Boomer Space


CENTRÁLNÍ DISKUSE :
Vložit příspěvek
Jméno


Text příspěvku



 

 

spajk
20.07.2024 13:23

Prazáklad devadesátkovýho boomu elektro hudby, zejména techno a house položila tato geniální nahrávka https://youtu.be/Vq-kovIr2BE?si=Z5Nm41RCGnCwaM07
Udělejte si na to čas a vnitřní klid, je to hodinová pasáž z původní několikahodinové seance. Sekvencery, perkuse a kytara. Vše analog. Postupně to graduje. Ale pomalu :-)
Je za tím i skvělá story, kdy kytarista vážené progové kraut kapely ironií osudu natočil album, které mělo masivní vliv na nekytarovou hudbu

 

Stray
20.07.2024 12:58

Je to skladba Epic z Live at Brixton Academy s tím fragmentem Technotronic v závěru. Patton už tehdy potvrdil provokativnost.:-)

 

Stray
20.07.2024 12:11

Asi bych měl přestat s tím flatfloor-dancingem nebo se propadnu k sousedům.:-) Jasně, TECHNOTRONIC byli z Belgie, šlo spíš o djsko-producentský projekt, v rámci alba se tam vystřídalo hned několik zpěváků - dvě holky a minimálně jeden týpek, z desky Pump up the Jam vzešlo snad šest totálních fláků, ta deska v podstatě stanovila normy v době kdy se do popředí mainstreamu dostávala jiná než bílá hudba. Oproti éře poté však okolo roku 1990 mělo vše ohromnou svěžest, vem si ty beaty, to je naprostá pumpa, ty klávesové plochy naprosto libový, je poznat, že to v podstatě dělal běloch. FAOITH NO MORE na svém živáku Live At brixton Academy prodloužili jeden ze svých nej fláků o minutovou sekvenci Pump Up the jam (šlo dle mého jeden ze songů from Out Of Nowhere, Epic, Falling To Pieces, nevím to přesně, to album nemám).Pamatuju si to, jak tam Mike Patton vyzpívával ty nosný linky Technotronic.

 

Tomáš
20.07.2024 10:20

Technotronic byly Belgáni? Teda, to jsem nevěděl. Ale taky mám pro ně slabost. A ten zbytek vyjmenových je fakt luxusní popík. Bez vulgarit, obscénností, s kvalitními melodieme i produkcí. Nejspíš něco podobného bude i dnes, ale vše to přebíjí ta "černá" hudba, která vlastně s hudbou už moc společného nemá....

 

Stray
19.07.2024 23:16

Vlastně mě v současné době chybí i pop úrovně z přelomu osmdesátých a devadesátých let, ani jsem si neuvědomil, jak jsem byl podvědomě osloven jednohitovými zázraky, které si nyní rekapituluji.

TAYLOR DAYNE - Tell It To The Heart
TASMIN ARCHER - Sleeping Satellite
KIM APPLEBY - Don´t Worry

Tenhle vibe z dob kdy byl svět ještě v pořádku mě schází.:-) Kdyby se mi ale někdo zeptal na uvedení toho nejvíc zatajovaného osobního guilty pleasure v rámci hudby, musel bych uvést belgickej zázrak TECHNOTRONIC - Pump Up The Jam 89´.:-)

 

Widl
19.07.2024 20:44

Stará alba Wohnoutů i Fixy jsou skvělá. Je to moje mládí a krásné vzpomínky. Navíc to byla všechno naživo tenkrát strašně živelná muzika. Hlavně teda Fixa, tam ty koncerty přelomu tisíciletí byly parádní jízda. Dodnes si oboje rád pustím.

 

Pekárek
19.07.2024 19:33

Kdo má rád něco jako starší ENSLAVED měl bych zkusit:
https://arstidirlifsins.bandcamp.com/album/aldrlok

 

Stray
19.07.2024 18:39

Omluva, psal jsem to tak nějak podle paměti. :-)

 

Jirka Čáp
19.07.2024 18:32

Stray: Jen bych tě opravil, že správně to je Nikola Kandoussi. Její otec je Djamil Kandoussi, někdejší kytarista kapel Distorze, Hever, Derby a Atomic.

