prasezlesa | 05.03.2016 23:10 |
A ten článek o Nevermind, co jsi sem dával, je prostě strašná sračka. Jak říkám - původní Vigova verze už vyšla, jmenuje se to Devonshire mixes, je pár písniček i na youtube, poslechnout si to může každý. A ne, opravdu není pravda, co je v tom článku - že je to o hodně horší hudba než výsledné Nevermind. Je to syrovější a méně uhlazené, ale rozhodně to není úplně jiná hudba. |
prasezlesa | 05.03.2016 23:02 |
Ad populace v USA: Jednoduše nemáš pravdu. Podívej se na wikipedii, jaké je tam složení lidí. Běloši jednoznačně převažují. Psát, že černoši a latinoameričané převažují nad bílými Američani, je prostě mimo, promiň. Jo, je jasný, že pokud budou tyhle menšiny mít vyšší porodnost než beloši a vydrží jim to, tak je populačně převýší. Ale to se zatím nestalo. A upřímně - fakt věříš tomu, že zrovna "barevní" apod. jsou nějaká zajímavá kupní síla? Ale běž... Tady opravdu pes zakopaný není.Ad Nirvana: Tady taky musím nesouhlasit. Nirvana není žádný komerční produkt bez kvality. Zaprvé už před Nevermind nahráli album, které nebylo špatné, zadruhé Nirvanu považuju za velmi dobrou kapelu. Cobain byl nadaný muzikant a skladatel a dle mého názoru i dobrý zpěvák s nezaměnitelným hlasem. Do toho monstrum Grohl za bicíma... Ne, Nirvana opravdu nebyla komerční sračka.S producentem Nevermind se to má takhle - produkoval to Vig, ale Cobainovi se to pořád nelíbilo, pořád mu říkal, že chce, aby to znělo víc jako Black Sabbath. Opravdu, nevymýšlím. Tak teda pověřili mixem tebou zmiňovaného Andyho Wallace. Wallace i Vig se shodují, že když jim Wallace mix pustil, byla kapela nadšená. Ano, POZDĚJI se Cobain vyjádřil, že se mu to nelíbí a je to moc uhlazené, ale to prostě změnil s odstupem času názor, to je normální ne? Fakt netřeba za vším hledat komploty. Jinak Nevermind vyšlo pak v nějaké speciální edici i ve verzi těch Vigových mixů - jmenuje se to Devonshire mixes a chybí tam jedna písnička, Polly.S In Utero je to zase takhle - Cobainovi se líbilo, jak zní album Pixies Surfer Rosa, tak chtěl, aby In Utero produkoval producent toho alba - Albini. Jenomže když si pak Albiniho mix pustil doma, nelíbilo se mu to, pak došel k tomu, že tam ani nejsou dost nahlas vokály, takže jim to pak někdo další zmixoval znovu - Albini už od toho šel pryč - a například vokály byly zesíleny v průměru myslím nějak o 2 decibely. A nějaké tuším dvě písničky jim zmixoval Scott Litt, producent R.E.M., byly to tuším singly. Takže ten výsledný mix ani není Albiniho originál, ten se Cobainovi nakonec nelíbil. Ale je jasné, že Albiniho stopa je tam i tak dost znát. |
Bluejamie65 | 05.03.2016 22:52 |
V mém případě to bylo jedno jen díky internetu a díky serverům jako mp3.com.au, Iuma, Vitaminic.com, Soundclick.com a dalším, ze kterých jsem nejdřív stahoval a pak i kontaktoval některé obzvlášť milé muzikanty, což mi vrátilo trochu víru a naději. Jinak ta představa, kterou jsem byl násilně obdarován, že po plyšáku budu v oblasti hudby násilně indoktrinován stejně jako před rokem 1989 za totáče a že jen budou trochu jiný (ale úplně stejně nechutný) ty skupiny, kterýma budou narvaný obchody, byla docela šílená. Ale nakonec jsem si právě přes ty servery vydyndal pocit, že jedeme dál."Stejně každý jednou dospěje k názoru, že kapely jako Metallica, Iron Maiden, Scorpions, Black Sabbath, Slayer, AC/DC jsou nedostižné. Jsou to děti ulice, a proto se staly ikonami. Jejich úspěch je vydřený, nejsou to mediální bubliny, ale skuteční hudebníci." Rob Gavestany (DeathAngel) |
