Stray | 29.10.2016 10:47 |
Garfield: A to já si zas myslím, protože jsem vyrostl na hudbě osmdesátých let, že kvalita s komercí dohromady jde. Tedy netvrdím že dneska, ale kdysi tomu tak v rocku a metalu bylo, co bylo nejlepší stalo se i nejpopulárnějším. Tyhle stránky budou vždy na podobnou hudbu hledět souhrnně s obrazovým ztvárněním, stylingem, protože i tyhle věci vytvářejí umělecký objekt. Nechápu to tak, že jde jen o zvukovou stopu, ale vedle ní je i mnoho dalších střípků, které ovlivňují to, jak bude výsledek působit. |
Garfield | 29.10.2016 10:18 |
To Stray: Je pravda, že to beru z uměleckého hlediska, na komerční stránku kašlu. Žánrově jsem zaměřený na nekomerční odnože metalu (hlavně doom/death/thrash), art rock a prog rock a taky právě na grunge. Glam a hard rock teda zrovna nemusím, takže je ani nesleduji. Grunge v 90. a art rock v 70. letech byly dost populární, takže vlastně taky komerční, ale obecně bohužel kvalita s komercí nejdou moc dohromady.Co se týče loudness war, plně souhlasím - hudební nahrávky se dnes dělají tak, aby to šlo pouštět i na veřejných hajzlech |
Garfield | 29.10.2016 10:18 |
To Stray: Je pravda, že to beru z uměleckého hlediska, na komerční stránku kašlu. Žánrově jsem zaměřený na nekomerční odnože metalu (hlavně doom/death/thrash), art rock a prog rock a taky právě na grunge. Glam a hard rock teda zrovna nemusím, takže je ani nesleduji. Grunge v 90. a art rock v 70. letech byly dost populární, takže vlastně taky komerční, ale obecně bohužel kvalita s komercí nejdou moc dohromady.Co se týče loudness war, plně souhlasím - hudební nahrávky se dnes dělají tak, aby to šlo pouštět i na veřejných hajzlech |
spajk | 29.10.2016 00:40 |
Další pikanterie je, že Nevermind vyšlo na Geffen. Firmě vydávající v te době velké mnozstvi americké hard n heavy hudby v čele s tehdejšími trhači hitparád Aerosmith a Guns n Roses. |
spajk | 28.10.2016 17:37 |
Vydavatelské firmy na tom ještě vydělaly. Poté co zkasírovaly grunge, vrhli se na remastery těch kapel, proti kterým se grunge vyhraňovalo a vesele prodávaly znovu celé diskografie. Grunge už jsem jim dokázal odpustit (i když zastávám teorii přirozeného vývoje), ale co udělaly se zvukem nahrávek vlivem loudness war jim neodpustím nikdy. Dnes je situace, že se prakticky nevyplatí investice do lepších domácích audio systémů, protože 95% nahrávek hraje nejlépe v autě. A ani nemusíš zapínat funkci Loudness. |
Bluejamie65 | 28.10.2016 17:12 |
Tzn. nestalo se to, že by rock a metal odešly a grunge je smetl. Stalo se pouze to, že velké labely změnily svou strategii, aby momentálně vydělaly podobným způsobem na nové tváři a velkém hitu, jak byly zvyklé vydělat na popových hvězdách. To se jim sice povedlo, ale po pár měsících nadšení nad tím kšeftem se jim rozsvítilo, a litují toho dodnes. |
Bluejamie65 | 28.10.2016 17:01 |