 

Stray
19.07.2024 17:17

Výbornej rozhovor Kalhoussi s Majkláčem o syndromu středních kapel. Srkám u toho kafe a pokyvuju, "tak tak, velmi dobře". Ve výsledku po letech práce stejně ale vše záleží na písničce, na schopnosti kapely udělat tu správnou písničku, která level střední kapely překoná. Vymezovat se proti "tvorbě produktu" je nesmysl, "zaprodání se" neexistuje, a tak dále, tak tak, všechno je o lidech.

 

Tomáš
19.07.2024 13:27

Já Fixu poslouchám od jejich prvního alba, mám i demáče a mám je hodně rád. První, syrovější alba pod producentskou taktovkou Petra Fialu jsou živelná a přetékají energií, ale moje nejoblíbenější je trojice Fenomén - Klenot - Detaily (čtvrté až šesté), kde ubrali punkové syrovosti a naopak se vydali směrem k indie rocku. A produkoval je Dušan Neuwerth, kterého čistou, kvalitní HD práci mám prostě rád. Pak se vrátili zase více do alternativy, ale takové nemastné neslané, a teď poslední album Kusy radosti bylo opět velmi slušné.
A jejich koncert ve Fóru Karlín byl úplně super. Velice syrový zvuk, hala burácela, děcka zpívala, crowdsurfing, prostě rokec se vším všudy.

Kolem mě je nikdo neposlouchá, ale výrazně mladší kolegové (mínus 10-20 let) je žerou.

Otázka co je dneska nejlepší a nadstandardně dobrá česká kapela schopná zaplnit menší haly je za milion. Fakt nevím. Pár kapel, které jí zaplnit dokážou mě napadá (Rybičky 48, Divokej Bill) ale jestli jsou nejlepší?

 

Stray
19.07.2024 12:54

Je zajímavý, že v mém okolí vyvolává ze jmenovaných kapel největší "hate" VYPSANÁ FIXA, dokonce to má spousta lidí za největší sračku vůbec. :-)

Znám zběžně dost lidí, co daj před FIXOU přednost kapelám jako HARLEJ, ale také těm jako DIVOKEJ BILL, což u ani jednoho pólu tedy není můj případ. Přitom když si vzpomenu jak VF debutovali pomalu jako česká NIRVANA a ranný alba měla spoustu melodiky a dobrých nápadů, prostě to někam vyvanulo a už v šoubyznysu jedou údržbu jako Piráti v politice. Nemusí pršet, jen když kape.

Co je vlastně dneska nejlepší nebo nadstandardně dobrá česká kapela e schopností zaplnit menší haly? Já vlastně nevím.

 

Tomáš
19.07.2024 12:39

S Wohnouty a Fixou souhlasím, tam ty alba za posledních řekněme 10+ let jsou spíše udržovací (u Wohnoutů některá až bolestivě slabá...), ale Tatáči naopak poslední dvě alba úplně skvělá, to poslední bych klidně dal do jejich TOP3 v rámci diskografie.

Já měl vždy rád jejich koncerty. Mně to sterilní ani nějak extra korektní nikdy nepřišlo, prostě indie. Není to na moshpit, spíš takové pohupování. Hlas má Cais akorát, takový slušný průměr. Oni si vystavěli svůj hudební model, v kterém jsou fakt dobrý a je zbytečné od nich čekat něco jiného.

