THE CROWN - Royal Destroyer

Občas se objeví desky, u kterých je od prvního tónu evidentní, jak se bude celé album vyvíjet dál, a přesto ho člověk kapele takříkajíc sežere. Důvodů může být víc, ale většinou je za úspěchem očekávaného modelu skladatelský talent, technická preciznost a povedený sound. Pokud se navíc přidá energie blízká živému vystoupení, není už vůbec co řešit. Všechny tyhle atributy, plus něco navíc, v sobě zahrnuje nahrávka „Royal Destroyer“ od švédských THE CROWN. Kapela si jí nadělila k třicetiletému výročí svého vzniku, do kterého je ovšem započítána doba úplných začátk Více

13.04.2021Diskuse (1)Hivris

ADRIAN SMITH / RICHIE KOTZEN - Adrian Smith / Richie Kotzen

V případě vzniku podobných kolaborací je rockový  svět  vždy o kus zajímavější. Zvlášť když to dají dohromady persony oplývající nejen řemeslným talentem a všestranností, ale umí i složit podnětné skladby. Spolupráce amerického kytaristy a skladatele Richieho Kotzena s o generaci starším britským kytarovým střelcem od IRON MAIDEN Adrianem Smithem se ukazuje jako smysluplná, neboť se hudebníkům podařilo, s nápadným zaujetím, složit sadu devíti dobře poslouchatelných a pestrých skladeb, prostoupených od základů sil Více

12.04.2021Diskuse (3)Stray

IRON MAIDEN - Powerslave

Vznik pátého řadového alba „Powerslave“ provázelo mnoho společných rysů s předchůdcem „Piece Of Mind“. Pod záštitou vyhlášeného studiového všeuměla a v té době již dvorního producenta kapely, Martina Birche, vznikal materiál rovněž ve studiích Compass Point v Nassau na Bahamách a nesl sebou specifický otisk stále mohutnějícího zvuku IRON MAIDEN, cizelovaného od alba k albu uměleckým přesahem a stále větší instrumentální i vokální zručností. Kapela si velmi zakládala na svém typickém zvuku, takž Více

10.04.2021Diskuse (41)Stray

NECROCOCK - Bipolární noci

Sedím u počítače. Před chvílí jsem prostudoval nějaký materiál k bipolární poruše osobnosti a pak četl zprávy na webech. Nechce se mi psát. Stejně všechny zajímá hlavně lidské neštěstí a krutost. Depku nemám, jen blbou náladu. Brzo přejde a pak nastoupí pozitivní vlnka, zvlášť když před sebou uvidím pár napsaných řádků. Nálady, duševní stavy, poruchy. Tak málo stačí, z génia se stane slintající ubožák a ze sebevědomého člověka troska lekající se vlastního stínu. Šťastný ten, kdo jen driftuje na vlnkách nálad. V případě bipolární afektivní poruchy, leitmotivu Více

09.04.2021Diskuse (10)Pekárek

PINK FLOYD - Atom Heart Mother

Když se někdy na začátku roku 1970 začali PINK FLOYD scházet ve zkušebně, aby připravili své páté studiové album, začalo být brzy jasné, že se rodí něco neobvyklého. Konkrétně jedna skladba, která se postupně rozrostla do více než dvacetiminutové délky, na plánované desce měla zabrat celou první stranu a dát albu i jméno „Atom Heart Mother“. Píseň vznikala poměrně zvláštním způsobem – Floydi ji už v rané fázi hráli na koncertech, aby se přirozenou cestou dotvářela a dobře do ní zapadly i různé avantgardní postupy, které skladbu doplňovaly. Cel Více