vzduchu. Velké firmy, to je úplně jiná písnička.

 

DarthArt
06.11.2020 17:01

Pekárek: Tak proč se prodávaj za 200? Proč to ty firmy dělaj? Mně to přijde, jako s filmy - deset let se straší, že když nebudou lidi chodit do kina, nebudou marže a nebudou se točit filmy. A točej se dál a dál jak o závod. Je třeba si uvědomit, že dřívější situace nebyly "normální marže", ale bohapustá vykrádačka. Prostě si firmy, distributoři i prodejci řekli: co se dá dělat, zlatý časy jsou pryč, tak aspoň něco. Vždyť ta situace trvá už roky a pochybuju, že by někdo kvůli udržení prodejny/značky rozprodal vilu, mercedesa a všech deset milenek.

A jestli to nebudou chtít, tak ať nedělaj. My to za pětikilo nechcem, oni to zabalej a vyřízeno. Bude to vydávat někdo jinej, komu stačí míň. Taková je doba a už to nikdo nezmění.

 

Pekárek
06.11.2020 16:51

Darth: Slayer mohou, protože se jich prodalo a ještě prodává relativní dost.

Imothep: když se cd a lp nebudou prodávat za cenu umožňující zisk, který by tvému podnikání dával při dnešní inflaci smysl, nebudou se prodávat vůbec. Jo, můžou si je prodávat kapely jako prvovýrobci. Jsem zvědavej, jak dlouho je to bude za ty dvě stovky bavit. Lidé ztratili návyk platit za hudbu. O rozumných maržích se lze bavit ve chvíli, kdy se něco prodává a hudební nosiče jsou fakt obchodní zoufalost. Bohužel!

 

Alda
06.11.2020 16:47

Valič: ad SLAYER: jak s Tebou většinově souhlasím, tak teď vůbec! I když je to samozřejmě věc názoru! Každopádně já vyloženě požaduji, aby na CD bylo to, co na LP, tz. žádné songy navíc! Když není zbytí, tak... ale jinakne! Zrovna HELL AWAITS mám na CD tři verze, dvě jsou OK, tz. sedm songů, a mám i verzi, kde je songů 13... klidně ho pustím, nějak jsem omylem poslal fotky DarthArtovi a Pekárkovi, čímž se jim tímto omlouvám :-)
https://www.discogs.com/Slayer-Hell-Awaits/release/1418009

 

Valič
06.11.2020 16:47

Nevím, jak je to teď, ale když jsem si před pár lety doplňoval nějaké starší tituly do sbírky (angličtina pro to má krásný dvojsmyslný termín „filling the holes“), daly se klasiky od Metallicy, Anthrax, Testament, Overkill nebo Suicidal Tendencies běžně koupit za méně než dvě stovky (to samé platí pro většinu starších věcí od Century Media) a některá CD od Opeth, Anathemy nebo Cradle Of Filth byly dokonce ještě levnější (teď nemluvím o nějakých dočasných slevových akcích).

Jinak byl teď v posledním Sparku krátký článek o prodejích fyzických nosičů a s těmi cédéčky to v současné době vypadá dost bledě. Už teď se jich prý prodává výrazně méně než vinylových desek a vyhlídky do budoucnu taky nejsou zrovna růžové.

 

DarthArt
06.11.2020 16:45

Podobná situace pak nastala s DVD - když krachly cédéčka, ale pořád se prodávala DVD, protože v tu chvíli nebyly vypalovačky, BOntonland prodával koncert tuším Claptona za nějakých 1500, v době, kdy byl průměrný plat tak deset tisíc. Nepoučili se a zcela zaslouženě zkrachovali, dneska mají jeden obchod v Praze a v krajských městech krcálky s jedním regálem, kde koupíš stejně akorát Štefana Margitu. Ale to bychom mohli rozebírat do zítra.

 

DarthArt
06.11.2020 16:42

A přesně jak říká Imothep - nenažrané firmy na přelomu milénia zákazníky přímo dotlačily k tomu, aby si nakoupili počítače s vypalovačkama a vykašlali se na koupi originálů. Formáty a internet to pak už jenom dorazily. Já jsem v roce 1997 bral měsíčně 3500 a cédéčko v musicshopu stálo 500. Tak abych si to radši nevypálil, s barevným ofoceným obalem (dvojstranou a zádama) dohromady za kilo. Dneska je situace zcela jiná, cédéčka jsou v podstatě desetkrát levnější než tehdy....

 

DarthArt
06.11.2020 16:39

Třeba ti SLAYER se ale za 200 prodávají už deset let, JUDAS PRIEST zrovna tak. Dneska jsou na MR některá alba SLAYER dokonce za stovku. Takže ten fígl bude určitě jinde - třeba toho natiskli moc a nemůžou to rozprodat. A na MR nabízejí snad až stovky klasických alb pod dvě stovky a určitě to není jenom záležitost reklamních akcí. Viděl bych to spíš na velikost nákladu, protože grungeový hitovky typu ALICE IN CHAINS koupíš za pár šušňů, kdežto relativně menšinové věci typu ENSLAVED stojí mnohem víc.

 

Imothep
06.11.2020 16:22

Valic, Pekarek: ano, a tohle byl jeden z duvodu smrti hudebnich nosicu na prelomu milenia(hlavne CD, protoze LP byly tehdy zrovna uplne dead) a pokud se firmy/distributori nehodlaji probrat a re-edice alb starych 40 a vic let budou prodavat za takhle nesmyslne premrstene castky, tak to umre uplne.

Maly priklad: cca kolem roku 2002 se CDs tuzemske firmy Redblack prodavaly za cca 250 Kc, jednalo se tedy o mistni kapely. No, ale kdyz jsi zasel o kousek dal do Popronu, tak stejna CD v distribuci stala o 100 Kc vic!
Tresnicka na dortu: ve stejnem roce jsem v Cajzlu dokonmce narazil na CD or Redblacku s narazenou cenou o 150 Kc - a pozor, jednalo se o bazar!!! :oD

Takze za me rikam jasne NE! CD maji mit urcitou cenu a smelinare podporovat nebudu. Zaverem podotknu, ze moje sbirka cita temer 1000 originalu a hudnu z mp3 v podstate neposloucham.

 

Pekárek
06.11.2020 16:14

Cd a LP nemohou být levnější, protože v rámci určitého distribučního řetězce by pak jejich prodej (při tak nízkých prodejích obecně) nedával obchodní smysl. Nebyl by tam prostor pro zajímavou marži. Výjimku budou představovat akce, plnící funkci lákadla a kompenzaci poštovného.

 

 




 

 

 

TOPlist