PINK FLOYD - The Dark Side Of The Moon

Už když někdy na přelomu let 1971 a 1972 začali PINK FLOYD připravovat materiál pro osmou studiovou desku, bylo patrné, že tentokrát bude něco jinak. Zatímco v minulých letech kapela tvořila často improvizací a někdy až ve studiu, tentokrát si už na přípravných pracích dala velmi záležet. Udělala si dokonce pracovní sezení, na kterém dohodla definitivní téma nahrávky – že totiž půjde o koncepční desku, která bude zpracovávat téma „životního stresu“. Muzikanti dali dohromady seznam klíčových slov, kolem kterých se měl daný koncept toč Více

18.05.2021Diskuse (12)DarthArt

CANNIBAL CORPSE - Violence Unimagined

Nemyslím si, že někdy nastane den, kdy CANNIBAL CORPSE natočí slabé album. Jednou přijde to poslední, ale slabé nikdy. Existuje totiž jeden absolutní profík-srdcař, který nic takového nedopustí. Jmenuje se Alex Webster. Coby fanoušek prvních pěti alb IRON MAIDEN, výtečný baskytarista a náročný kapelník ví, jak má vypadat (death)metalové album, které nelze odzívnout. Na paralele se Stevem Harrisem něco je. Doufám ovšem, že bude i nadále platit jen ve vztahu ke zlatému období anglické legendy, maximálně o kapele se třemi kytaristy, o nichž bude řeč níže. Teď j Více

17.05.2021Diskuse (14)Pekárek

TEMPLE OF THE DOG - Temple Of The Dog

„Na počátku bylo Slovo…” stojí psáno v jedné starobylé moudré knize. Pokud pomineme různé filosofické teorie a možná vysvětlení pojmu Slovo a zůstaneme u pragmatického termínu označujícího „jednotku slovní zásoby”, dojdeme pravděpodobně k myšlence, že existence slova není možná bez předchozí přítomnosti ticha. Aby slovo ožilo, musí nejprve nastat ticho… U samotného zrodu desky „Temple Of The Dog”, jejíž 30. výročí vzniku letos v dubnu uplynulo, bylo také ticho. Ticho a prázdnota způsobené umlknutím hlasu Andrewa Wooda.   A Více

13.05.2021Diskuse (17)Konnie

CHEVELLE - Niratias

Pete Loeffler, skladatel, kytarista a frontman amerických rockerů CHEVELLE si v rozhovorech často posteskne, že jeho kapela není pevnou součástí žádné subkultury a během svého fungování se vždycky pohybovala v jakémsi osamělém a bezprizorním rozměru. Samozřejmě to nebude tak horké, jak Pete tvrdí, ale pravdou je, že CHEVELLE jsou zkrátka pro mainstreamová rádia pořád moc nabroušení a pro kované rockery nebo metalisty zas postrádají tradiční kompoziční postupy společně s určitou mírou tvrdosti a neučesanosti. Přesto si skupina užívá zasloužené Více

12.05.2021Diskuse (3)Hivris

IRON MAIDEN - Seventh Son Of A Seventh Son

Jakkoliv pár měsíců před vrcholnou sezónou cítil Bruce Dickinson únavu a stále více uvažoval o vlastním hudebním směřování mimo rámec slavné heavymetalové kapely, nakonec jej svými novými nápady Steve Harris přesvědčil a nadchnul pro společnou práci na sedmé desce IRON MAIDEN. Nahrávalo se v plodné atmosféře v průběhu února a března 1988 v mnichovském studiu Musicland. Všechny práce probíhaly opět pod produkční záštitou ostříleného Martina Birche a předcházelo jim ne zrovna krátké období zkoušení a secvičování nápadů doma Více

11.05.2021Diskuse (14)Stray

GRETA VAN FLEET - The Battle At Garden´s Gate

V souvislosti s GRETA VAN FLEET se již v době prvního alba mluvilo o nepůvodnosti a bezostyšném kopírování LED ZEPPELIN. Musím říct, že oprávněně. I já jsem náležel k těm, kteří mladou a vlastně nakonec i velmi úspěšnou kapelu v podstatě nepřijali, jakkoliv chovám Zepelíny ve velké oblibě. Z mé strany důvodem nebyla ani tak nedůvěryhodnost umocněná nízkým věkem Američanů, ani ona nepůvodnost, ale především fakt, že debutu prostě scházela výživnější skladbová nabídka a větší odvaha. Deska vsadila pouze na kartu - ať to zní co nejvíc jako L Více