PESTILENCE - Exitivm

Během přípravy recenze nového počinu PESTILENCE jsem záhy skončil u poslechu alba „Doctrine“. Ten večer už nic jiného nedostalo šanci. Vzorová ukázka podpory jedné umělecké vize jednoho umělce-metalisty, a to jak ze strany doprovodné sekce, tak produkce. Tady se mi dotyčný zdál opravdu svobodný. Tady nám znovu pořádně naložil. Žádný elegantní „školený“ growl, prostě (ne)lidský řev, k tomu schizo kytarové riffy i sóla a také rytmika snů. Slabí, malověrní a nevěřící ať si poslouchají své ušlechtilé prog/art CYNIC či OPETH variace. Takhle zní moderní (death Více

13.07.2021Diskuse (10)Pekárek

SOEN - Imperial

Album „Imperial“ si muselo na mojí pozornost počkat skoro půl roku, ale aspoň stačilo dokvasit a dozrát. Předešlá nahrávka „Lotus“ mi totiž přišla na borce formátu Martina Lopeze nebo Joela Ekelöfa nevýrazná a chladná, a to hlavně v porovnání se staršími emocemi nabitými kusy. Nějak jsem předpokládal, že svojí rozpačitou polohu budou SOEN prohlubovat i nadále, a že se jim nepodaří vystoupit z bludiště, do kterého se sami zamotali při hledání vlastního směru. Když tedy došly poslechově lákavější hudební novinky a nastoupila vydavatelská okurková sezóna, n Více

12.07.2021Diskuse (2)Hivris

PINK FLOYD - The Final Cut

Jak se z PINK FLOYD postupně stávala „zasloužilá kapela“, prodlužovaly se intervaly mezi jednotlivými alby. Od „The Dark Side Of The Moon“ do „The Wall“ vycházely desky vždy po dvou letech, s příchodem osmdesátek se pak interval prodloužil a dvanáctá řadovka „The Final Cut“ přišla až čtyři roky po „Zdi“ – samozřejmě hlavně díky tomu, že Floydi absolvovali náročné turné a celovečerní film. V mezidobí však vyšla výběrovka „A Collection Of Great Dance Songs“ (1981). Čítala šest skladeb včetně „Shine On You Crazy Diamond“, dost nešťastně zk Více

10.07.2021Diskuse (4)DarthArt

BRUCE DICKINSON - Skunkworks

Jestli nějaké album z Dickinsonova portfolia bezezbytku naplňuje smysl sólové dráhy, je to rozhodně „Skunkworks“. Skvělá záležitost v době vydání, která si udržela své nadčasové kouzlo ještě v současnosti, čtvrtstoletí od vydání. Z pohledu fanouška IRON MAIDEN jde bezpečně o tu nejméně typickou nahrávku, na které se kdy hlasově a autorsky podílel právě jejich legendární zpěvák. A přitom je zde zachycen „pouze“ přímočarý a nekašírovaný dobový rock. Tehdy bývalý frontman velmi slavné heavymetalové kapely se zde vyloženě Více

07.07.2021Diskuse (14)Stray

MONSTER MAGNET - A Better Dystopia

Nutno přiznat, že nápad sestavit další řadové album z předělávek svých inspiračních vzorů, které vždy stály této stoner-metalové instituci předobrazem, posunula do reálné podoby až pandemie covid a s tím související nemožnost koncertních aktivit. Tento čas pětice z New Jersey využila bezezbytku a sestavila z coverů sbírku s výmluvným názvem „A Better Dystopia“, kde převzaté písně opatřila aktuálnějším feelingem a vyšší mírou divokosti. Stoner-metaloví veteráni se v průběhu své třicetileté historie mnoh Více