1 2 3 4 5 6 7 8 206

ZNOUZECTNOST - The End ...?

Něco už jsem nastínil v netradičně vedeném koncertním reportu z minulého týdne. S hudbou ZNOUZECTNOSTI se teprve seznamuji a činím tak nyní opravdu ve velkém. Ono to vlastně ani jinak nejde, pokud člověka až s takovým zpožděním zaujmou písničky od kapely, která jich má ve svém portfoliu za těch skoro čtyřicet let ...no řekněme mnoho stovek. To, že dlouholetý příznivec rockové (ve valné míře však spíše metalové) hudby objeví kouzlo kapely ze stejného města až zpětně, může o lecčems vypovídat. Buď že je dotyčný blbec :-), nebo naopak, že se Více

14.08.2024Diskuse (1)Stray

THE SMASHING PUMPKINS - Aghori Mhori Mei

Bude nové album pro SMASHING PUMPKINS znamenat štastnou třináctku? No, minimálně nebude nešťastnou. Řekl bych, že je to jejich nejlepší zářez od alba „Zeitgeist“ v roce 2007, a po dvou nemastných a neslaných, presynťákovaných albech „Cyr“ a „rockové opeře o třech dějstvích“ „Atum act I/II/III“, značí návrat ke klasické písničkové formě stojící primárně na kytarách. Jak se sám velký Billy vyjádřil, chtěli se vrátit na začátek, tvořit ve stylu prvních alb ze začátku devadesátek. Ale zároveň nechtěli sklouznout do laciného retra nebo parodie s Více

13.08.2024Diskuse (0)Tomáš

ALCEST - Les Chants De L´Aurore

Francouzi ALCEST jsou zajímavý příklad toho, jak mě někdy dokáže zaujmout i hudební projekt úplně mimo můj standardní záběr. Francouzštinu nemusím, nevládnu jí a upřímně, přijde mi i trochu divná. Black metal nemusím, neposlouchám ho a upřímně, je to na mě už moc tvrdé a uječené. Takže proč se mi ve finále vlastně ten ALCEST docela líbí? Na předchozím albu „Spiritual Instinct“ z roku 2019 mě nejvíc fascinuje zvuk kytar. Když jsem ho slyšel poprvé, nedokázal jsem vnímat nic jiného. Úplně mě to hypnotizovalo. V dalších vrstvách se tam pak nabalovaly přísady, k Více

09.08.2024Diskuse (1)Tomáš

SABÏRE - Jätt

Rozhodně zvláštní úkaz tahle kapela. Třiatřicetiletý Kanaďan říkající si Scarlett Monastyrski je dlouhodobě usazen v Austrálii. Odtud pochází i jeho metalový band SABÏRE, u kterého byla debutová deska v očekávání asi tak šest let. Nicméně výsledek se nedostavoval. Vše začalo dostávat kontury, které leckdo registroval prostřednictvím zdařilého EP „Gates Ajar“ a rovněž také nově nabytou smlouvou s francouzským labelem Listenable Records. Pokud máte rádi heavymetalové retro první poloviny osmdesátých let, kde si excentricky znějící proud Více

07.08.2024Diskuse (2)Stray

KVAEN - The Formless Fire

Švédové KVAEN jsou s datem prvního zářezu do rodokmenu v roce 2019 na metalové scéně poměrně noví. Zda je tu vůbec možné použít množné číslo, je otázkou. Jde o projekt bývalého kytaristy DUSKFALL Jakoba Björnfota, který se jen naživo obklopuje vícero muzikanty. Kytary, basu, vokály a klávesy – všechno nahrál na novou desku Björnfot sám, jen za bicí soupravu si objednal výpomoc v podobě bývalého bubeníka AMON AMARTH Fredrika Anderssona. Björnfot je sice multiinstrumentalista, ale duší i schopnostmi především kytarista, a kytara tak hraje Více

05.08.2024Diskuse (4)Gazďa

KAVIAR KAVALIER - Hairy Hairy

Jestli to takhle půjde dál, budu mít pro každou druhou životní kulisu nějaký ten originální popěvek. Přestože se s Tomem jinak docela míjíme, všedních míst nevšedně poetizovaných jeho krásnou hudbou stále přibývá. V lese, v nemocnici, na Křivoklátsku, v kuchyni, hotelovém pokoji, na zahradě, na pláži, v mlžných oparech u tratě, tam všude se mi z jeho repertoáru něco vybaví. Výčet pochopitelně není úplný, aktuálně k němu přibyl mimo jiné verš „V lázních. Stalo se to v lázních...“ Už se na ty procházky po kolonádách těším.S novou deskou KAVIAR KAVALIER p Více