HRABĚ MONTE CRAZY - Meziplanetární brouk

Začíná to být pomalu nuda. Prostě zas jedna výborná domácí kapela. Vlastně bych si s tuzemskou scénou asi už vystačil. Tentokrát se budeme pohybovat ve sféře instrumentálně-vokálního rockového běsnění. Pokud si tedy chcete zpříjemnit čekání na novou desku takových PRVNÍCH HOŘE, měli byste zbystřit. Rozhodně vám však nehodlám ordinovat generikum, HRABĚ MONTE CRAZY jsou sví. S prvně uvedenými a třeba také s HENTAI CORPORATION, je spojuje zejména neotřelá myšlenka, humor, nápaditost, a hlavně kytarová tvrdost s důrazem kladeným na hráčskou stránku. Právě dva Více

24.10.2022Diskuse (11)Pekárek

YEAH YEAH YEAHS - Cool It Down

Newyorská trojice YEAH YEAH YEAHS proslula v první desetiletce tohoto století především hudbou nesoucí se na vlně neklidu a určité nervnosti. Punkové postoje byly i v rámci tehdy módního garážového rocku přijímány se samozřejmostí a ona nepodajnost prezentovaná skrz ženský prvek v podobě vokálu Karen O činila z kapely poměrně žádaný artikl v oblasti alternativní hudby. To bylo v časech sledovači trendů oslavovaného debutu „Fever To Tell“, který byl napěchován hlučnými a špinavými zvuky kytar Nicka Zinnera, ale také drásavě mrouskavými výkřiky Karen O Více

23.10.2022Diskuse (1)Stray

RIOT CITY - Electric Elite

Chápu, že jaguár může být pro leckoho zajímavější šelmou než tygr, alespoň fanoušci této kanadské metalové naděje už to začínají na vlastní uši zjišťovat. Když se v úvodní jízdě „Eye Of the Jaguar“ srdnatě rozburácí hlas nováčka od mikrofonu Jordana Jacobse, i já se nacházím ve stavu emočního pookřání, mám totiž chuť dotyčnému především gratulovat za upřímnost. Vynikající žánrová nahrávka však vlastní podobných pecek hned osm a představuje to nejlepší možné speedmetalové album staré školy, jaké jsem za dlouho dobu slyšel. Ř Více

21.10.2022Diskuse (7)Stray

SUMERLANDS - Dreamkiller

Pensylvánští oslavovatelé pompézního heavy metalu, štědře zdobeného dle amerických předloh poloviny osmdesátých let, mají po šesti letech od bezejmenného debutu na svém kontě druhou řadovou desku „Dreamkiller“, která vyšla na začátku letošního podzimu u Relapse Records. I přes jednoznačný retro nádech obsažené hudby, však musím druhým dechem dodat, že se jedná o parádní jízdu, která určitě zdárně převyšuje stylově spřízněnou konkurenci a baví mě od začátku do konce neuvěřitelným způsobem. SUMERLANDS totiž nejsou heavymetalovou kapelou v e Více

18.10.2022Diskuse (5)Stray

THE CULT - Under The Midnight Sun

Britské THE CULT považuji za své velké oblíbence. Sleduji je třicet let, vlastním od nich všechny řadové desky a snažím se navštívit každý jejich koncert, jenž se v České republice koná. Ne že by to s koncertními aktivitami dvojka Astbury/Duffy na našem území přeháněla. Vlastně bych ani neřekl, že jde o typický příklad stabilní ostrovní formace, nejen kvůli rozdílnosti povah obou hlavních aktérů, jejich nutnému odlučování a znovu setkávání, a také kvůli společné chemii a jejich náklonnosti k americkému prostředí. Alespoň mě se zdá, že v Kalifornii Více

13.10.2022Diskuse (2)Stray

STRIGOI - Viscera

Vlastně mám z prvního plánu s podobnou hudbou vždycky trochu problémy, což asi souvisí s osobním vkusem a mým posluchačkým nastavením. Atraktivitu u valivých monolitických nahrávek totiž nejsem schopen bezprostředně vydedukovat. Taková hudba vyžaduje nesporně delší čas na vstřebání a ujasnění si všech možných i nemožných předností. Přesně to samé, co se mě před dekádou stalo se švýcarskými TRIPTYKON, se mě v současnosti děje u temně vampiristického projektu STRIGOI, za kterým nestojí nikdo jiný než kytarista Greg MacKintosh.Jde o to, že jsem Více