EMPEROR - In The Nightside Eclipse

Bude to možná silné tvrzení, ale těžko hledat na metalové scéně album, které by stálo na takových dvou protipólech jako „In The Nightside Eclipse“. Na jedné straně skvostná a průkopnická hudba, na druhé straně její autoři, z nichž někteří jsou kromě muziky v historii zapsáni také jako kriminálníci, jeden dokonce jako vrah. Jak potom psát o takové nahrávce? Zkusím to jako nedávno u recenze na debutové album agitátorů z RAGE AGAINST THE MACHINE – oněm problematickým záležitostem se v příběhu určitě nevyhnu, album ale budu posuzovat čistě z Více

05.01.2021Diskuse (32)DarthArt

DEEDS OF FLESH - Nucleus

Tak to si nechám líbit. Zaoceánský deathmetalový import opět potvrdil svou kvalitu a po výborných letošních (a sakra, vlastně už loňských) deskách kapel ODIOUS MORTEM, AFTERBIRTH a ABYSMAL DAWN nám servíruje další lahůdku z USA. Ze slunné Kalifornie se ozývají velezkušení DEEDS OF FLESH se svou náloží brutálního technického metalu, kterou nastražili v novince „Nucleus“. A hned od úvodního mrazivého hi-tech intra jde o parádní smrtící jízdu s naprosto špičkovým soundem. Je obdivuhodné, jak velkou dávku sofistikované a přitom pořád atraktivní hudby se podaři Více

04.01.2021Diskuse (3)Hivris

DESTRUCTION - Cracked Brain

Moje dlouholetá přízeň k staré tvorbě německých thrasherů DESTRUCTION je dobře známá, takže prostřednictvím článku, týkajícího se nejnedoceněnějšího alba jejich portfolia, vám mohu konečně odvyprávět svůj příběh související s touhle kapelou. Název DESTRUCTION jsem poprvé zaregistroval asi ve svých třinácti (v roce 1988) a od první chvíle mě přišel velkolepý. Z vyznění onoho slova, ze stylizace loga a z image členů jsem vytušil, že asi půjde o nějaký totální nářez. Uhranul mě motiv obalu desky „Eternal Devastation“, který Více

02.01.2021Diskuse (10)Stray

DGM - Tragic Separation

„Underrated“, jedno z nejvíce užívaných slov v internetových diskusích o hudbě. Nemám ho moc rád, protože ono nedocenění, resp. podcenění téměř vždy obnáší nějaký (minimálně jeden) objektivní faktor či aspekt, který fanoušek nechce vidět či slyšet. Dokázal bych ho najít asi i u DGM, ale neměl bych z toho radost, protože jejich nová deska znovu přináší neoddiskutovatelnou kvalitu. Nač se rýpat v detailech a „odhaleních“, které ve výsledku nemají žádný význam. Místo toho se radši pokusím přiblížit tvorbu zmíněných Italů posluchačům, kteří o ní dosud neví, a malé Více

01.01.2021Diskuse (6)Pekárek

CORONER - Punishment For Decadence

Kam ve vývoji švýcarských CORONER zasadit jejich druhou řadovku „Punishment For Decadence“ je hned na první poslech zřejmé, neboť kapela v roce 1988 neopouštěla své území technicky vyspělého, temného, ale stále klasického thrashingu, tedy teritorium ortodoxního přístupu k žánrové instrumentaci, ale předváděného s vysokou hráčskou kvalitou. Deska značila asi nejmenší evoluční krok mezi dvěma řadovkami v rámci jejich diskografie, neboť od debutu se sice ještě přidalo na černotě a ponurém vyznění, ale zároveň mi materiál připadá méně melodický než Více

30.12.2020Diskuse (6)Stray

LEATHERWOLF - Street Ready

Není žádnou zvláštností, že téměř každý fanda poctivé muziky, má mezi svými největšími oblíbenci ústřední velké kapely určitých hudebních stylů, které pravidelně a léta poslouchá. Příznivec heavy metalu na přední příčky oblíbenosti jistě dosadí pojmy jako IRON MAIDEN, JUDAS PRIEST či ACCEPT. Pravověrný hard-rocker dá naopak přednost LED ZEPPELIN, DEEP PURPLE, BLACK SABBATH nebo UFO. U člověka hledající zálibu v těch krkolomnějších postupech, se očekává náklonnost k YES, QUEEN, KING CRIMSON a spoustě dalších. Ale aby měl někdo v nejužší trojici nejobl Více