BLACK BURLEY - Abhuman Rise

Po pětileté pauze o sobě koncertně dávají vědět brněnští rockeři BLACK BURLEY. Určitě ne špatná kapela, která na sklonku roku 2015 realizovala album ve stylu garážového rock´n ´rollu „Abhuman Rise“, aby záhy přehodnotila aspekty vlastního fungování a nakonec se v krátkém čase rozpadla. Když se budu chtít vrátit v čase a nějak věcně zhodnotit jejich tehdejší produkci, určitě bych neřekl, že jde o těleso výrazné, které na poli tuzemské scény zarezonovalo a stalo se v širším kontextu žádaným, ale i tak si myslím, že jisté nepatrné kouzlo jejich rock Více

02.10.2021Diskuse (0)Stray

RAGE - Resurrection Day

Sakra, RAGE! Peavy, jak ty to jen děláš, chlape?Desku „Resurrection Day“ jsem vložil do přehrávače tak nějak automaticky, v zásadě jsem nečekal nic zvláštního, nepřemýšlel jsem nad tím. Prostě další deska RAGE. Něco jsem bastlil na compu a najednou koukám, že házím palicí a virtuální vrtule se točí jako dřív. Intro jsem tak nějak nevnímal. Pak se na mě vyvalila nostalgická vlna, konkrétně z let 1992-93 a zaplavily mě intenzivní vibrace, jako při poslechu „Trapped“ a „Missing Link“, byť podaných v teatrálnějším hávu. Popoběhl jsem k hi-fině, vcelku nebojácně to Více

30.09.2021Diskuse (9)Majk

SOILWORK - A Whisp Of The Atlantic

Před několika dny vyšla poprvé na cédéčku deska „A Whisp Of The Atlantic“ od švédských SOILWORK a mně najednou došlo, že jsem jí v době vydání trestuhodně přehlédnul. Nechci se vymlouvat na řádění čertů nebo probíhající advent na začátku prosince minulého roku, kdy album spatřilo světlo světa na vinylu; prostě jsem danou informaci neudržel a opustil. A to i přes občasnou připomínku věrných návštěvníků našeho webu (že jo, Loužo). Nebudu si ale dál sypat popel na hlavu a radši zkusím svou ignorantskou chybu napravit.Asi nemá cenu propírat historii a hude Více

28.09.2021Diskuse (2)Hivris

LEPROUS - Aphelion

Einar Solberg patří k lidem, kteří nemají problém s přístupem ve stylu „více někdy znamená více“. Když o sobě nepochybuji, nebudu se přeci držet zpátky. A Einar o svých pěveckých kvalitách nepochybuje. Chce se mi parafrázovat Bohuša z buranské komediální klasiky Dědictví aneb Kurvahošigutntág: „Su pan zpěvák, su“. Žádná sebereflexe dotyčného nepotrefila ani během přípravy nové desky „Aphelion“. Základním předpokladem pro přijetí hudby LEPROUS zůstává tedy i v roce 2021 tolerance k nadužívání jednoho průbojného čistého hlasu jedním, technicky poměrně zdatným zp Více

27.09.2021Diskuse (13)Pekárek

AMY WINEHOUSE - Back To Black

Talent. Fenomén, který mnozí považují za výsadu vyvolených. Těžko uchopitelný, měřitelný či objektivně hodnotitelný. Čím výjimečnější, tím bouřlivější emoce probouzí – někdy bezmezný obdiv, jindy ukřivděnou závist. Přitom sám o sobě ještě nezaručuje jeho vlastníkovi kýžený úspěch. Jen v součinnosti s řadou solidních povahových rysů a nepostradatelnou dávkou štěstí či, řekněme pozitivních okolností, může vést ke zdárným výsledkům. Svou dvouznačností a záludností v mnohém připomíná živel ohně. Stejně jako oheň může svou energií rozpalov Více