VLČIE MAKY - Horehronie

Nedávno jsem na našem webu poznamenal, že se své oblíbence z domácí scény snažím sledovat, kdežto ti zahraniční si mě – když už trochu zbystřím – nacházejí tak nějak sami. Jakmile jsem tedy zaregistroval aktuální video s hostujícím Danem Bártou, okamžitě jsem zpozorněl a pustil se do pátrání. Skupina, nebo chcete-li projekt, s poetickým názvem VLČIE MAKY pro mě nejprve představoval další slepou mapu, nicméně právě díky uvedené spolupráci jsem mohl celkem spolehlivě odhadovat jisté kvalitativní parametry. O chvilku později došlo i na nemalá očekávání. V rov Více

26.04.2022Diskuse (3)Pekárek

ERIC WAGNER - In The Lonely Light Of Mourning

Někdejší frontman a vůdčí představitel amerických doom metalových klasiků TROUBLE chystal již dlouho svůj první sólový počin, bohužel ten spatřil světlo světa až posmrtně, neboť znamenitý zpěvák Eric Wagner, jenž od metalového pravěku první poloviny osmdesátých let inspiroval značné množství temných plaček napříč několika generacemi, podlehl před půlrokem ve svých dvaašedesáti letech nákaze covid. Materiál nakonec dostal název „In The Lonely Light Of Mourning“ a je vesměs důstojnou tečkou za hudebním odkazem muzikanta, kterého dlouho obestíralo n Více

25.04.2022Diskuse (2)Stray

DESTRUCTION - Diabolical

Docela mě překvapilo, že se loňský odchod kytaristy Mikea Sifringera z řad DESTRUCTION udál bez závažnějšího povšimnutí metalových periodik a přitom jde o jednoho z nejspecifičtějších žánrových sekyrníků, jehož riffy udávaly směr německé thrashové legendy po celou dobu jejího fungování. Mezi námi, Mike již dlouho na pódiích působil, jako by nebyl zdravotně zcela v kondici. Něco se tedy dalo očekávat již s příchodem druhého kytaristy Damira Eskiče , kdy se před realizací minulého alba „Born To Více

22.04.2022Diskuse (17)Stray

RED HOT CHILI PEPPERS - Unlimited Love

Ve své nejsilnější sestavě, s osvědčeným producentem Rickem Rubinem za zády a sedmnácti zbrusu novými songy, se dnes hlásí kalifornští střeštěnci RED HOT CHILI PEPPERS. Kapela se nedávno dočkala své hvězdy na hollywoodském chodníku slávy a jejich nová deska „Unlimited Love“ má i po muzikantské stránce na co navazovat. Usměvaví pánové jsou sice o dost starší a možná také usedlejší než v časech svých největších úspěchů, ale nikdo nemůže říct, že by v sobě nenalezli dostatek energie na další porci svých typických songů, mísících f Více

20.04.2022Diskuse (11)Stray

MIDNIGHT OIL - Resist

Množství myšlenek a nápadů, které se mi při vyslovení názvu této kapely začaly rojit v hlavě, se začalo brzy rozrůstat do tolika různých směrů, že jsem se nakonec rozhodla udělat tomu přítrž a podle klasického českého protimluvu „začít od konce” a celkem jednoduše. Jsem ráda, že kapela, jakou jsou MIDNIGHT OIL, tu s námi pořád je. Kapela, která je pro mne synonymem opravdovosti, upřímnosti a ryzího nadšení pro věc. Stejně jako jejich muzika. Co na srdci, to na jazyku, a to v tom nejlepším slova smyslu. Bez nějakých postranních úmyslů, bez pompézní Více

19.04.2022Diskuse (7)Konnie

CORPSEGRINDER - Corpsegrinder

V relativně krátké době po vydání desky mateřských CANNIBAL CORPSE spatřila temnotu současného světa rovněž sólovka George "Corpsegrindera" Fishera. Stylový gore zombie cover na úvodní straně alba předem vylučoval bláhovou možnost zásadního odklonu od charakteristického growlingu a s ním souvisejícího brutálního metalového podkladu. Klíčovou otázku tedy vyvolávala nejistota, nakolik se bude lišit vlastní tvorba jednoho z nejlepších extrémních frontmanů od produkce domovské kapely? Po několika posleších si troufnu říct, že těch rozdílů zas tolik není a když už Více