 

Stray
19.07.2024 12:31

Já je viděl naposled, když jeli koncerty ke KLUCI KDE STE? Celkově pak asi pětkrát v letech 2002-2008. Nevadí mi, občas baví, nejsou nevyhnutelně nutnou kapelou, spíš je řadím do množiny takových těch věcí jako WOHNOUT, VYPSANÁ FIXA, kam řadím kapely, kde si dokážu představit kladný vztah, ale na druhou stranu má každá nějakej prvek, kterej blokuje to, abych o tom básnil. Všechny tři se svým způsobem před patnácti lety začali horšit, takže ta úroveň vzhrůru fakt neleze. Nemohu o ani jedné říct, vyloženě špatný, ale zas se zdráhám přirovnání k tuzemské špičce. Na Wohnoutech vadí taková ta sranda poetika, pitvoření, a postupy pořád dokola, ještě větším smyslu to lze říct i o Fixe, u Tatabojs je to anti-živočišnost, sterilnost, korektnost, absence velkého (nebo aspoň tedy charismatického) hlasu.

 

Tomáš
19.07.2024 12:07

Já neradím nic, mě je to putna kdo to dělá s kým, jestli je to dobrovolné z obou (tří, čtyř, pěti...) stran.

Tata Bojs mají prostě svůj image městských intoušů, newspeakem pražské kavárny. Což si myslím, že úplně ladí s jejich muzikou, a tak je to v pořádku.
Spíš mi přijde divné, když si třeba Lady Gaga dá triko Metallica a hraje si na metláka. To je za mě pózerství.

Já Tatáče viděl naposled ještě před Covidem na klubovém turné. Vždy mají nějaké zvuky puštěné z playbacku, ale zpěv byl naživo, a Mardoša hrál taky naživo.

 

Widl
19.07.2024 11:33

Spajk: Proto tam taky píšu o tom, když jsem je poprvý viděl ;) Ano, naprosto vizuálně tam pořád lítal a poskakoval :D

Já nikdy nikoho nemlátil protože byl jinej, přišlo mi to už tehdy hloupý. Ať si každej dělá a poslouchá co chce. A tak mě ani nerozhází, že se mi s dlouhým hárem, kozí bradkou a metalovýma trikama puboši dneska smějou přesně jak píše Stray. Pro ně jsme panoptikum někde z pravěku :D

 

Stray
19.07.2024 10:37

spajk: Vím jak to myslíš, ale po pravdě dnešní mládež už to chápe z úplně jiný perspektivy než my. Nemá tam to, že dlouhý vlasy=borectví apod., jasně intíkům co nevylezou celý dny z bytu jsme se za nás smáli, ale dneska teenagerům přijde Hard N Heavy image fakt o dost směšnější, OUT a neuvěřitelnější než Mardoša. To si piš že jo.:-))

 

spajk
19.07.2024 10:16

Widle, ty máš problémy s psaným textem? Psal jsem o vizuálním dojmu. Ta kapela vypadá jak z toho meme kde seděj u stolu 4 oduševnělí týpci v brejlích.
Sorry, ale podobný týpky jsme v sedmnácti buď mlátili nebo se jim smáli.
Vypadat jako Mach z 3.B není do rokenrolu moc dobrá výbava. Bavíme se o době, kdy začínali. Začátek devadesátek. Dnes uz to bude mozna jinak. Nevim. Kdo má deti v pubertě, se jich zeptejte. Beru to svojí optikou jako posluchač hard n heavy scény.
Smrt altenativě!!!

 

Stray
19.07.2024 10:07

Jo a včera jsem byl na Zápisník alkoholičky :-))...na dvoře u Anděla to promítali, vyžahl jsem u toho tři píva. Osazenstvo z 99% dívky a ženy okolo třicítky, jedinej já s půlitrem, sežvejkanej darebák v sandálech s vytahaným ksichtem od píva. Nebýt Ramby, ten film by byl tak za 1 až 2 hvězdy z 5, takhle je to za slabé 3. Dnes jdu na Zahradníkův rok a těším se, v srpnu budou následovat Vlny.

 

sicky
19.07.2024 09:27

Hlavně Tata Bojs jsou naživo playback. Mardoša na tu basu sice při tom skákání občas brnkne, ale jinak komplet basová linka jede z počítače. Všímám si toho vždy, když je zahlídnu někde na festu. Naposledy u nás na slavnostech už byl z playbacku i hlavní zpěv. Toto mi prostě vadí a nemám TB kvůli tomu rád:)

 

 

 

 

 

TOPlist