DEF LEPPARD - Diamond Star Halos

Britské hardrockové legendy DEF LEPPARD patří k těm kapelám, které to s natáčením studiových desek příliš nepřehánějí. Pokud nebudeme počítat všemožné kompilace, alba singlových béček, či předělávek songů od inspiračních zdrojů, za těch čtyřiačtyřicet let existence je novinka „Diamond Star Halos“ teprve jejich dvanáctou řadovou deskou, což není zrovna závratné číslo. Vzhledem k tomu, jak charakteristický projev Angličané své tvorbě od úspěšných osmdesátých let vtiskli, asi nikoho jejich novinka z míry nevyvede. Posluchačům s Více

06.06.2022Diskuse (3)Stray

EVIL INVADERS - Feed Me Violence

Jestliže první album „Pulses Of Pleasure“ z roku 2015 znamenalo velice sebevědomý vstup belgických EVIL INVADERS do dění, pak o dva roky mladší a rovněž u Napalm Records vydaná dvojka „Feed Me Violence“ přináší nejen zdokonalení skladatelské práce, ale rovněž v rámci rychlejších skladeb i celkové přitvrzení. Vlastně se Belgičanům podařilo vyladit vlastní zvuk a roztáhnout svůj potenciál do větší šíře. Powermetalová úderka se odhodlala jít dokonce na území epičtějších kompozic a vrstevnatých songů pomalejšího ražení – viz třeba famózní su Více

03.06.2022Diskuse (3)Stray

HEAVING EARTH - Darkness Of God

Vlastně není moc co psát. Další dokonalá žánrová deska. Žánrem rozumím metal bez příměsí. Dokonalost pak shledávám v ideálním spolupůsobení formy a obsahu. Ve zkratce se dá hovořit o temném death metalu, jehož charakter i uměleckou stránku garantují svou etiketou Lavadome. Jistota, že se z jejich stáje nikdy nevypotácí kulhající koník, je stoprocentní (haló, bublináři – nominující a hodnotitelé – přišel čas si konečně něčeho všimnout...!). Zmíněné vydavatelství nás neustále přesvědčuje o tom, že vše, co zavání odvrácenou stranou, lze přesvědčivě zhud Více

01.06.2022Diskuse (7)Pekárek

THE BOOK - Forgotten Art Of Old

Z lůna brněnského metalového groundu nedávno vzešla kapela výmluvně nazvaná THE BOOK. Jejich albová prvotina vychází v těchto dnech a předcházelo jí demo „Sculptures Of the Gods“. Hudba na ní obsažená sebou sice nese určité umělecké ambice, ale ty, dle mého, nejsou zcela přesvědčivě využity. První co vás bouchne do očí, je vlastně docela povedený, mysticky nastylizovaný obal. Přejděme tedy k nahrávce.Po celou dobu poslechu debutové desky „Forgotten Art Of Old“ vám je vlastně jasné, o co tady jde. Tedy pokud budete schopni al Více

31.05.2022Diskuse (0)Stray

THE BLACK KEYS - Dropout Boogie

Na americké dvojici THE BLACK KEYS mě baví, jak si jdou vlastní cestou bez ohledu na to, jaké jsou v dané době módní trendy a koho tyto záležitosti vlastně ovlivňují. Se svým boogie to Dan Auerbach a Patrick Carney dotáhli z jedné malé garáže na periférii města Akron v Ohiu celkem daleko. Konkrétně do zorného pole mnoha fans po celém světě, na soupisky prestižních festivalů typu Coachella či Glastonbury, nebo na různá každoročně vyhlašovaná prestižní hudební ocenění. Již mnoho let vydávají svá alba u menšího Více

27.05.2022Diskuse (0)Stray

EVIL INVADERS - Pulses Of Pleasure

Následkem mého současného nadšení z právě vydané třetí řadovky „Shattering Reflection“ od těchto belgických rychlíků, jsem si musel opatřit i dvě předchozí alba. Ty mne rovněž učarovaly. Kapelu EVIL INVADERS jsem tak shledal být tou nejdokonalejší reminiscencí na zlatý metalový věk druhé poloviny osmdesátých let, alespoň tedy z řad současné generace kapel tvořených třicetiletými muzikanty. „Pulses Of Pleasure“ je i po sedmi letech od vydání debutem jako řemen a to musím ještě dodat, že se čtveřice postupem doby určitě z Více