na stromu rocku je grunge maličká větvička, která sotva se objevila,přestala růst, protože nebyla životaschopná - classic rock, prog rock, hard rock, punk rock, sleaze metal, glam metal, tradicional/heavy metal,trash metal, speed metal, death metal, black metal... přežily mediální lynč a propagandistický val nesmyslů o smrti hardrocku, metalu a od nich odvozených žánrů, všechny nadále existují a mají své hvězdy i své festivaly navzdory tomu, že se oddělily od mainstreamu a ztratily podporu velkých labelů i velkých médií, prostě všichni opravdoví jeli a jedou dál, jen s tím rozdílem, že se to vše restartovalo do podoby před vznikem MTV, tzn. nejdůležitější není klip a rotace v MTV, ale daleko spíš koncerty a prodej cd a merchandisingu na koncertech. Obvyklá propaganda, že rock a metal umřely a byly smeteny vlnou grunge, je už dnes prokazatelně vylhaná a směšná, protože jediné, co opravdu po pár měsících zmizelo, byl grunge... |
spajk | 28.10.2016 16:25 |
Grunge byl vývoj rocku, ale do slepé uličky. S trochou sarkasmu bych mohl rict, ze tech par alb, co Stray vypsal v clanku za ten humbuk ani nestálo. Nebo jinak. Cele grunge hnutí napáchalo na scéně vic skody než uzitku. Dnes v zásadě žádné nove grunge kapely nevznikaji, zato glam/sleazovych a hard rockovych particek se objevuje poměrně dost. |
josef | 28.10.2016 14:20 |
Grunge byl prostě další vývoj rocku,,který nastal a nikdo s tim nic neudělá.Prostě najednou staré kapely nevyprodávali stadiony, ale kluby a objevila se novávlna která je smetla ti kvalitní rockový dinosaouři přežili glametalové blbosti nepřežili začli být nudní kapela Nitro adt.Jasně vlna trvala jenom 3 roky ale vznikly skvělé nahrávky.80 léta to byl boom metalu heavy,glam vznkal black a death i kdyžbyly a hráli ve sklepech.Ale metal nezemřel jenom se změnil aby zaujal mladé publikum a vzniká nu-metal který je poslední opravdový žánr rocku další žánry vznikly třeba pop-punk kdy se pankáčí naučili hrát pro rádia ale po roce 2000 nic nové nevzniklo |
Bluejamie65 | 28.10.2016 11:58 |
To Stray + To Garfield: já osobně jsem chápal třeba švédský přístup, kdy jejich punkrockové a sleazerockové kapely tvrdohlavě trvaly na americkém feelingu spíš za vědomý protest proti propagaci té grunge vlny, protože desítky těch kapel jako Backyard Babies, Hardcore Superstar, Gemini Five, Crashdiet, Loud´n´Nasty, Nasty Idols... vědomě hrály to své, přestože mohly naskočit do jedoucího vlaku grunge trendu... Grunge sám nemohl nic zastínit, protože v něm prostě a jednoduše kvalita ani potenciál na zastínění a odeslání veličin hard rocku nebo metalu do studny zapomnění zkrátka nebyly. Je možné to vidět už jen v té krátkodobosti a krátkodechosti - nevedl ke zmnožení a větvení rockových žánrů, k jakému došlo v sedmdesátých nebo osmdesátých letech, kdy se z existujícího rockového nebo metalového proudu vyvíjely desítky dalších směru. Ale média a labely v tom směru zastínit a omezit dost udělat mohly a také na tom v podstatě jednorázově docela vydělaly... |
Stray | 27.10.2016 22:42 |
Garfield: Vidíš to dost možná z perspektivy člověka, který nesledoval dění na "západě" před devadesátými roky. Devadesátá léta opravdu nebyla co do komerční úspěšnosti a oslovení množství lidí zlatou érou, spíše naopak. Máš asi pravdu v tom, že grunge metalu v jeho čtyřicetileté šíři příliš neuškodil a že nástup této alternativní vlny spíše spacifikoval metal k nové obrodě a vzniku nových stylů či hledání progresivnějších cest, jedno hledisko je umělecké a druhé je komerční (já tu mluvím o obsazení v médiích), ale ta cesta rozvoje, větvení metalu, by se udála i bez nástupu alternativy, mě šlo spíš o komerční aspekt, kdy metalové a zejména hair-metalové kapely (protože tyhle stránky většinově nabízejí pohled americké a britské perspektivy přelomu 80/90´s než středoevropské či skandinávské) byly hromadně vypakovány z centra dění novými spasiteli, a ano SMASHING PUMPKINS jsou zásadní kapelou té vlny, jenže to není přímo grunge, ale typický příklad alternativního rocku z USA devadesátých let. |
Garfield | 27.10.2016 22:26 |
V tom výčtu chybí jedna ze zásadních grungem ovlivněných kapel 90. let - SMASHING PUMPKINS. I když žánrově jde možná spíš o alternativní rock. Tvrzení, že grunge uškodil metalu, považuju za nesmysl. Možná ho zastínil, ale nemohl mu uškodit - vždyť celé devadesátky se nesly v duchu rozvoje metalu, vznikaly naprosto zásadní nahrávky z doom, death, black i thrash metalu. A když k tomu přičtu vznik takových kapel jako Porcupine Tree nebo Dream Theater, tak 90. léta byla zlatou érou v celé rock/metalové historii. |
ToPi | 25.10.2016 20:39 |
Já jsem kupodivu k vlně grunge přistupoval velmi pozitivně. Obklopen hltači DJ Boba, Twenty 4 Seven, Captain Jack a podobných skvostů (paměť na názvy svědčí o tom, jaká kanonáda to byla) jsem byl rád, že se v mainstreemu objevil kytarový nářez, který nejednoho přivedl k hudbě poněkud hodnotnější, než byly mnou jmenované "lahůdky". A jak to shrnout pohledem dnešního zralého třicátníka? Všechno asi bylo, jak mělo být, bez té depresivní atmosféry mých pubertálních 90. let by jaksi můj svět hudby nebyl kompletní, byť jsem si stále jel hlavně v melodičtějším metalu. |
Bluejamie65 | 05.10.2016 23:54 |
To Spajk: navíc oni po něm nechtěli něco co by se vyrovnalo G´n´R, oni po něm chtěli něco, co by se naopak nepdobalo G´n´R. |
Bluejamie65 | 05.10.2016 23:53 |
To Spajk: jo je tam hodně boogie, ve vztahu k Velvet Revolver to mam přesně obráceně, "to samy Stradlin, to samy Duff, ani Slash...." = v porovnání s G¨n¨R je to snad zákonitost. To samý potkalo i mnohem větší borce, když se ocitli bez ACDC, bez Animals, bez CCR.... byl to vždycky problem. |
spajk | 05.10.2016 22:52 |
Problem Clarka je, ze jeho solodesky smrdely prumernosti na sto honů. Skoncil jsem s Hangover, kde byly asi tři covery a byly to nejlepší věci na albu. To samy Stradlin, to samy Duff. Ani prvni Slash nevysel na 100%. Dodnes je to pro me problem, uposluchat celou desku v kuse. Velvet Revolver, to byla kapela. Weilanda je ohromná škoda. |
DarthArt | 05.10.2016 22:51 |
Stray: Tomu vůbec nerozumím, chybí mi něco ve vzdělání? :) |
Bluejamie65 | 05.10.2016 22:41 |
Na kterém by měl část G´n´r sestavy? |
Bluejamie65 | 05.10.2016 22:38 |
Dokážeš si představit někoho, kdo ve chvíli, kdy G´n´R jako celek nehrají, tak začne dělat problémy při vydávání žánrově vlastně totožného solo alba??? |
Stray | 05.10.2016 22:38 |
Zpětně mě trochu mrzí, že jsem v podtitulku tohoto článku neuvedl, že jde o současný pohled fanouška v té době právě zabíjeného hair-metalu, možná že by pak ten text leckomu přišel emočně pravdivější, občas to totiž sklouzne k milošovskému "Je libo popelníček?" blábolení. |