CARCASS - Heartwork

Začátek devadesátých let platil za eruptivní dobu, kdy extrémní hudba prožívala svůj velký rozmach a oslovovala čím dál více nových příznivců. Nejinak tomu bylo i v případě samozvaných patologů, kraleviců grindcore ze severní Anglie, působících do roku 1990 na scéně v trojici - Jeff Walker (growl, baskytara), Bill Steer (kytara), Ken Owen (bicí). Jestliže se prostřednictvím svého třetího a přelomového alba „Necroticism-Descanting The Insalubrious“ z prosince 1991 liverpoolští etablovali v popředí evropské deathmetalové scény, následující počin Více

22.10.2021Diskuse (30)Stray

TREMONTI - Marching In Time

Baví mě sledovat, jak konzervativní část metalové veřejnosti hrdě a vytrvale ignoruje americkou alternativní metalovou scénu. Tvrdá muzika s inspiracemi z nu-metalu, (post) grunge nebo crossoveru nemá zejména v Evropě na růžích ustláno a skoro jako by si nezasloužila ono magické označení METAL. A to přestože spousta těchto opomíjených skupin staví kromě zmíněných směrů třeba i na původním heavy metalu nebo thrashi. V muzice amerických alternativců mnohdy tepe poctivé kovové srdce, o jehož síle mohou některá klasická jména teď jenom snít. Se stejným zpátečnic Více

20.10.2021Diskuse (6)Hivris

PARADOX - Heresy II: End Of A Legend

Němečtí power-thrasheři PARADOX nejsou zrovna častými návštěvníky nahrávacích studií. Pro tuhle kapelu, od začátku své existence vedenou zpívajícím kytaristou Charly Steinhauerem, je totiž prvořadá kvalita a rovněž také umělecká výpověď, a ta se nedostavuje na lousknutí prstem. Jejich nepočetnou, ale oddanou fanouškovskou základnu bych nazval trpělivými fajnšmekry. Kdysi PARADOX vešli ve známost hlavně díky druhému albu „Heresy“ z přelomu 80/90tých let, na které v poslední patnáctiletce navazují každé čtyři roky dalším majestátním pokračo Více

18.10.2021Diskuse (7)Stray

TRIVIUM - In The Court Of The Dragon

Mám za to, že fanoušci budou tentokrát jásat. Letos se kapele podařilo stvrdit stávající formu a zocelit devítiskladbový materiál majestátním vyzněním. Patřit k mladší generaci metalových příznivců, asi bych měl americké TRIVIUM také mezi svými velkými hrdiny. Z obecného pohledu na téhle kapele není skoro nic špatně. Tedy až na jednu z mého pohledu poměrně zásadní věc, která se s nimi táhne prakticky od začátku kariéry a na tu se zaměřím hned ze začátku (v následujícím odstavci), tak abych posléze (na jasnější mapě) desku zhodnotil. Floriďané Více

14.10.2021Diskuse (9)Stray

MELVINS - Working With God

V dnešní době plné negativ, invektiv a pejorativ toho nejtvrdšího kalibru je pro mě povzbuzením už pouhé zjištění, že ještě existují oblasti života a lidského snažení, které nezdeformovala aktuální plandemie a kde „svět je ještě v pořádku”. Je fajn objevovat subjekty disponující schopností šířit kolem sebe pozitivní vibrace, a to nemám na mysli žádné takzvané sluníčkáře, pomatené vizionáře ani samozvané funkcionáře. Často to bývají zdánlivě obyčejní lidé, kteří se například vyznačují tím, že mají smysl pro humor a nebojí si dělat legraci někdy Více

12.10.2021Diskuse (4)Konnie

KK´S PRIEST - Sermons Of The Sinner

Tak jo, je to „truc“ projekt, nebo ne? Opravdové pozadí Downingova odchodu z JUDAS PRIEST samozřejmě neznám, každopádně veřejnosti bylo vše od začátku prezentováno jako odchod do „metalového důchodu“. KK odešel možná o fous dříve, než se čekalo, ale na druhou stranu kalendář se točí a jednomu prostě šťáva dřív nebo později dojde. Čest výjimkám. Všem bylo líto, že v podstatě první plnokrevné metalové duo kytaristů už nebude dávat lekce, ale tahle obrovská legenda zkrátka skončila – rozumně a gentlemansky. Na uvolněné místo nastoupil typově podobný, každopád Více