NIGHTFALL - At Night We Prey

Řečtí NIGHTFALL měli svého času slušně našlápnuto. Mohli stanout po boku krajanů ROTTING CHRIST a SEPTIC FLESH mezi elitou světového extrémního metalu. Na rozdíl od svých úspěšnějších kolegů ovšem tak docela nezvládli období experimentování a hledání nových směrů v druhé půli devadesátých let. Následné snahy o nalezení ztracené formy nebyly úplně přesvědčivé, ale nabízely aspoň konkrétnější umělecká pojetí a vize. Kapela si upevnila svůj věrný hlouček fanoušků, kterým v intervalu tří až čtyř let servírovala pravidelný přísun standardních Více

31.03.2021Diskuse (1)Hivris

IRON MAIDEN - The Number Of The Beast

Koncertně nabušený program roku 1981 posloužil Maidenům k uvědomění si jejich nejpalčivější slabiny, neboť náročné období plné přesunů z koncertu na koncert vyžadovalo především profesionální přístup a věci s ním spojené. Lehkovážné osobnostní nastavení Paula Di´Anna, v kombinaci s ne úplně příkladnou životosprávou, vedlo k jeho nevyrovnaným pěveckým výkonům, navyšující se nervozitě a nespolehlivosti. Stevu Harrisovi tak brzy začala docházet trpělivost a na prvním americkém turné  Více

30.03.2021Diskuse (29)Stray

PINK FLOYD - Ummagumma

Už jsem to tady v seriálu psal, ale pořád mě nepřestává fascinovat, jak byly tyhle staré kapely z šedesátých a sedmdesátých let neuvěřitelně plodné. Jen si to připomeňme – THE BEATLES stvořili celou svoji epochální diskografii za necelých osm let, LED ZEPPELIN na jejich nedotknutelné řadovky I-IV stačily tři roky a BLACK SABBATH vybudovali základy heavy metalu na prvních dvou albech dokonce během jednoho jediného roku. Naši seriáloví hrdinové PINK FLOYD tvořili stejně raketovým tempem – vždyť mezi debutem „The Piper At The Gates Of Daw Více

27.03.2021Diskuse (3)DarthArt

AGENT STEEL - No Other Godz Before Me

V polovině osmdesátých let byla kalifornská speed/thrashmetalová kometa AGENT STEEL považována za stěžejní představitele scény ze západního pobřeží. Té scény, ze které krátce před tím vzešla velká jména jako METALLICA, SLAYER, MEGADETH a EXODUS. Jejich první dvě alba měla potenciál a kapela jezdila prestižní turné s neméně proslulými vrstevníky, kteří však, na rozdíl od AGENT STEEL, přežili ve výtečném světle dodnes. Třeba úderky z východní atlantické strany USA - ANTHRAX, OVERKILL nebo třeba NUCLEAR ASSAULT se na rozdíl od AGENT STE Více

26.03.2021Diskuse (4)Stray

HORRIBLE CREATURES - Internal Decline

Říká se, že nejkrásnější příroda se najde za humny, stačí se pořádně rozhlédnout. Se stejnou nadsázkou to platí taky o muzice. Pod povrchem oficiální tuzemské scény to bublá a vře a čím dál častěji se na světlo prodere nějaká zajímavá formace. Mezi taková překvapení teď počítám i HORRIBLE CREATURES, kteří zhruba před rokem zachytili svojí aktuální formu na EP „Internal Decline“. Jmenovaný kraťas od karlovarských borců si ke mně našel cestu až teď, což ovšem neznamená, že by za ten uplynulý čas nějak ztratil na síle. Ale hezky popořádku.Čtyřčlenná kapela se s Více

23.03.2021Diskuse (0)Hivris

ANNEKE VAN GIERSBERGEN - The Darkest Skies Are The Brightest

Agapé značí podle Wikipedie jeden z několika řeckých výrazů pro lásku. Má se jednat o lásku pečující. V učení předkřesťanského filozofa Plótína touží taková láska po něčem vyšším. „Agape“ je ovšem i název první skladby z nové sólové kolekce Anneke van Giersbergen. U vstupu velmi jemně, ale důkladně prošacuje způsobilost každého posluchače k emočnímu naladění a příjmu. Příjemný test, poslouchám ji stále dokola, vychutnávám si atmosféru, propracovanost, sílu a lehkost. Nevystavila mi stopku, poukázala jen na predispozici k závislosti na chytře poskláda Více