Stray | 05.03.2016 22:37 |
No a není to ve výsledku všechno úplně jedno? Alternativci postupem let odpadli, my jedeme dál. |
Bluejamie65 | 05.03.2016 22:17 |
Myslím, že nejdůležitější byl fakt, že jsem se nikdy nezastavil ani kvůli grunge, ani kvůli něčemu jinému. Pořád jsem pokračoval dál a dělal to, co mě vždycky bavilo. Kdybych se zastavil nebo začal měnit svůj styl, okamžitě bych o fanoušky přišel. Mám obrovské štěstí, protože mí fanoušci jsou skutečně věrní a chodí na naše koncerty celá léta. RONNIE JAMES DIO in Hardrocker 9/2009 |
Bluejamie65 | 05.03.2016 22:02 |
Nicméně final mix neměl na starosti nováček alternativec ale zkušený metalista:-) Nejde o konspirační teorie, jde o to, že když zůstane jen sedm velkých labelů (a dnes jich je možná ještě méně) ztratí se přirozené prostředí, ve kterém je možné nějaký zajímavý vývoj a zůstanou opravdu jen z minula nesestřelitelná jména, ale i oni s problémy - viz Motley Crue např. Naštěstí bylo možné obrátit se k internetu a o hardrock "vyexpedovaný" z mainstreamu se začala starat malá vydavatelství, tzn. stav se zresetoval před rok 1981 a opět se vše odvíjí od koncertování a prodeje cd a merchandisingu na koncertech. To o co jsme přišli, je právě ta možnost shody na tom, kdo je opravdová hvězda, protože před Nirvanou to ještě možné bylo, pak už díky politice major labels se nic podobného nevrátilo (jev o kterem pise Prasezlesa). Podle mě si však major labels ukously příliš velké sousto a dostaly samy sebe do prdele (Kopírování zabíjí hudbu!). Vždycky budou lidé, kteří si budou hledat svou hudbu, pokud jim velká vydavatelství budou do hlav tlačit nesmysly jako to od roku 1991 činí ty největší společnosti. |
Stray | 05.03.2016 21:46 |
Tvé konspirační teorie mi přijdou krapátko přitažené za vlasy. Je pravda, že vydavatelství šla všem těm Nirvánam dost na ruku a uzpůsobovala jim prostor, nicméně nevěřím v úmyslné borcení velkých rockových kultů. Proč by to dělaly? Vždyť to nebylo s tím hardrockem nikdy až tak zlé? V té době sklízely úspěchy jak AEROSMITH, MEAT LOAF, tak stále ještě DEF LEPPARD, BON JOVI, KISS nebo OZZY. Chápu to tak, že alternativa převzala moc tak trochu uměle, ale veřejnost si na tohle tlačení do hlav nějak zvykla a vzala tu proměnu, trh s hardrockem byl po té dekádě přesycen a chtělo to změnu, nicméně nevěřím na destrukci všeho a definitivně, vždyt bylo jasné, že přijde hlad a po Hard N Heavy bude poptávka, což si myslím že stále je. Akorát už to dnes všechno funguje na jiném principu a mladším se nedostane to, co mohli prožívat kapely o generaci či dvě starší. |
Bluejamie65 | 05.03.2016 21:29 |
Právě ta pasáž je důkaz, že to neprodukoval Butch Vig. mrkni sem: http://kamil-tom.webnode.cz/news/mraziva-krasa-zamlceneho-detailu/ |
