STORMWITCH - Walpurgis Night

Jednou z nejzajímavějších německých heavymetalových kapel z osmdesátých let byli bezesporu badensko-württemberští STORMWITCH, jejichž skladby nikdy nereprezentovaly ony tradiční rock´n ´rollové stereotypy, které byly patrné u celé řady známějších a slyšitelnějších kapel dané doby, ale naopak přinášely na světlo různá okultní, mystická, temnou historií i literární fikcí ovlivněná témata, která opatřila jejich zvuk závojem nadpřirozeného kouzla a intenzity, takže si brzy talentovaný kvintet získal na metalové scéně nálepku mistrů černé romantiky. Více

20.08.2022Diskuse (4)Stray

AMON AMARTH - The Great Heathen Army

Pokud se vaše zvědavost ohledně aktuální nahrávky nějaké kovové partičky zredukuje do otázky Sneap nebo Bogren(?), není něco v pořádku. Losna nebo Mažňák? Ne, takhle to nefunguje, v případě zmíněných studiových inženýrů nemusí jít o otázku zásadní volby. Žádný z nich totiž není schopen s AMON AMARTH někam pohnout. Ostatně, někam s nimi pohnout není schopen asi nikdo, ostatně, nic takového není ani v prvním, ani v druhém plánu. Dotyční mají vše pod kontrolou, choutky svých fanoušků znají a vzorec vedoucí k úspěchu si již dávno osvojili. Rovněž tak mix vyb Více

19.08.2022Diskuse (8)Pekárek

ARCH ENEMY - Deceivers

Po nejdelší (pětileté) pauze mezi jednotlivými řadovkami ožívají ARCH ENEMY v plné parádě. Na základě postupného dávkování klipů k jednotlivým singlům, kterého jsme svědky již od loňského podzimu (a týká se již šesti skladeb z novinky), odhaduji, že si tentokrát kapela dává velice záležet na veškeré detailní prezentaci. Heavymetalový produkt je maximálně vypulírován, což rozhodně nemyslím hanlivě. Vše je tedy náležitě sladěno a poskládáno tak, aby za žádných okolností neminulo cíl. Skladby jsou chytlavé již na první signální, opatř Více

17.08.2022Diskuse (32)Stray

SOULFLY - Totem

Těší mě, že Max Cavalera a jeho SOULFLY už nehrají „hopsací“ hudbu. Dovolte, vysvětlím. Kdysi dávno v roce 1998 jsem si povídal s jednou holčinou, která mi po její návštěvě festivalu Dynamo Open Air v Holandsku s nadšením vyprávěla, jak ti SOULFLY hrají parádně hopsací hudbu. Asi si dokážete představit, jak jsem jako dlouholetý Maxův příznivec, a to především z období sepulturovského alba „Beneath the Remains“, zhrozeně kroutil očima. Cože? Chci vůbec u Maxe Cavalery akceptovat něco jako je hopsací groove-metalová hudba? Všechny ty t Více

14.08.2022Diskuse (7)Stray

SEPTICFLESH - Modern Primitive

SEPTICFLESH jsem přestal intenzivně sledovat zhruba kolem „Ophidian Wheel“ (1997).:-) S odstupem dalších let jsem si uvědomil, že řecký metal vlastně není mou parketou. Působí na mě prostě moc „středomořsky“, pocitově někde mezi antickým bájeslovím a pseudo-folklórním doprovodem k all inclusive u Egejského moře.:-) Deficit tvrdosti a syrovosti je zde často velký, přičemž nezpochybnitelná autentičnost jedné národní metalové větve ho v mých uších nedokáže úplně vyvážit. Ale buďme uznalí, řečtí symfonici se snaží, přesněji řečeno stále se snaží rozvíjet styl z al Více