ALGIERS - Algiers

Určitě znáte ten pocit, kdy delší dobu krmíte své nenasytné sluchové ústrojí ve snaze poskytnout mu nějakou výtečnou laskominu či alespoň něco lépe stravitelného s méně obvyklou příchutí, a ono to zatím vše chutná tak nějak známě a očekávaně. Vaše poněkud znuděné neurony se pod vlivem sice sytící, ale už ne příliš výživné stravy pomalu obalují tukem a jejich synapse začínají vykazovat zvyšující se tendenci k otupělosti až letargii a snad jen kdesi v nejhlubších neprozkoumaných zákoutích mozku, které člověk údajně ještě nedokáže vědomě využívat, se Více

03.06.2021Diskuse (25)Konnie

BEWITCHER - Cursed Be Thy Kingdom

Spojení umění s temnými magickými silami provází člověka už od první jeskynní malby ohořelým klackem nebo od primitivních tónů kostěné píšťalky. V průběhu staletí byla taková tvorba z různých důvodů odsunutá na okraj společnosti a provozována vesměs tajně – tedy doslova okultně. Ve středověké hudbě se dokonce objevuje církví zapovězený interval označovaný termínem „diabolus in musica“ (co mi to jen připomíná?!), který obsahuje tři celé tóny, díky čemuž zní disonantně a tvoří protiklad libozvučným melodiím z posvátných kancionálů. Pokud zůstaneme v rámc Více

02.06.2021Diskuse (6)Hivris

IRON MAIDEN - Fear Of The Dark

Všeobecně se traduje, že první polovina devadesátých let heavy metalu nepřála. Osobně si to úplně nemyslím, protože řada těch opravdu velkých a zavedených kapel se beztak vykazovala kvalitními nahrávkami. Ona existenční krize se týkala spíše těch menších uskupení z tehdy řídnoucích řad melodiků. S odstupem času si album „Fear Of The Dark“ posluchači spojují hlavně s titulní skladbou, jenž se postupem let propracovala mezi největší klasiku, bez které si mnozí pořádný koncert IRON MAIDEN nedokáží ani představit. J Více

01.06.2021Diskuse (20)Stray

PINK FLOYD - Wish You Were Here

Když PINK FLOYD natočili „The Dark Side Of The Moon“, trochu si na sebe upletli bič. Stvořili svoje životní dílo a jedno z nejúspěšnějších hudebních alb všech dob, dostali se tak ale do bodu, který lze jen těžko překonat. Co dělat dál? A jak přistoupit k další desce? To vážně babo raď! Složit ještě lepší písničky? To už přeci nejde! Udělat ještě lepší studiové efekty? Takové snad ani neexistují! Nebo vymyslet silnější koncept? Jak? Vždyť ten minulý byl dokonalý! Pak se nabízí ještě jiná možnost – vzít to z úplně jiného úhlu, vykašlat s Více

31.05.2021Diskuse (10)DarthArt

SISTER - Vengeance Invited

Po pěti letech se s novinkou vrací rovněž švédská sleazy-rocková kapela SISTER a jde o návrat obstojný, byť samozřejmě záleží na stylovém záběru posluchače. Nová řadovka od fracků z Jönköpingu dostala název „Vengeance Ignited“ a jejímu vzniku předcházela nejdelší pauza v historii projektu a rovněž také dvě personální změny. K tradičním členům a tahounům, kterými od začátku fungování SISTER jsou frontman Jamie Anderson a bubeník Cari Crow, přibyl v roce 2018 nový kytarista Phil Armfelt a v minulém roce se proměny doč Více

29.05.2021Diskuse (1)Stray

BALA - Maleza

Jo jo, občas je zábavné sledovat hudební novinky různých vydavatelství a objevovat neznámá jména. Aspoň vzdáleně to připomíná staré časy v music shopu a přehrabování se ve spoustě cédéček s nadějí, že se vynoří něco výjimečného. Tentokrát jsem zabrousil do vod stáje Century Media, jejichž skauting je poslední dobou prvotřídní. A v tomto internetovém regálu mi padl do oka minimalistický cover desky „Maleza“ od skupiny BALA. Skví se na něm mohutná žraločí čelist na prostém černém pozadí. Že obal prodává je jedna věc, ale nejdůležitější je pořád Více