ASSASSIN - Bestia Immundis

Už na podzim loňského roku vyšla u Massacre records nestorům germánského thrash metalu šestá, vysoce nářezová deska s názvem „Bestia Immundis“. V kapele už se sice nachází pouze jediný z původních členů, jmenovitě kytarista a hlavní tahoun Jürgen „Scholli“ Scholz, ale to ještě neznamená, že by to v řadách düsseldorfských ASSASSIN způsobilo nějakou krizi či dokonce deziluzi. Naopak. Po poměrně dobře hodnocené předchozí nahrávce „Combat Cathedral“ z roku 2016 nabrali do sestavy k druhé kytaře Franka Blackfirea, někdejšího člena KREATOR (a v souča Více

18.08.2021Diskuse (1)Stray

IRON MAIDEN - Dance Of Death

Po tak skvělém a úspěšném návratu, jaký zkraje milénia představovalo dvanácté řadové album „Brave New World“, by se jen málokdo nadál, že kapela formátu IRON MAIDEN svůj potenciál hned následujícím studiovým počinem prohospodaří. Na další nahrávku museli fanoušci čekat něco přes tři roky a i tak „Dance Of Death“ neměla šanci v mnoha aspektech konkurovat svému předchůdci. Přitom Harrisovci měli všechno ve svých rukou, neboť za čtvrtstoletí existence docílili již takového statusu, že je v tvorbě absolutně nikdo nemohl omezova Více

17.08.2021Diskuse (29)Stray

SILVER TALON - Decadence And Decay

Ach jo, už jsem si v hlavě pomalu sumíroval, jak se pěkně rozepíšu na téma nespravedlnost světa a tvrdohlavá zarputilost kapel hrajících US power metal, ale recenze PHARAOH je nějaký ten den online a koukám, že bych dopadl jako Jára Cimrman na patentovém úřadě. „Pekárek, teď tady byl.“ No nevadí, SILVER TALON jsou totiž další grupou rozbíhající se proti zdi a třeba právě jim se povede dostat se skrz. Našlápnuto mají, v undergroundu se o nich pomalu šeptá, jejich jméno si nachází cesty do povědomí a já jim budu sakra držet palce. Deska „Decadence and Decay“ Více

16.08.2021Diskuse (6)Majk

PAČESS - Poupě

S ideálním načasováním na konec května, do začínajícího období horkých dní a vlahých večerů, kdy orosenou sklenici piva ocení i nejeden asketa, načepovala svou další napěněnou nahrávku nyní již regulérní kapela PAČESS. Páku hudebního výčepu sice dál drží v rukou stejnojmenný kapelník, jen už se nespoléhá pouze na pozvané hosty, ale nově do své metalové krčmy angažoval stálé pomocníky zvučných jmen českého metalového podzemí. Tahle čertovská cháska během chladné zimy uvařila poctivý umělecký ekvivalent vyzrálého ležáku, který servíruje pod překvapivým decentním n Více

12.08.2021Diskuse (5)Hivris

VOJTA NÝDL - Dítě z větru

Přichází odnikud, odchází někam a na zemi se vrátí, smířená. Skladbou „Smířená“ začíná první sólové album Vojty Nýdla, jinak člena progresivních klarinetistů CLARINET FACTORY. Otevírák par excellence. Možná však měla být zařazena až na konec. V podstatě jde o dokonalou smuteční píseň, která může v rozlučkových síních zlidovět. Odeznívá dlouho. Janáčkovo neklidné „Putování dušičky“ tak rázem dostává folk/popového bratříčka, uvolněně vyprávějícího o putování duše, která se jednou, až přijde správný čas, znovu objeví, aby dala životu jiskru či Více