GREG PUCIATO - Mirrorcell

Sonický odmítač minulosti Greg Puciato, jako mimořádně agilní osobnost na scéně tvrdé hudby posledních dvou dekád, je rozhodně ve všech směrech zajímavým umělcem, někým, kdo dokáže přitáhnout zájem fans a okolo koho zkrátka nemůže být nikdy nuda. Někdejší frontman slovutných drtivců THE DILLINGER ESCAPE PLAN a také jeden z ústředních členů skvělého groove-metalového all stars projektu KILLER BE KILLED se již před dvěma lety rozhodl, navzdory dalším hudebním aktivitám, pro zahájení vlastní sólové dráhy. Zatímco jeho debut „Child Soldier: Creator Více

27.07.2022Diskuse (3)Stray

RIOT CITY - Burn The Night

Ačkoliv debutová deska „Burn The Night“ od kanadských sprinterů RIOT CITY vyšla již před třemi lety, její síla mne přiměla k tomu, věnovat jí zpětně pozornost v opožděné kratší recenzi. Kapela z Calgary (provincie Alberta) zde rozehrává natolik přesvědčivý speed metal vycházející z dění osmdesátých let, že si říkám - vyjít tahle deska v roce 1987, jsou z kapely hvězdy první velikosti. Osmiskladbová sada má zkrátka všechno potřebné a může se měřit s klasikou dávných časů bez mrknutí oka. Všech osm skladeb má plné oprávnění zde být a utváří Více

25.07.2022Diskuse (10)Stray

REDSHARK - Digital Race

Katalánský true-heavymetalový kvintet REDSHARK se se svým debutem „Digital Race“ rozhodně nezesměšnil, naopak, deska právě teď vydaná u značky Listenable Records jakoby velmi zručně a s vkusem zapadla do současného dění v devadesátých letech teprve narozených obdivovatelů metalových melodií, dění revitalizujícího pravověrný metal z osmdesátých let s takovou chutí, až pamětník zamáčkne slzu. K tomu aby uspěli, REDSHARK neschází patřičná vokální i hráčská výbava a přehršel emoce rozněcujících nápadů. Věřte mi, bez postupného úbytku chuti je oprav Více

23.07.2022Diskuse (1)Stray

PORCUPINE TREE - Closure/Continuation

Brutální rytmika, první asociace, kterou mi navodil poslech úvodních tónů z novinky britských progerů PORCUPINE TREE. Něčemu takovému už jsem pomalu odvykl. Nahrávka s bipolárním názvem „Closure/Continuation“ vznikala v tajnosti již od roku 2011, a světe div se, u jejího zrodu stály právě jamy baskytary s bicími. Steven Wilson jako by se do čtyř tlustých strun definitivně zamiloval. Dokonce natolik, že baskytarista Colin Edwin v rámci studiových prací nakonec ostrouhal. Povstal tedy nový Geddy Lee? Nikoli, možná jde jen o fascinaci jednoho muzikanta hráčsk Více

22.07.2022Diskuse (10)Pekárek

MERCYFUL FATE - Melissa

Asi se shodneme, že bez fenoménu, jaký představuje pro historii heavy metalu tvorba MERCYFUL FATE (potažmo posléze KING DIAMOND), by scéna nebyla nikdy úplná. Dánská kapela od začátku svého fungování poutala pozornost nejen hororovými proprietami, skutečně zlou a temnou okultní aurou, ale také vynikajícími instrumentálními výkony všech členů a hlavně děsivým vokálním projevem svého frontmana, jehož hlas jednak dosahoval famózních falzetových výšek, ale také, co se týče odstínu a zabarvení, se v průběhu p Více