Bluejamie65 | 05.03.2016 21:28 |
Jinak trochu něco osobního - Bostonů mám 4 cd a jedno LP (Third Stage) a je to skupina, pro kterou jsem v totáči žil a taky kupoval alba nebo kazety v rok jejich vydání. Tenhle vtípek Andyho Walace způsobil, že jsem Nirvanu po hudební stránce vůbec nemohl brát vážně. Je zvláštní, že Cobainovi a jeho kamarádům ten producentský vtípek došel zřejmě až docela pozdě - a udělali s na koncertech s tou skladbou velmi rychlý konec. |
Stray | 05.03.2016 21:21 |
Já myslím, že Butch Vig vytáhl z chlapců maximum. Oni se však poté zřekli konzervativismu a líbivosti, jisti si nově nabytou pozicí dali na "I Utero" prostor Albinimu, člověku, jehož chladně znějící nahrávky považuji za to snad nejméně přívětivé poslechové krmivo, co v Americe pro rockera na začátku devadesátek bylo. |
Bluejamie65 | 05.03.2016 21:19 |
myslím, že jde o vložený vtip toho skvělého chlapíka, který věděl jaké bude prodejní a reklamní hype Nirvany - naprostý konec přeprodukované umělé hudby kterou nabízeli rockeři, zahoďte to a kupte si konečně tu pravou nespoutanou živou hudbu, která přináší pravé, skutečné a okamžité pocity... Proč na takové album nevložit kousek práce člověka, který je schopen zabývat se 33 minutami kytarové hudby i sedm let a pilovat a zkoušet každý riff a každé solo třeba deset tisíckrát? |
Bluejamie65 | 05.03.2016 21:13 |
já ale neobviňuju Nirvanu z plagiaátu, toho se neboj, jen tvrdím, že producent byl velmi dobře proučený a zkušený hardrockový a metalový mazák:-)a při produkci toho alba měl za úkol sázet na jistotu, tak to udělal a trochu si přitom pomohl. Rozhodně to nebyl někdo, kdo by se posadil na prdel z toho že má před sebou nezávislou revoluci v hudbě či hudební nezávislou revoluci či revoluční hudební nezávislost.... |
Bluejamie65 | 05.03.2016 21:10 |
tak není to jen rif, je tam i podobná gradace a then feeling je totéž, co teen spirit ... atd. |
Stray | 05.03.2016 21:07 |
Jo ten riff je hodně podobnej, ale furt je to jenom jedna položka z mnoha ingrediencí té skladby, navíc pihňat se v tomhle, mě zrovna nepřijde moc zajímavý. Navíc NIRVANU mám radši než BOSTON. :-) |
Stray | 05.03.2016 21:04 |
To si fakt jako myslíš, že existuje souvislost mezi nejznámějším hitem BOSTON a Nevermind od NIRVANY? Tak tohle tvrzení už by se snad nehodilo ani do sekce Asylum. :-) |
Bluejamie65 | 05.03.2016 20:55 |
je to takový vtípek pro všechny, kdo znevažovali práci rockera a metalisty na produkci Nevermindu - někteří říkají, že je to jen pomluva, ale já bych to bral spíš jako to, že někdo udělal sázku na jistotu:od vteřiny 40 ... https://www.youtube.com/watch?v=hTWKbfoikeg |
Stray | 05.03.2016 20:50 |
Nějak netuším, o co jako jde, já tuhle písničku znám přes dvacet let, takže mě to jako Iron Maiden nepřijde, nebo co z tebe vypadne...? :-) |
Bluejamie65 | 05.03.2016 20:42 |
Dokážeš si tu pasáž představit trochu rychleji? |
Bluejamie65 | 05.03.2016 20:37 |
Já tě chápu, ale nemůžu nic slibovat, protože nevládnu svým časem. |
Stray | 05.03.2016 20:34 |
Debut od BOSTON z roku 76´ mám ve sbírce, tohle je notorickej šlágr, zpěvák je klasickej dobovej AOR pundl s knírem. :-) |