JERRY CANTRELL - Brighten

Lidé se mění, a tak i současný Jerry Cantrell už dávno není tím rozervaným třicátníkem, který před devatenácti lety nahrával temné a hutné dvojalbum „Degradation Trip“. Přímý účastník divoké grungeové horečky dozrál ve zkušeného a zodpovědného muže, který se raději drží své kytary a všemožné návykové látky už mu nic neříkají. Není divu, že také Jerrym iniciované znovuzrození kdysi rebelských ALICE IN CHAINS přineslo dospělejší a méně těkavou hudební substanci, než jakou se kapela proslavila v minulosti. Zatímco tento přerod otevírající nové obzory amerického tvr Více

16.11.2021Diskuse (10)Hivris

MASTODON - Hushed And Grim

Předně, „Hushed And Grim“ je z mého pohledu mistrovským dílem a skutečným vyvrcholením dvacetileté pouti jedné pozoruhodné metalové grupy z americké Atlanty. Není tomu tak však jen díky gigantické délce a objemnosti právě zveřejňovaného materiálu, jehož stylistickou koncepci určují vlastnosti jako velkolepost vyznění, hloubka, uhrančivost, ale také pošmourná atmosféra vyvstávající ze vzpomínky hudebníků na svého manažera Nicka John, jenž zemřel v roce 2018 v souvislosti s rakovinovým onemocněním a byl do té Více

15.11.2021Diskuse (18)Stray

MARK LANEGAN - Bubblegum

Po vydání druhé dlouhohrající desky „Whiskey For The Holy Ghost” se zdálo, že Mark Lanegan má pěkně našlápnuto a už mu nic nebrání v pokračování sólové kariéry. Ale jen pár měsíců poté došlo k události, která celý nadějný vývoj nečekaně přerušila. Zemřel Kurt Cobain. Pro Marka to nebyla jen těžká osobní ztráta, protože Kurta považoval za tak blízkého přítele, že jej někdy označoval za mladšího brášku, byl to zároveň moment, kdy se zpěvák ocitl tváří v tvář nejtemnějším zákoutím svého nitra. Trpěl neodbytnými výčitkami svědomí a úporným pocitem, že Více

10.11.2021Diskuse (0)Konnie

MASSACRE - Resurgence

Stylově v den třicátého výročí legendárního debutu prosvištěl éterem nový singl floridských MASSACRE s titulem „From Beyond 2021“. To už bylo jasné, že se peče něco většího a pár měsíců nato vyvrhla deathmetalová hydra čtvrtou regulérní řadovku. Sestava se, jak známo, od předešlého pokusu o návrat kompletně proměnila, takže Fénixe tentokrát tahá z popela bývalý frontman Kam Lee. Svérázný zpěvák si teprve nedávno vydupal právo na používání kdysi slavného jména pomocí soudní mašinérie a vlastního sebevědomí. Aktuálního Kamova projektu se účastní ještě původní ba Více

08.11.2021Diskuse (10)Hivris

YES - The Quest

Recenzi na nové album YES měl psát asi někdo jiný. Těžko očekávat nějakou seriózní kritiku od člověka naplněného po okraj respektem k legendární kapele, kterému se navíc líbí poslední desky ASIA a dokáže si docela užít i předchozí nevýraznou studiovku „Heaven & Earth“ z roku 2014. Situace okolo vydání novinky „The Quest“ mi každopádně připomíná jednu scénu ze Simpsonů. Homer se kdysi učil boxovat, při úderu vedeném veškerou silou trefil mouchu sedící na boxovacím pytli. Ta poté v pohodě odlétla, přesto náš boxer nemohl dlouho popadnout dech.Ano, dlouhých Více