JORN - Over The Horizon Radar

Léta plynou, běhu života neunikl ani Jorn Lande se svým mocným hlasem. Na novém albu je zmíněný fakt občas markantní. Umělecky však dotyčný zestárl daleko dříve, dokonce bych řekl předčasně, nejpozději na albu „The Duke“ (2006). Právě zde totiž zavelel k nekompromisnímu návratu ke kořenům. Jakoby se najednou skoro panicky zalekl toho, kam až ho tvůrčí vzepjetí a hlasové dispozice třicátníka v rozpuku sil (ARK, BEYOND TWILIGHT a JORN – „Worldchanger“) dovedly. Sólový návrat k hardrockové klasice částečně kompenzoval spoluprací s power metalovými MASTERPLAN, Více

02.07.2022Diskuse (15)Pekárek

KREATOR - Hate über Alles

Za bezmála čtyřicet let existence se essenští KREATOR vyprofilovali ve velkou stálici evropské metalové scény, zcela jistě největší thrashovou legendu Starého kontinentu, a rovněž také kapelu, která je schopna vždy přijít s podnětným albem. Od desky „Phantom Antichrist“ navíc dokazují, že i po dekádách fungování lze navyšovat počty svých fans a prezentovat se hudbou posluchačsky vstřícnější a to bez úbytku zajímavosti a svěžího přístupu. Už asi dekádu totiž KREATOR sledují i lidé, kteří by kdysi o tyto Němce ani nez Více

27.06.2022Diskuse (40)Stray

RAVENOIR - In The Womb Of Sin

Rok po zdařilé prvotině „The Darkest Flame Of Eternal Blasphemy“, která se dočkala pozitivních reakcí od fanoušků i hudebních publicistů, navazují tuzemští rouhači RAVENOIR stejně ambiciózním druhým albem „In The Womb Of Sin“. Ševel v podzemních kasematech se tak opětovně probouzí k životu, šero a ssssstíny vystrašeně utíkajících hlodavců nám zatím nedovolují předvídat, odkud slizká bestie zaútočí. Jedinou spásou je naše předchozí zkušenost a schopnost dobrého odhadu, však ani baziliškové své návyky nemění.   Vůdčí pe Více

24.06.2022Diskuse (1)Stray

MICHAEL MONROE - I Live Too Fast To Die Young!

Tento vitálně fungující zpěvák patří ve Finsku stále takřka k národnímu bohatství. Jeho jméno bude již navždy spojeno s kapelou HANOI ROCKS, se kterou měl v osmdesátých letech slušně našlápnuto k celosvětovému úspěchu, nicméně je třeba dodat, že i sólová tvorba Michaela Monroea stojí dlouhodobě za prozkoumání. Docení ji především příznivci pouličního rock´n´rollu, sleazy rocku a punku, který zachází jak s nostalgickou atmosférou, chytlavostí a melodikou, tak na druhou stranu s divočejšími garážovými výpady. Jde zkrátka o hudb Více

22.06.2022Diskuse (2)Stray

DONOR - Devět křížů

Výběr dalšího recenzovaného titulu byl opět ovlivněn určitým absťákem. Klid duše si žádal něco energického, přímočařejšího a libozvučného. Ve chvíli, kdy jsem začal hledat nějaké cd z ranku speedové melodiky:-), dorazil shodou okolností mail, který spustil komunikaci, na jejímž konci bude následující text. Poslech melodické smrště servírované metalisty, jejichž datum narození povětšinou koresponduje se startem druhé vlny evropského power metalu, mi život sice nezměnil, ale bavil jsem se dobře, moc dobře. Moravští DONOR na svém druhém albu nabí Více