BRUCE DICKINSON - The Chemical Wedding

Jak už jsem zmiňoval u předchozího článku, nově nabytou chuť do práce i přednosti vycházející ze vzájemného muzikantského respektu Bruce Dickinson i jeho spoluhráči využili v roce 1997 pro zpěvákův velký comeback. Prostřednictvím čtvrtého sólového alba „Accident Of Birth“ se jim povedlo oslovit novou generaci metalových fans a u té staré snad i zažehnat chmury v časech devadesátkové nepřízně čehokoliv, co souviselo s klasickým pojetím Hard N´Heavy. V zcela totožné sestavě, po roce od posledního studiového nahrávání, b Více

02.08.2021Diskuse (8)Stray

ALL THEM WITCHES - Nothing As The Ideal

Na nejnovější album ATW jsem měla políčeno dlouho. Vyhlížela jsem jej s netrpělivostí a zároveň s jistou dávkou skepticismu, protože moje zkušenost, že když se na něco hodně těším, tak to většinou stojí za starou belu, se poměrně často setkává s úspěchem. Pochybností jsem se moc nezbavila, ani když skupina dala v plen ne zrovna ideální název alba. Nakonec pochybovačné myšlenky zmírnila až v létě vypuštěná první vlaštovka zvěstující příchod alba – song „The Children Of Coyote Woman”. Doprovodné video ve stylu DIY působilo sice lehce uhozeně, a Více

29.07.2021Diskuse (2)Konnie

IRON MAIDEN - Virtual XI

Druhé a poslední album IRON MAIDEN nazpívané Blazem Bayleym vyšlo v březnu 1998. Deska dostala název „Virtual XI“, snad protože byla jedenáctou řadovkou legendární kapely. V názvu kolekce se však promítlo i propojení s dvěma událostmi, které byly v dané době pro členy kapely důležité. Slovo „Virtual“ logicky odkazuje na území virtuální reality a počítačových her, zažívajících tou dobou velký boom. I značka IRON MAIDEN se zrovna chystala realizovat svou první velkou PC hru nazvanou Ed Hunter, což byl krok, který Více

28.07.2021Diskuse (13)Stray

PRIS - Kopřivy

Poslech druhého alba PRIS jsem nějakou dobu odkládal. Ke spěchu nebyl důvod. Oceňovaný debut „Naše večery“ sice zaujal, ale drápek prozatím nezatnul. V případě novinky „Kopřivy“ je všechno jinak. Jakmile jsem svůj rest napravil, dostavil se nečekaně silný zážitek. Dodávám, že hned na první poslech! Nejdříve zaujala kytara, pak nevinně se tvářící, ale promakaná produkce, kladoucí důraz na přirozený, až syrový zvuk a silnou melodickou stránku. Zhruba v polovině desky jsem se začal bát, že laťka kvality klesne, jenže se stal pravý opak, přišla gradace. Série Více

27.07.2021Diskuse (8)Pekárek

MAYHEM - Atavistic Black Disorder / Kommando

Časy se mění, modly padají, hrdinové demytizují a kdysi obávaní černokněžníci MAYHEM přebírají norskou Grammy (Spellemannprisen) za celoživotní dílo. To je současná realita blackmetalových legend stojících u samého počátku (kdysi) kontroverzního a nepohodlného žánru. Kromě Grammy přišlo ještě slavnostní uvedení do Rockheim Hall of Fame v Trodheimu a při té příležitosti byla v tamním muzeu instalována kopie kultovní zkušebny ve staré chatě v lesích. Její originál se pak po dlouhých letech znovu objevil na obrazovkách v promo videu Century Medi Více

26.07.2021Diskuse (4)Hivris

DARKTHRONE - Eternal Hails

Třicet let od debutu „Soulside Journey“ přichází norští DARKTHRONE se svou devatenáctou řadovou deskou. Asi není třeba dlouze představovat význam této kapely pro rozvoj severské metalové scény. Milovníci přístupu „udělej si sám“ s novinkou opět pookřejí. Nečekají již sice zázraky, ale znalost podstaty. Jak jsem DARKTHRONE poslední léta sledoval, reminiscence na osmdesátkový heavy/doom/black jsou asi nejpřirozenější volbou. Na novém albu zprvu upoutá i barevný fantasy obal s kresbou Davida A.Hardyho (tato práce pochází z roku 1972 a v Více